zou je Reiki toepassen bij je paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: zou je Reiki toepassen bij je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 00:58

Ik heb twee paarden en heb zelf Reiki graad 2, en pas dat dan ook toe op mijn paarden. De oudste staat er niet echt open voor, de jongste staat onder mijn handen te pitten. Ik laat mijn paarden los in de box staan, mijn oudere merrie loopt bij me vandaan, en dat is dan ook voor mij een teken dat ze het liever niet wil, de jongste vind het goed. Dus zelf als je in gedachten vraagt of ze het willen (dat is toestemming vragen) kun je ook aan hun reactie zien of het goed is of niet.

lennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 07:17

En wat dan met de mensen die al honderden jaren in de familielijn genezers hebben? Ik dacht toch echt dat deze gevoeligheid erfelijk was/ is.

Ze hebben ook het voorspellende en terugkijkende vermogen. Gaat toch een stapje verder dacht ik.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 10:52

mariekie schreef:
Pellie schreef:
als je eenmaal bent ingewijd dan stroomt de energie vanzelf maar je kan het wel sturen dmv concentratie en gedachten Ja

Kan je mij dit uileggen?

Ingewijd????
Lijkt wel op een beetje creepy Nagelbijten / Gniffelen

ja hoe moet ik dat uitleggen, in principe heeft het niet iets specifieks met reiki te maken maar gedachten kun je sturen, dat doe je elke dag en energie kun je ook sturen. of denk aan ontspanningsoefeningen waarmee je jezelf met bepaalde gedachten probeert te ontspannen.
de energie komt binnen in je hoofd, je stuurt het door je lichaam en laat het door je handen weer uit komen, door hier geconcetreerd mee bezig te zijn, maak je de stroom krachtiger.

reiki is al hele oude materie met indiase en japanse symbolen. met deze symbolen worden bepaalde energie punten op o.a. je lichaam weer open gezet. het heet een cursus reiki maar het bestaat uit een aantal onderdelen, waaronder meerdere inwijdingen om je chakra's open te zetten en je krijgt een stukje theorie en praktijkoefeningen.

je kan beter eens kijken of www.reikicentrum.nl ik ben niet zo heel goed in het uitleggen Lachen

magnetiseren is inderdaad een gave of aangeboren, reiki kun je leren. als je magnetiseren goed ontwikkeld kun je meer dan energie sturen. alleen welke mogelijkheden erbij komen dat verschilt weer per persoon.

hilde, moe zijn na een behandeling klinkt bekend inderdaad, ik zelf krijg er altijd een berg energie van Lachen
en dat het niet lukt, wat niet lukt? het stromen van energie of dat er daadwerkelijk verlichting optreedt?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 10:55

ik ga Taijiquan /Qi-Gong beginne.
ben nu al heel lang shaolin kung fu aant doen en dan kan je er makkelijk ingaan.
Ga is zien in hoevere dat het met dieren lukt

hildetc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 11:04

Pellie schreef:

hilde, moe zijn na een behandeling klinkt bekend inderdaad, ik zelf krijg er altijd een berg energie van Lachen
en dat het niet lukt, wat niet lukt? het stromen van energie of dat er daadwerkelijk verlichting optreedt?
[/quote]

normaal voel ik mijn handen warm worden en/ of tintelen ook voel ik soms iets erin trekken en soms iets eruit stromen. bij sommige mensen lijkt het wel alsof het geblokkeerd wordt, dat zijn vaak mensen die er een beetje twijfelend tegenover staan of het eng vinden. op het moment dat ze dan iets voelen en ze vinden het raar/ eng dan blokkeert het en dan voel ik niets meer in mijn handen. is dit normaal? kan je er trouwens als 'behandelaar' er ook moe van worden?

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 14:01

Jazeker kun je daar als behandelaar moe van worden. Als ik kijk naar de healing opleiding van mn schoonmoeder, die leert mensen echt om energie uit de aarde en de lucht te halen inplaats van hun eigen energie te gebruiken. En ook goed je handen met water afspoelen.

Blokkades kunnen mensen inderdaad zelf opzetten, maar als het mag van de persoon die je behandeld kun je daar wel doorheenprikken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 14:17

Butterfly14 schreef:
ik heb bij verschilende mensen gezien dat Reike werkt (zowel 'gelovenden als niet gelovenden'). Daarom wil ik het heel graag leren, maar ik heb geen idee hoe ik erachter kan komen waar, en dan ook op een goede manier.
ik heb al eerder hier gehoord; zorgen voor een goede Reikimaster die aangesloten is bij een vereniging. maar is er iemand die mij hierover meer kan vertellen?
wat voor vereniging bijvoorbeeld? (ik woon in de buurt van Gouda, als er mensen iets in de buurt weten) Bloos Lachen

Wanneer je zeker wilt weten dat je een cursus bij een goede Reiki Master doet en hij/zij hier een acceptabel bedrag voor vraagt (er zit nogal verschil in de prijzen van Reiki cursussen en behandelingen), kijk dan eens op de site van Cirkel, de vereniging van Reiki-Masters.
http://www.reikicirkel.nl/
Op de Masterlijst staat vast wel iemand bij jou in de buurt.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 14:51

zo bedoel je dat hilde Ja
ik heb ook al eens een collega op afstand behandeld die er erg sceptisch tegenover stond. bij hem duurde het vrij lang voordat ik de energiestroom ging voelen.

ik denk dat blokkades (lichamelijk en geestelijk) ook verschillend kunnen aanvoelen en dat je voor jezelf moet leren uitvinden wat wat is, ik denk niet dat er een standaard manual voor is bij reiki.

ik ben eens heel emotioneel geworden na het behandelen van een vriendin, ik had echt zo'n gevoel van, goh meisje, wat draag jij een ellende met je mee Verdrietig niet leuk.
en één keer ben ik bijna flauw gevallen, waarom dat gebeurde weet ik niet. verder alleen maar leuke en blije gevoelens Ja

manneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 16:51

Alytuiere schreef:
Jazeker kun je daar als behandelaar moe van worden. Als ik kijk naar de healing opleiding van mn schoonmoeder, die leert mensen echt om energie uit de aarde en de lucht te halen inplaats van hun eigen energie te gebruiken. En ook goed je handen met water afspoelen.

Blokkades kunnen mensen inderdaad zelf opzetten, maar als het mag van de persoon die je behandeld kun je daar wel doorheenprikken

ik geloof niet dat je het over reiki hebt.
want met reiki ben je een kanaal en je eigen energie word niet aangetast.

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 19:21

manneke schreef:
ik geloof niet dat je het over reiki hebt.
want met reiki ben je een kanaal en je eigen energie word niet aangetast.

als je het goed doet ja, maar als je dat niet helemaal doet dan wordt je energie wel aangetast wordt je sneller moe + andere klachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 20:45

Maar deze hoor je direct weer van je af te kunnen zetten.

Ik heb eens iemand behandeld en werd zo intens verdrietig. Echt zo enorm.
Maar het bleek dat haar moeder pas overleden was.

Ik heb dit toch nog zeker een half uur gevoeld, maar was het toen toch kwijt.
En ik moet dan ook beter oefenen om het niet of nauwelijks door te laten dringen.

Ik ben wel een erg slechte in de winkel, kom altijd dood op terug.
Pik onbewust alle slechte energie van de mensen mee.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 21:18

misschien eerst een oefening doen om je zonnevlecht iets te dichten of af te schermen RK?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 21:20

Klopt. dat moet ik idd doen.
Soms lukt me dat redelijk, maar dan moet ik er onder het winkelen steeds aan denken.
Doe ik dat niet, lijkt het wel of het weer open gaat of niet meer afschermt en het toch weer binnen komt.
Krijg dat om de een of andere manier maar niet goed onder de knie

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 21:34

Als je weer zoiets voelt RK, dan moet je proberen om te visualiseren dat je omgeven wordt door een plastic omhulsel. Een soort cocon waar je inzit. Zo kun je je afsluiten van deze emoties e.d.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 21:35

misschien is een labradoriet iets voor je, edelsteen om je aura iets te dichten, die wordt vaak aangemeten bij (over)gevoelige mensen en dieren. bij de Krater kun voor van alles en nog wat stenen aangemeten worden. Lachen

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 21:37

Mijn ouders doen beiden aan reiki en dit gebruiken ze ook wel bij de dieren van ons. Zo ook bij de paarden Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 21:38

Ik stel me voor dat ik een glazen stulp zit.
En hou verder mijn hand, als dat gaat, ook op mijn zonnevlecht

Kan de labradoriet samen met een Amethist?

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 22:05

Nike, mijn verzorgpony is enkele keren behandelt door iemand die aan Reiki doet. Hiervan heb ik ook foto's en filmpjes:
viewtopic.php?f=53&t=448297&hilit=
Ze vond het wel eng, vooral op het begin. Maar de dag later staat ze ondertussen ook rustig hooi te eten.

Ik geloof zeker wel dat het geholpen heeft. Het was gewoon beter erna. Ook mijn houding naar Nike toe is daardoor verandert. Hij heeft mij gezegd wat ik het beste kon doen. Dat was vooral echt de baas over haar blijven. En vooral gedult met haar hebben. Hij zei dat ik dat zeker wel had. Maar dat ik niet doordat hij dit voor ons gedaan heeft ik hogere verwachtingen zou moeten hebben en alles net zo rustig moeten doen zoals ik al gedaan had.
Nike is zelf ook ontspannender geworden.

Ikzelf kan ook een vorm van Reiki.
Ik heb nooit een cursus of iets gehad en weet er ook niet goed mee om te gaan. Wat ik wel graag zou willen.
Ik kan bijv. koppijn van iemand wegnemen. Ofja, eigenlijk overnemen. Want dan krijg ik het en dan probeer ik het bij mezelf weg te laten gaan. Niet de goede manier en met mijn eigen energie. Wat ook niet de bedoeling is.
Het stomme is er ook nog aan dat ikzelf niet goed onder controle heb wanneer ik iets overneem. Als iemand bijv. erge koppijn heeft en ik denk oh wat zielig voor hem/haar kan ik het al overnemen zonder dat het mijn bedoeling is.

Maargoed, daar gaat het niet over.
Ik vind Reiki dus zeker wel iets wat goed is voor je paard.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 22:16

runningkawa schreef:

heel soms kunnen stenen bij elkaar maar dit hangt van het doel af, waarvoor ze nodig zijn. soms versterken ze elkaar, maar dit gebeurd niet vaak. je zou de amethist mee kunnen sturen, dan kan het nagemeten worden. maar als je zelf iemand in de buurt hebt die stenen kan aanmeten is dat handiger natuurlijk Lachen

oei dat klinkt inderdaad niet goed PP. een reiki cursus zou dan zeker goed zijn zodat je die lasten niet op je neemt, leert te geleiden. mijn magnetiseur had er ook soms wat last van, en na de cursus ging het beter. Lachen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 22:27

runningkawa schreef:
Ik stel me voor dat ik een glazen stulp zit.
En hou verder mijn hand, als dat gaat, ook op mijn zonnevlecht

Ja kan, maar is heel tegenstrijdig.
Een labradoriet is voor het aarden. Versterkt je aura.
Amethyst versterkt juist je 7e chakra.
Als je je niet goed aard kan je mede door deze steen weer gaan zweven.

Wat info:
Labradoriet - Beschermt tegen negatieve invloeden; auraheler en afLabradoriet - Labradoriet (ook wel spectroliet genoemd) komt voor in wit, geel en grijs met oplichtende (labradoriserende) kleuren als pauwblauw-koper, rood-goud. De steen is niet specifiek met een bepaalde chakra verbonden. Wel heeft Labradoriet een sterk afsluitend en beschermend effect op de aura tegen negatieve invloeden en zorgt er ook voor dat je eigen energie behouden blijft. Het is een rustgevende steen die emotionele uitbarstingen tempert. Hij dringt diep door in de ziel, heft psychische blokkades op en bevordert de innerlijke wijsheid en de intuïtie, zodat er meer inzicht ontstaat omtrent de eigen spirituele ontwikkeling.sluiter. Beschermt de aura tegen negatieve invloeden, is een auraheler en afsluiter

Amethist - Past bij de voorhoofdchakra (derde oog) en de kruin chakra , het is een rustgevende steen die kan helpen bij Hoofdpijnen, Slapeloosheid en Migraine. De steen kan een positieve uitwerking hebben bij waanbeelden en alcohol en drugsverslaving.
De naam is in het Grieks a + methustos = dronkenschap voorkomend. Het is een steen die de Intuitie, helderziendheid en meditatie helpt bevorderen. Ook geeft hij heldere dromen en versterkt gevoelens van vriendschap. De Amethist vertegenwoordigt de geestelijke waarden en het hogere bewustzijn. Versterkt onze intuïtie, meditatie, inspiratie en wijsheid. Stilt hoofdpijn en migraine, tegen slapeloosheid. Helpt bij een gebrekkig zelfvertrouwen, hyperactiviteit, gering vermogen tot liefhebben en onevenwichtigheid.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 21:06

Wees voorzichtig met zulke stenen. Wanneer je een dergelijke steen gaat dragen, is het belangrijk dat deze speciaal aangemeten wordt, anders kan de steen een negatieve uitwerking op je hebben. Hang dus nooit zomaar een steen om je nek!

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 21:07

Als t helpt en t is nodig dan zou ik t zeker doen Lachen

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 21:37

Ik heb zelf mijn 1e graads gehaald vorig jaar.
Ik merk dat mijn pony het erg fijn vind.
Heel vaak als ik bij hem in het weiland ben zoekt hij heel bewust mijn handen op en probeert er onder te gaan staan.
Helemaal ultiem vind hij het als hij net een strook gras bij heeft gehad en dus lekker staat te eten en ik dan langzaam over zijn lichaam "strijk" als het ware. Dan komt er echt af en toe z'n diepe zucht en staat hij intens tevreden te kijken.
Als hij niet zo lekker in z'n vel zit merk ik ook echt dat het hem helpt.
Ik heb hem nog niet zo heel lang, en ik denk wel dat het echt helpt ook om een band op te bouwen, alsof hij me meer vertrouwt.
Hebben jullie dit ook?

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 21:43

Ik herken je verhaal, ik heb het zelf gehad en mijn moeder heeft helemaal zo'n uitwerking op paarden.

hildetc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 14:21

hebben jullie ook dat je heel snel sferen oppikt. dat je bijvoorbeeld gelijk weet als je een kamer inloopt dat er mensen verdrietig zijn of juist blij enz.

hebben jullie ook dat je entiteiten voelt?

of dat je gelijk weet of iemand je niet ligt ja of nee (heb altijd binnen een paar minuten een uitgesproken gevoel, alleen probeer ik hier niet altijd aan toe te geven, omdat dit later soms ook anders blijt te zijn, maar 9 van de 10 keer is het gevoel goed en ligt de persoon mij ook wel of juist niet.

heb ook altijd een heel sterk gevoel of iemand oprecht is of juist niet.

wel een beetje off topic sorry!!! (maar heb nou eenmaal heel veel vragen)