Tulandro schreef:Ik heb pas geleden zo'n zelfde wond gehad bij mijn paard, dat moest om de 4 dagen opnieuw door de dierenarts verbonden worden, omdat het anders nooit snel zou genezen. Vreemd dat de da niet langs komt, en nee.. het is echt heel slecht om dingen op open wonden te smeren! Vraag maar aan je dierenarts, je doet er meer kwaad dan goed mee!
En jij hebt niet gevraagd of het gehecht kon worden, want dan had de da verteld dat het onmogelijk was, omdat het al veel te lang geleden gebeurd is, en dat het dan gewoon niet meer gehecht mag worden. De enige manier om dit mooi en snel dicht te krijgen is door de da te laten komen, en het te verbinden..
Wat jij nu dus beweerd is dat ik zit te liegen.
Ik heb Betadine die er voor is om erop te smeren, en erop te spuiten.
Als erop staat dat het goed is, en de dierenarts geeft aan dat Betadine altijd goed is..
Ik heb het WEL met de DA erover gehad om te hechten en heb aangegeven dat de wond van donderdag is.
Toen vertelde hij dat het WEL gehecht kan worden (al dacht ik van niet) en legde uit dat dan de huid eromheen geweekt word en dan alsnog gehecht.
Verder zou hij het niet verbinden omdat er dan bacterien bij in zouden kunnen gaan zitten.
Schoon spoelen was zijn advies en daarna schoonwassen met betadine omdat het nu dus open is.
Zodra het schoon is droog houden,
en als er korst vorming opkomt niet aanzitten (eventueel calendulan eromheen) totdat je het steviger/droger is zodat er ook op de korst calendulan kan (dus als er geen kans meer is om open te gaan)
Ik laat me verder buiten deze discussie..
Iedereen heeft wel een mening, en iedereen weet voor zichzelf hoe het moet..
de een spoelt het schoon, de ander verbind het, weer een ander smeert er iets op,
en weer een ander doet er niets mee.
Ik zie de wond dagelijks, en omdat ze het open maakte vroeg ik om raad wat ik daaraan kan doen
(wat ik ook bij de dierenarts heb gedaan)
Verder zit ik hier niet een fabeltje te vertellen.
Op dit moment loopt ze niet kreupel,
word de wond schoongehouden en ontsmet.
En komt de dierenarts pas als er geen vooruitgang in komt of het erger word.
Als iemand verder nog op de hoogte wil worden gehouden hoor ik dat wel per PB,
want ik heb geen zin om de grond in te worden getrapt..
slapeloze nachten heb ik zonder jullie ook wel...
Student het spijt me als ik je topic verprutst heb.