Gigantische bloeduitstorting, wat nu???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yucca

Re: Gigantische bloeduitstorting, wat nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 15:38

Even een update van mij:

We hebben er een tweede keer een andere dierenarts bij gehad, deze zei ook, hij kon er niets aan doen, we moesten maar flink koelen..en dan langer dan 10 minuten per keer, anders was het weggegooid water. Over twee weken ofzo konden we kijken of het leeg gemaakt kon worden.

Dus ik ben de hele week al druk aan het coolen (20 minuten met de slang erbij staan is laaaaaaaaaaang) maar het de bult word groter en groter..eigenlijk heb ik het coolen maar opgegeven.

De kliniek is nog geen optie, die zegt waarschijnlijk hetzelfde als de dierenarts..het zit mij alleen niet lekker dat de bult blijft groeien!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 15:40

Owja..nog even dit: ik heb ook zalf gekregen van een homeopatische man..(laat ik hem zo maar even noemen), het is een sport-massage creme. Maar ik waag het niet om het erop te smeren. Ze heeft namelijk ook wat wondjes, en je moet het inmasseren, nou als ik eraan kom wordt mevrouw heel heel boos! Lachen

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 21:54

De kliniek zei in mijn geval iets anders dan de DA. De DA vond dat het vanzelf over zou gaan. Dat was bij koeien ook zo. Nu had Lan een bult ter grote van een voetbal en dat ging volgens de kliniek echt niet vanzelf over. Als het al dagen blijft groeien betekent dat dat het nog bloedt inwendig. Ik zou dus wel de kliniek bellen. Wellicht dat zij daar iets tegen kunnen doen.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 08:20

Als er wondjes zitten mag je die zalf er volgens mij niet opsmeren. Wat voor zalf is het rijoyco?

Wat balen dat het nog steeds aan het groeien is. Omar's bult is sinds woensdag ook 2 cm gegroeid. Ik meet het op met een centimeter (meten is weten Knipoog ) Ik zit iedere dag die bult maar weg te kijken en het kan me niet snel genoeg gaan.

Ik heb gisteren een koldblue bandage gekocht. Het schijnt goed spul te zijn en is al koud/nat als je het erom doet. Hoeft niet in de koelkast. Vreemd spul is het. Om nou iedere dag met de koude slang erop te spuiten vind ik minder dus ben nu met coldpacks en deze koelbandage aan het koelen. Ik verdenk Omar er alleen van dat hij er aan zit te trekken want zodra ik wegloop en na 5 min. terug kom hangt het op zijn knieen Verward en hij staat er heel onschuldig bij te kijken Schijnheilig Als ik het omdoe staat hij namelijk al te kijken wat ik doe. Pijn doet het hem niet maar ik heb het idee dat het jeukt want hij krabt er soms met zijn tanden aan Verward Kan het dat het jeukt en is het dan aan het genezen ofzo Verward

Freya_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 17:50

@Rijoco: omdat het bij mij nog bleef groeien kreeg ik bloedstelpende medicijnen mee van de dierenarts. Exacyl ampullen om door het voer te doen (vier ampullen 4x per dag, dure grap!), en iets om in te spuiten in de halsader (heeft hij me geleerd). Dat hielp wel. Verder is koelen en druk geven de beste manier denk ik.
Mijn dierenarts gaf als regel: 3 weken nadat de bult op zijn grootst is mag er gesneden worden. Dus ik denk dat je nog wat geduld zal nodig hebben...

En over die Heparine: het is een medicijn dat de bloedstolling vermindert Daarom wordt het bij mensen gebruikt om thrombose (bloedklonters) te behandelen, die lossen er nl van op. Dat betekent dus ook dat als iets nog aan het bloeden is, of nog maar net gebloed heeft, heparine het allerlaatste is wat je wil gebruiken!

Lizan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 21:23

Hallo,

Mijn paard heeft sinds twee maanden een flinke bloeduitstorting op haar rechterachterbeen op het spronggewricht. Waarschijnlijk heeft zij vast gelegen in de stal en is de bloeduitstorting ontstaan.
De DA is geweest en gaf eerst als advies wandelen en koelen en géén weidegang. Na 4 weken werd mijn paard onhandelbaar en gaven we haar tranquigel om haar rustiger te krijgen, goed spul trouwens. Maar na 2 weken werd ze daar immuun voor. Toen was het advies van DA weer licht gaan werken, dat doe ik nu al 3 weken en het wordt alleen erger. Volgens de DA is leegspuiten geen optie; het bloed zou gestold zijn waardoor het niet meer door een naald kan, er is een te grote kans op een ontsteking en al zou er bloed weg gezogen kunnen worden zal de ader de lege holte gelijk weer aanvullen...

Wat moet ik nu? Er zijn foto`s en echo`s gemaakt en binnenin zijn er geen beschadigingen aan pezen enz. of iets richting (bol)spat ed. De DA weet het nu ook niet meer, wie wel? Ik wil graag met mijn nog jonge paard (4 jaar) weer wedstrijden gaan rijden...

Lizan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 07:24

Anya schreef:
De kliniek zei in mijn geval iets anders dan de DA. De DA vond dat het vanzelf over zou gaan. Dat was bij koeien ook zo. Nu had Lan een bult ter grote van een voetbal en dat ging volgens de kliniek echt niet vanzelf over. Als het al dagen blijft groeien betekent dat dat het nog bloedt inwendig. Ik zou dus wel de kliniek bellen. Wellicht dat zij daar iets tegen kunnen doen.

Hoi, ben ik ook geweest..... Zij weten ook niet wat ze ermee aan moeten ondanks allerlei onderzoeken die ze hebben gedaan.....

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 10:39

En ze hebben je weer terug gestuurd?
Geen goede kliniek dan.

Bij mijn paard is de bult opengesneden en de half gestolde massa eruit gehaald. Daarna heb ik nog enkele dagen gespoeld met zoutoplossing en antibiotica in de wond.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 11:49

Dit is een topic uit augustus 2006.
Slotje dus.