Heeeel oude Pony !!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Heeeel oude Pony !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 19:17

roossie22 schreef:
russel schreef:
Dit paard heeft geen spieren meer, een skelet met vel. Eigenlijk wel tijd voor een spuitje. Ze zal ook wel niet meer gaan liggen omdat ze niet makkelijk meer overeind kan komen. Het zal haar ook wel moeite kosten om te lopen en zich staande te houden.

Ik vind het diervriendelijker om haar in te laten slapen. Als ze valt en niet meer op kan staan vind ik niet zo diervriendelijk.

Is het een geldkwestie? Zo duur kan dat spuitje toch niet zijn? Afgevoerd moet ze toch.

ik vind dit een beetje een kort door de bocht reactie eerlijk gezegd. mijn pony zag er net zo uit( zie profiel) en je wilt niet weten hoe hij nog liep(stapte en draafde van en naar de wei) en hoe soepel hij nog opstond, nog elke keer verbaasde ik me erover.
over hoe diervriendelijk iets is kan alleen maar iemand oordelen die óf een medische kijk heeft óf degene die het paard kent, die ziet of het beestje nog vlot uit zn ogen kijkt, dat is degene die zijn beessie door en door kent.

geldkjwestie zal wel meevallen... ik was voor het spuitje en nog wat medicatie van te voren rond de 100 euro kwijt, dus dat zijn idd de kosten niet, maar ik heb niet het idee dat het daar alleen om draaid

Als het zo een geweldig fit paard was, zou TS dit topic niet in de wereld gedaan hebben, eerder kijk eens wat een fitte bejaarde.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 19:27

russel schreef:
Als het zo een geweldig fit paard was, zou TS dit topic niet in de wereld gedaan hebben, eerder kijk eens wat een fitte bejaarde.

nah jah... verder zal ik er niet meer op in gaan, vind dit wel een nominatie loze opmerking waard, maar goed...wie ben ik?

alsnog erg veel succes en sterkte met je beestje TS! ik hoop dat hij het onder redelijke conditie nog even uit houdt:) het voordeel is dat je de winter door bent en de zomer in gaat

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 19:41

Zolang ze nog zo aan het trippelen is op weg naar de wei, en vrolijk is.... vind ik het niet juist om haar een spuitje te geven. Denk jezelf even zo in... heel erg oud, moeilijk bewegen, je valt steeds meer af, en tegelijkertijd ga je steeds meer van de kleine dingetjes genieten, en wil je nog zo lang mogelijk dingen doen die je leuk vind.

Lekker dik inpakken die pony, veel kleine porties en etc. Soms lekker nog vertroetelen en dingen geven waar ze dol op is...

Zolang ze niet vergaat van de pijn vind ik dat ze het leven nog erg verdient.

Wie zijn wij, om zo'n vrolijke ,desondanks met een kwakkelende gezondheid ,ponytje van het leven te beroven....

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 09:19

Ik vind die oom van jou echt slecht... dit is puur dierenmishandeling

Kan je het adres niet aan een bokker geven waar ze staan? Als je zelf de dierenbescherming niet wil of kan bellen zouden wij dat eventueel voor je kunnen doen

Bianca6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 09:26

geen wonder dat dit paardje staat te trillen... geen vet meer om zich warm te houden en geen spieren om zich overeind te houden...
Maar ik denk dat ze niet hoeft te worden ingeslapen hoor... mijn paard was 10 en zag er ook zo uit toen ik haar kocht, iets minder erg maar kwam dicht in de buurt...
belangrijk is voedingssuppelementen (vitamines en spierbouwers) en PAARDENMEEL!!
Daarvan worden ze snel weer rond en je moet er een pepje van maken! gewoon brok erdoorheen, wordt ook pap.
Wel de DA laten uitsluiten dat ze geen ziekte heeft. Ook goede ontwormingskuur geven.
Ik denk echt dat dit paardje niet ten dode is opgeschreven maar het kost wel moeite en liefde....
Het paardenmeel verkopen ze onder andere bij de Dommelsche Watermolen in Valkenswaard.

Bianca6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 09:31

Oh, zie dat je uit Belgie komt, je kunt ook een zak paardenmeel bij mij ophalen, je krijgt hem van me okee! Ik woon in de buurt van Maaseik.
Veel sterkte met dit lieve paardje!

ikke17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 09:34

roossie22 schreef:
ik lees hier vanalles betreft agh sjieluuugh etc... ik heb mijn pony bijna 15 jaar gehad, het laatste half jaar viel hij steeds verder in en zag er ook zo uit als dit pony'tje. DA erbij geweest, dierenbescherming zelfs omdat mensen uit de wijk ofzo gebeld hadden en contact gehad met de inspectie dienst. mijn pony was dan mager, maar at veel en graag, hapte nog gras van het land, was vrolijk, draafde van en naar stal, het was voornamelijk een rot gezicht.
zowel DA als dierenbescherming vonden het niet een geval van direct laten inslapen, hij was altij dnog zooo vrolijk. uiteindelijk kon hij sochtends niet meer opstaan en pas tóen was de heldere blik en vrolijkheid uit zijn ogen, dat was ook het moment om het in te laten slapen.

kijk vooral naar het beestje en laat je gedachten niet door anderen bepalen die het sjielugggh vinden, veel succes ermee!

Niemand schrijft sielughhhh wel zielig... e dat is het ook. Deze pony ziet er hoop niet meer vrolijk uit... de ogen staa dof e ellendig. Waarom deze pony laten lijden?! Vind jou reactie ook ee beetje raar met je sielughhh... dat maak je er zelf van hoor

amber_steph

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 09:38

mijn tantes pony is ook zo dun, maar die is 37..
hij krijgt elke dag iets van 4/5 kilo aan pap..
maar de DA heeft erna gekeken, en zijn hart en longen waren goed, dus hij vond dat het niet echt nodig was om hem in te laten slapen, alleen als het nog verder achteruit gaat.
geef hem kleine porties, troetel veel met hem, als hij verkeersmak is, lekker buiten lopen, en laten eten.
die van mijn tante begint nu langzaam ook weer aan te komen

succes ermee

GMVD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 11:03

Laat je wel weten wat er nou gaat gebeuren?

Evikes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-06 14:59

Hey iedereen!!

Ik heb het voer, speciaal voor oude paarden en ponys eens geprobeert, wat me hier aangeraden werd. Mn pony is er wel weer gaan door verdikken.
En bij nader inzien, ze ziet nog niet af, van zodra ze afziet krijgt ze wel een spuitje. Ze is nog zo levendig en heeft nog altijd die fonkelingetjes in haar oogjes, draaft van en naar de weide, ze heeft nog zoveel plezier van haar oude dag. En wie ben ik om haar dat dan af te nemen?!

Sabine_001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 17:28

vind ik een goed besluit !

Eejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 17:34

Goed besluit Laat der nog lekker genieten van wat ze nog heeft . Maar laat haar niet lijden , zoals je zelf al zegt , dat verdient zon oude goedzak niet

magli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 17:56

Je paardje ziet er mss uiterlijk niet zo goed uit, maar als ik hoor dat ze nog vrolijk met fonkelende oogjes staat te hinnikken, naar je toedraaft enz. dan wil dit toch zeggen dat ze zich wel goed voelt* Dit is mijn mening, maak van haar laatste jaren, de mooiste! Als je ziet dat ze zich ook zelf niet goed voelt en pijn heeft dan zou ik wel de DA laten komen...

Gewoon veel, veel aandacht geven! Knuffelen, zachtjes borstelen mss een kort wandelingetje in de natuur, noem maar op! En met dat nieuwe voer zal ze mss wat verdikken en er ook wat beter uitzien! Vergelijking: oude mensen genieten ook vaak op hun laatste dag van wat aandacht, de kleinste dingetjes toveren een glimlach op hun gezicht.

En betreft die nichtjes, gaan die nooit naar het paard ofzo? Als je zegt dat die oom het hun moet vertellen als er een spuitje gegeven wordt...

dat was het!

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 21:04

Er wordt soms niet goed gelezen. De da zegt dat ze zeker over de 20 is dus dat is een ruime gissing. En er staat dus niet dat ze 20 jaar is

En ergens staat dat ze achteraan maar één tand meer heeft, dus zal ze wel ruim over de 20 zijn aan de tanden kan je de leeftijd dan niet meer zien.

Dat bibberen kan door te kort aan vitaminen zijn en het vermageren door de slechte opname van de nodige bouwstoffen uit het voedsel door het slechte gebit.

En wat dat inslapen betrefd als je da zegt dat het toch bijna afgelopen is zou ik haar ook niet laten inslapen zolang ze geen pijn heeft natuurlijk. Maar maak het haar zo confortabel mogelijk. Haar een mooie natuurlijke dood gunnen is ook niet erg zolang ze niet te veel afziet of erge pijn lijd.

Laat iedereen die nauw met de pony verbonden is ook al wat afscheid nemen eventueel door haar wat te verwennen dat maakt de schok later draaglijker.

Je zult de juiste beslissing wel nemen wees daar niet bang voor. Ik heb een al paar oude paarden zien sterven soms zelfs ééntje 2 dagen lang liggend in de tuin van de buurvrouw ze hadden geen pijn en waren niet echt meer bij bewustzijn. Zachtjes ging hun kaarsje uit en dat verliep heel vredig. Een paard dat van ouderdom een natuurlijke dood sterft komt veel te weinig voor de meesten halen geen hoge leefdtijd. Ik heb een merrie van 29jaar waar we nog dagelijks mee rijden en ik hoop dat ze er nog lang mag zijn.

BianCatjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 21:54

gelukkig dat het voer haar al ''dikker'' maakt!!
hoop dat ze nog lekker van haar oude dagjes kan genieten met veel liefde van jou!! heel veel plezier nog met haar de tijd die ze er nog is en maak er wat leuks van
goed besluit van je dat als ze van het voer afziet ze wel een spuitje krijgt!! maar is je oom het daar al mee eens?
sterkte in elk geval!!;)

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 08:53

fijn dat het wat beter gaat! suc6 nog xx kim

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 09:18

Citaat:
Zolang ze nog zo aan het trippelen is op weg naar de wei, en vrolijk is.... vind ik het niet juist om haar een spuitje te geven

Ik heb eens een paard gezien....bijna net zo mager, 2 peesklappen en mega platte voeten(hoefbevangen) een gebit..nou ja als je dat nog een gebit kon noemen en....juist die trippelde ook naar de wei, stond ook te hinneken en rende (nou ja rennen) ook met de kudde mee.

Paardje was op en is onder 'dwang' bij de eigenaar godzijdank ingeslapen.

De 'plezier' die wij zien is vaak gewoon overlevingsdrang.

Dit is een voorbeeld hoor.
Als deze oude pony wat opknapt en sterker wordt door dat speciale voer prima.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 09:32

Weet eigenlijk niet zo wat ik erop moet zeggen, tis altijd moeilijk met die oudjes. Vaak omdat ze nog zoveel 'levenslust' tonen. Op de manege stond een 33jarig roodschimmeltje; Met rijden nog altijd even snel; maar hij zag er níet uit. Ogen worden altijd helemaal opgezwollen (heb nooit begrepen waarom de manege der niets mee deed) en hij was erg mager, vooral z'n uitstekende heupen/bekken vielen op. Hij kreeg áltijd als extra een berg luzerne, maar vorig jaar kon hij niet meer staan op z'n benen, toen hebben ze 'em laten inslapen..

Een pony bij mij vlakbij die ik af en toe verzorg als de eigenaren mijn hulp vragen, is 36; Nog een goeie kont ( ), heldere open ogen, niet meer zo sterk om iemand in volle galop te dragen, maar fel is ze wel! Ze hinnikt altijd vrolijk, is nog altijd de grote baas onder het beestenstel en ach, tis zo'n heerlijk beest. Het enige waaraan ze veel last heeft is haar gebit en ze komt moeilijk door haar vacht..
Maar goed, overschot aan info; ga weer eens offtopic .

Sterkte he!

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 09:34

Hoe is het nu met je pony?

minihvj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 11:00

jah hoe is het met hem hij ziet er behaoorlijk slecht uit een oude manege pony die ik ken wouden ze juist naar de slacht brengen omdat ze haar niet verkocht kregen ik vond dat zo verschrikkelijk gelukkig was er een man die haar meenam naar zijn stal en haar zou proberen dte verkopen want hij vondhet zo oneerlijk heeft het beestje zo hard gewerkt zijn hele leven voor die manege word het gewoon afgedankt ze is gelukkig heel oud geworden en heel gelukkig geweest de laatste jaren en heeft een spuitje gehad ook want ze was ook erg mager en haar situatie verslechterde en ze heeft nog een heel mooi leventje gehad

Evikes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 16:33

Hey!

Hoe het nu met mn pony is....wel het voer dat hiergesteld word heeft een tijdje geholpen maar nu is het echt helemaal de verkeerde kant aan het opgaan!
De fonkelinkjes zijn uit haar ogen verdwenen, die levensvreugde is over, tis echt gewoon te zielig! Tweede veearts eergisteren laten komen, die zei dat dit beestje niet meer kan geholpen worden en dat ze aan het afzien is. Tis gewoon vreselijk :'(

Mijn vader gaat vanavond eens met mn nonkel erover praten en als hij niets onderneemt krijgt ze dit weekend een spuitje en zeggen we gewoon dat ze dood op de weide lag. Toch iemand die het inziet

Ik zie dat ponytje zooo heeel graag, maar ik vind het nu mijn taak om haar uit haar lijden te verlossen. Als 2 DA zeggen dat ze afziet en er niets meer aan te doen is, en best zo vlug mogelijk een spuitje krijgt...en ik ook zie dat ze het aan het opgeven is...denk dat het dan wel duidelijk is.
We zijn niet over 1 nacht ijs gegaan. Denk dat het voor Sissi zo het beste zal zijn....

newie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 16:47

meis hoe moeilijk het ook is, ik vind dat je precies doet wat goed is.
Een pluim voor jou omdat je zo goed je best doet voor het arme diertje.

Ik hoop dat je oom een beetje inbind en dat hij gaat inzien dat dit niet kan.
In elk geval heel veel sterkte.

sweetheart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 16:49

Ik hoop voor je dat je nonkel overtuigd is vanavond, laat je weten hoe het gaat!

Evikes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 19:09

Tzal allemaal niet meer nodig zijn. Heb zojuist mn pony dood in haar stal gevonden .

Maar mss is het beter zo, dan moet ze niet meer lijden.

R.I.P, Sissi !

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 19:11

Sterkte!