roossie22 schreef:russel schreef:Dit paard heeft geen spieren meer, een skelet met vel. Eigenlijk wel tijd voor een spuitje. Ze zal ook wel niet meer gaan liggen omdat ze niet makkelijk meer overeind kan komen. Het zal haar ook wel moeite kosten om te lopen en zich staande te houden.
Ik vind het diervriendelijker om haar in te laten slapen. Als ze valt en niet meer op kan staan vind ik niet zo diervriendelijk.
Is het een geldkwestie? Zo duur kan dat spuitje toch niet zijn? Afgevoerd moet ze toch.
ik vind dit een beetje een kort door de bocht reactie eerlijk gezegd. mijn pony zag er net zo uit( zie profiel) en je wilt niet weten hoe hij nog liep(stapte en draafde van en naar de wei) en hoe soepel hij nog opstond, nog elke keer verbaasde ik me erover.
over hoe diervriendelijk iets is kan alleen maar iemand oordelen die óf een medische kijk heeft óf degene die het paard kent, die ziet of het beestje nog vlot uit zn ogen kijkt, dat is degene die zijn beessie door en door kent.
geldkjwestie zal wel meevallen... ik was voor het spuitje en nog wat medicatie van te voren rond de 100 euro kwijt, dus dat zijn idd de kosten niet, maar ik heb niet het idee dat het daar alleen om draaid
Als het zo een geweldig fit paard was, zou TS dit topic niet in de wereld gedaan hebben, eerder kijk eens wat een fitte bejaarde.

dat was het! 
), heldere open ogen, niet meer zo sterk om iemand in volle galop te dragen, maar fel is ze wel! Ze hinnikt altijd vrolijk, is nog altijd de grote baas onder het beestenstel en ach, tis zo'n heerlijk beest. Het enige waaraan ze veel last heeft is haar gebit en ze komt moeilijk door haar vacht..
.