Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

libke schreef:Ik kreeg eerlijk gezegd van de chirurgen 5 à 10 % kans bij kleine Fighter ...maar ik had zoveel gedaan om de dekking ,11 maanden met spanning gewacht op het veulen ...en dus heb ik met heel veel plezier dat éne kleine sprankeltje hoop van het hele vet-team gegrepen ..omdat ik die beslissing nam om toch te gaan behandelen stond heel de kliniek achter mij ..het was voor hun nieuw ...Er was bij ons ook afgesproken dat we na een week een fikse verbetering moesten zien anders was het einde verhaal maar kleine veulens zijn zo sterk en willen zo graag overleven dat ik de 2 maanden dat wij Fighter intens moesten pijnigen om de pezen en banden te rekken er schreinend hebben bijgenomen en het resultaat mag er zijn
Karl66 schreef:Senja, mijn vrouw heeft het ook en ik zou met zo'n grote kans op een veulen met verschrikkelijk veel pijn toch ervoor kiesen om het veulen in te laten slapen.
Een paard is een bewegingsdier en moet veel beweging hebben, zeker als veulen. De vergelijking tussen mens en dier kan je in dit geval ook niet maken als het om inslapen gaat. Wel als het om de pijn gaat en dan vind ik het van meer respect getuigen om de moeilijke keuze te maken om je veulen te laten inslapen dan op basis van je eigen emoties het dier een grote kans op veel pijn te geven.

Katja schreef:Wat mij opvalt is dat er reacties zijn waarin een vergelijking wordt getrokken tussen mensen en paarden.
Een paard leeft in het nu en is dus ongelukkig als hij pijn heeft omdat hij niet weet dat het na een tijdje misschien beter wordt en hij dan nog een lang en gelukkig leven tegemoet gaat. (als dat al zo is)
Veder heeft een paard ook geen idee wat er met hem gaat gebeuren als ze hem laten inslapen of hij heeft er in ieder geval niet meer idee van dan dat hij onder narcose gebracht wordt.
Ik denk dat daar wel een heel groot verschil zit waar nog wel eens aan voorbij gegaan wordt.
shantihdior schreef:Hier ben ik het dus niet mee eens,mijn shantih had artrites aan 4 gewrichten en had wel degenlijk pijn,maar hij vechten voor zijn leven en wilde dol graag door mensen die hem kennen zullen dit beamen.
Ze geven zelf wel aan wanneer het hun tijd is.
slimmerik schreef:shantihdior schreef:Hier ben ik het dus niet mee eens,mijn shantih had artrites aan 4 gewrichten en had wel degenlijk pijn,maar hij vechten voor zijn leven en wilde dol graag door mensen die hem kennen zullen dit beamen.
Ze geven zelf wel aan wanneer het hun tijd is.
Ja daaaaag zo'n onzin heb ik maar zelden gehoord. Natuurlijk vecht een paard voor z'n leven. Ik heb er nog nooit een zelfmoord zien plegen. Maar het paard snapt niet waarom ie leeft en waarom hij zo'n pijn heeft. En hoe geeft ie aan dat het z'n tijd is?? Fluistert hij dat in je oor of zo.... Tjonge jonge. Niet te veel naar tekenfilms kijken a.u.b.
. Dit heeft ongeveer bijelkaar anderhalf jaar geduurd voor ik dr weer goed had. En de dierenarts had mij gezegt te stoppen met behandelen. Maar ik wilde dat niet ook niet als ik mij bedacht nooit meer met haar te kunnen rijden. Alles kwam "goed" voor zover dat kan bij een bevangen paardje. Toen heeft ze wel meerdere malen nog onregelmatig gelopen een keer een hoefijzer in dr leven (de lip ervan) toen heeft ze ook goed kreupel gelopen. Later heeft ze nog eens een zware wormeninfectie gehad en daarboven op lendevuur. Dat heeft ook weken geduurd voor ze weer goed was. Toen heb ik een anderhalf jaar goed geluk met haar gehad. Maar helaas ze werd weer kreupel vorig jaar maart, dit maal waren twee van dr pezen half door. Dit heeft tien maanden geduurd en dat waren echt tien zware maanden met stappen stappen en nog eens stappen! Toen waren we weer net bijna opgebouwd (rij recreatief vooral polder ritjes draven stappen heel soms wat galop) ook in de bak waren we weer rustig aan de gang. Tot we op een avond weer even een klein stukje naar buiten gingen. Het was donker en we konden vrij weinig zien van dr bewegingen. Maar ik hoorde het des te beter ze liep onregelmatig. Dit heeft twee dagen geduurd. En al die tijd wel beweging blijven geven maar heel rustig. En op een avond zei ik nog ik vind haar niet rad lopen. Maar stal genoten zeiden nog nee ik zie helemaal niks. Maar het zat mij niet lekker. Een paar dagen later had ze na het rijden een dikke pees. De dag erna met wandelen weer erna pas. Dus dat zat natuurlijk niet goed! Ik naar de kliniek en ja hoor een scheurtje in dr pees
. Weer drie maanden stappen. Ondertussen zitten we nu op vier maanden stappen en ze is nog niet goed! Er zijn er natuurlijk wel een paar geweest die zeiden van wanneer stopt het een keertje...? Maar ik kan het niet, ik kan dr niet weg doen als ik in dr ogen kijk...! De gedachte alleen al, verkopen kan zoiezo niet want een ander hoeft mijn problemen niet! En afmaken...NEE
Nooit tenzij ze zelf echt niet meer wil. Maar ze heeft er zelf nog veel te veel zin in! Maar ik kan mij soms wel voorstellen dat sommige mensen het helemaal zat zijn hoor! Die momenten heb ik ook. Maar gelukkig ben ik nog steeds veel te blij met mn paardje en blijft ze nog heel lang bij mij!