Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Kinke schreef:Kinke schreef:Wel ben ik benieuwd wat het nut is van dit topic, TS, wat wil je bereiken met zo'n bericht??
Ik quote mezelf nog maar even van bladzijde 1.

hns schreef:Ik vind haar stelling nergens op slaan ze zegt zelf dat de natuur de vorm moet beslissen en dat gaat toch niet met ijzers
hns schreef:Maar eh wees eens eerlijk wie kan nou denken dat als je nagels in de hoeven slaat dat dit werkelijk zo goed is??
En waarom kunnen vluchtdieren niet zonder ijzers?
Die 'wilde' ijzerloze paarden leven trouwens ook nog...
hns schreef:Bij de meeste paarden met hoefijzers zie ik ook dat ze een 'ingevallen' rug hebben en dit is niet normaal voor de natuurlijke bouw van een paard.
hns schreef:Bij de meeste paarden met hoefijzers zie ik ook dat ze een 'ingevallen' rug hebben en dit is niet normaal voor de natuurlijke bouw van een paard.
shan schreef:hns schreef:Maar eh wees eens eerlijk wie kan nou denken dat als je nagels in de hoeven slaat dat dit werkelijk zo goed is??
En waarom kunnen vluchtdieren niet zonder ijzers?
Die 'wilde' ijzerloze paarden leven trouwens ook nog...
Er heeft bij mij weten nog nooit een paard auww geroepen zolang de nagels op de juiste plaats en op de juiste wijze aangebracht worden.
Wendy schreef:Wauw, wat een argument
Citaat:hns schreef:
Bij de meeste paarden met hoefijzers
zie ik
ook dat ze een 'ingevallen' rug hebben en dit is niet normaal voor de natuurlijke bouw van een paard.

Cayusejuhh schreef:ja hallo!
dit paard is 50 kilo zwaarder geworden!
En andere bespiering gekregen.
ZO kan ik er ook nog wat
Bedoel als je gaat trainen en voeren., dan krijg je een heel andere paard
schei toch uit dat dit doorhoefijzers komt
hns schreef:''Er heeft bij mij weten nog nooit een paard auww geroepen zolang de nagels op de juiste plaats en op de juiste wijze aangebracht worden''

Er is wel ietsiepietsie meer veranderd aan dit paard dan alleen de manier van bekappen/beslaan.....
dat doet ook geen pijn, totdat je in het leven zit. hns schreef:Eerder andersom.
De hoef past zich aan aan het ijzer.
De hoef gaat zo groeien in hoeverre het ijzer toelaat en dan is iedere keer weer een stukje beperking erbij.
En dit is juist het tegenovergestelde van natuurlijk.
heleenxx schreef:We hebben de paarden nou eenmaal al uit de natuur gehaald. Dan moet je er ook op een nadere manier voor gaan zorgen soms dan dat het in de natuur zou gaan.