Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
poppekontje schreef:Als jij je paard met een pijstiller (in lichtmate) nog een goede kwaliteit van leven kan geven laat je hem dan afmaken omdat je er op tegen bent?
baudyh schreef:poppekontje schreef:Als jij je paard met een pijstiller (in lichtmate) nog een goede kwaliteit van leven kan geven laat je hem dan afmaken omdat je er op tegen bent?
Als mijn paard niet meer zonder medicijnen kan en dus op bute of wat dan ook constant moet staan om hem "vrolijk"in de wei te laten.Nee dan pas ik en laat ik hem inslapen.Ik vindt dat geen paard waardig bestaan.
Ik las ergens een voorbeeld van een mens.Maar dat is niet relevant.Want een mens kan je niet laten inslapen.Die kan praten en precies zeggen wat er is.
Inderdaad mag mijn paard oud worden bij mij,maar er is wel een grens.
baudyh schreef:jij bent je er in ieder geval heel erg bewust van wat je doet.Daar is nix op tegen.Ik zie helaas gewoon heel veel om mij heen dat dit niet gebeurt.Paarden die omwille van hun eigenaren maar alles moeten.
Als mijn paardje echt zo ver is dat hij niet meer zonder bute kan leven laat ik hem echt inslapen.Ik vindt het gewoon geen paardwaardig bestaan.Nu scheelt het dat mijn paardje het echt heel goed aangeeft wanneer het voor hem ook genoeg is.
Ik heb vroeger op een manege gewerkt.Waar er een manege paard was die elke dag een zakje bute kreeg zodat hij zijn werk kon blijven doen.Daar gaan je nekharen toch van over eind staan.
Wilawander schreef:Pas trouwens op bij het gebruik van Equipalazone in comb. met ASS tabletten bij Hoefbevangen paarden. Het veroorzaakt gifstoffen. Helaas met die van mij gebeurt.
ikwa schreef:had tijdje geleden een beetje paniekerig bute aan mij pony gegeven, ze had echt last en deed het door het voer heen maar ze wilde niet eten, dan maar met water in een spuitje...bleek nog wat aan handen te zitten en jahoor kwam dus in mijn mond, echt te vies voor woorden..wat een gore smaak die maar blijft hangen, snap meteen wel waarom pony het niet wil eten door voer heen! heb de hele dag grapjes gemaakt dat ik zeker geen hoofdpijn zou krijgen met zo'n paardenmiddel.
summer schreef:Ik krijg sinds van de week bute voor mijn pony. Ik heb van de week te horen gekregen dat ze niet meer te genezen is. Sinds mei vorig jaar ga ik elke 6 weken naar de DA voor foto's en gips om de hoeven. Er is toen hoefbevangenheid geconstateerd. In febr. is ze "beter" verklaard. Nu ging ik alleen nog elke 6 weken naar hun HS. In april zijn er nog foto's gemaakt en toen bleek dat de losse wand bijna helemaal weg was. Maar van de week liep ze licht kreupel. Er zijn toen foto's gemaakt en nu blijkt dat haar hele hoefwand heeft losgelaten en dat haar hoefbeen nog verder is gekanteld. Ik besloten om haar dinsdag te laten inslapen. Ze staat nu lekker in de wei, want daar mocht ze niet meer in staan. Alleen ben ik bang dat als ik langer wacht dat haar hoefbeen door de zool zal gaan en dat wil ik niet laten gebeuren. Alleen het moeilijke van dit middel is wel dat je nu niet ziet dat ze ziek is. Daarom is de beslissing nog moeilijker. Mijn hart zou graag willen dat ik nog een paar weken verder probeer, maar mijn verstand zegt dat ik niet het risico moet nemen en dat ik haar op een dag vind met een doorboorde zool. Dus fijn spul voor mijn pony, maar het verblind je wel en daar moet je voor uitkijken.