Op deze foto zie je de bultjes onder zijn vacht zitten.
Hier zie je een kaalplekje waar ook een bultje zit.
Hier een foto van zijn been waar je de kale plekjes ziet.
Nou ik ben benieuwd, maar laat er zowiezo een arts naar kijken volgende week.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

. Ik zal de dierenarts dinsdag even bellen om te vragen hoe het ook alweer heet.CCCCorine schreef:Mijn paard heeft op het moment ook (veel) kleine harde bultjes op de rug, vooral op de plek waar het zadel ligt. De dierenarts is erbij geweest en het was in ieder geval geen schimmel. De naam van de aandoening weet ik niet, want mijn vader was erbij en die is het vergeten. Ik zal de dierenarts dinsdag even bellen om te vragen hoe het ook alweer heet.
Volgens hem zouden die bultjes vanzelf weg gaan. Alleen als ze open zouden gaan, zou ik hem nogmaals moeten bellen. Er komt geen haar vanaf en ze zitten onderhuids. Overigens is het zadel niet de boosdoener, want dit is twee weken geleden nog helemaal nagekeken door een zeer goede zadelmaker en het ligt echt perfect.
Wat ik eraan doe:
- Paard overgezet op hooi i.p.v. kuilgras (hoewel hij altijd kuilgras kreeg en nu ineens met bultjes stond), maar voor alle zekerheid
- Zadeldekje dagelijks of 1 keer in de twee dagen wassen en extra naspoelen (dat de wasmiddelresten er goed uit zijn).
- Kuur drainage compositum (Groene Os)
- Iedere dag na het werk hele paard goed wassen, zodat alle zweetresten echt goed weg zijn. Dit doe ik de ene dag met enkel water en de andere dag ook gewoon met water, maar de plekken waar de bultjes zitten met betadineshampoo
Ik houd jullie wel op de hoogte of het werkt en ik zal morgen even foto's maken.

CCCCorine schreef:De naam van de verzameling bultjes bij mijn paard is: 'nodulaire necrobiose' Nu snap ik wel waarom mijn vader de naam even was vergeten![]()
Foto's volgen nog
die naam zou ik dus ook glad vergeten.tomcat701 schreef:Nu ben ik een week met vakantie geweest, en toen ik terug kwam had hij veel veel minder builtjes. En ik heb dat spul van de veearts en de azijn gebruikt. Dus waar het nu aan ligt?
Geen idee maar ik zou als ik jullie was even langs de arts gaan en het azijn proberen.
Wie weet??

summie schreef:Bindweefsel achtige knobbels dus........
. Volgens de dierenarts gelukkig geen reden tot paniek, want ze zouden vanzelf weg gaan. En nu hoop ik maar dat dit snel gaat gebeuren. mrblueeye schreef:Ben het niet vergeten en heb foto's gemaakt van zijn bultjes, tenminste als je het kan zien op de foto.
Nou ik ben benieuwd, maar laat er zowiezo een arts naar kijken volgende week.