Rosita schreef:Hmm, wanneer de Frontline voldoende zou zijn ben ik het met hem eens. Wanneer zo'n Shetlander wél gewassen moet worden niet. Als hondentrimster heb ik veel ervaring met wassen en zeker ook met drógen van dieren. Een shetlander in volle vacht goed wassen is heel moeilijk. Het wassem moet je namelijk tot op de huid doen. Dit zal veel mensen niet lukken. Dat laatste is niet vervelend bedoeld maar wel een feit.
Het drógen van die shetlander daarna met gebrekkige middelen is vrijwel onmogelijk. Dit betekent dat zo'n paardje een dag lang nat blijft. Als een dier toch ergens ziek van wordt dan is het van nat zijn tot op de huid.
Wanneer je de vacht eraf scheert kun je heel eenvoudig wassen en drogen en heb je grotere kans dat je badpartijen ook enige zin hebben.
En die zomervacht komt wel hoor, daar gebeurt niet veel mee.
De eerste keer heb ik geprobeerd hem door en door nat te maken. Dus met emmer en spons maar je kunt nog zo veel water gebruiken je komt er echt niet doorheen, te veel haar en te veel vet.
De DA adviseerde het gewoon in een plantenspuit te doen en hem daarmee zo veel mogelijk nat te spuiten en daarna gewoon op te laten drogen. Nappie heeft ook z'n veulenvacht nog dus alles is extra wollig! Echt ellendig hoor maar iedere dag borstel ik hem en haal minstens een halve emmer haar uit z'n vacht. Ik hoop dat hij over een paar weken z'n vacht een beetje kwijt is en ik hem dan echt goed kan wassen!