Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
volbloedje78 schreef:De paarden zijn voorzover ik weet niet geënt tegen tetanus. Ze krijgen gewoon de standaard enting, weet ff niet of daar tetanus bij zit...Rhino lijkt mij uitgesloten, omdat paarden daar meestal eerst een ziektebeeld van ontwikkelen. Atactisch lopen, "dronkemansgang", slikproblemen enz. Dit vertoonden deze paarden absoluut niet..
Gerrie schreef:Influenza 2x per jaar?![]()
Nergens voor nodig!
Een keer per jaar de combi influenza/tetanus en meer niet!

ShirleyA schreef:Gerrie schreef:Influenza 2x per jaar?![]()
Nergens voor nodig!
Een keer per jaar de combi influenza/tetanus en meer niet!
Als je wil starten moeten de enting echt elke 8 maanden in orde zijn.
Gerrie schreef:Volgens de richtlijnen van de KNHS is eenmaal enten voldoende..
volbloedje78 schreef:Nou, het paard is in elk geval gestorven aan een hartaanval, veroorzaakt door een vergroot hart. Dit KAN door "natuurlijke oorzaak" onstaan zijn, maar het vreemde is wel dat het paard 3/4 jaar terug klinisch gekeurd is i.v.m. een vliegreis en quarantaine (het paard is meegekomen met de eigenaresse uit Amerika). Daar zouden ze toen toch achter gekomen moeten zijn dan??
meisjj schreef:bij ons zaten er laatst tussen het stro 2 hele kleine spierwitte kittens die nog leevden!
toen heeft de boer mij gebelt, want die dingen kwamen helemaal van verweg en zaten er zekers al 4 dagen in zonder melk of water, en niemand kreeg er de fles in, dus toen heb ik ze maar meegenomen en ik kreeg de fles er wel in!
en nu zijn het 2 hele leuke kittens geworden die ook al flink gegroeit zijn en de hele dag spelen!
Gelukkig maar dat die het hebben gered..