Warme dikke bobbel op been, peesblessuren?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 22:40

Thunder4ever schreef:
Nee want ze is al geen DA assistente meer, ze is een poosje geleden gestopt

Maar ik vind het echt heel vaag, Thunder loopt helemaal niet kreupel en hij lijkt helemaal geen last van zn been te hebben maar toch zit de bobbel er nog! Ik blijf iedere dag goed koelen en hopen dat ie snel wegtrekt!!

Dat kan maanden duren eer dat ie wegtrekt
Hij gaat zelfs nooit zo goed weggetrokken zijn als ervoor
Daar moet je nooit op hopen

Marr_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 18:21

Gisteren en vandaag bij Thunder was zn been weer heel erg dik geworden! En hij liep zelfs een heel klein beetje kreupel!! Ik heb al een aantal keer gekoeld en vanavond ga ik weer! Ik hoop echt dat er nu snel een DA mag komen Gisteren vroeg ik het weer voor de 1000ste keer maar ze zei: De DA zegt toch hetzelfde dat je moet koelen en rust! Owww ik baal hier zo van he! Hij ging net de goede kant op

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 10:55

Thunder4ever schreef:
Gisteren en vandaag bij Thunder was zn been weer heel erg dik geworden! En hij liep zelfs een heel klein beetje kreupel!! Ik heb al een aantal keer gekoeld en vanavond ga ik weer! Ik hoop echt dat er nu snel een DA mag komen Gisteren vroeg ik het weer voor de 1000ste keer maar ze zei: De DA zegt toch hetzelfde dat je moet koelen en rust! Owww ik baal hier zo van he! Hij ging net de goede kant op

Sorry dat ik het vraag,ben je eigenlijk zeker dat dat paard niet meer bereden wordt?

Marr_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 18:35

Ja!! Ik ben er de hele dag en hij heeft vakantie!

Ik heb een top-plan! Dinsdag ochtend komt de DA naar een ander paard op stal kijken , en die eigenaar vann dat paard legt dan het verhaal van Thunder uit en dan vraagt ze of ie even snel wil kijken en dan kan hij zeggen of er een scan gemaakt moet worden.

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 18:41

goed idee! Heel veel succes!

Marr_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 20:47

Dank je wel! Ik hoop dat het idee lukt!

_xsharon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 16:18

heej lenos!!
maar als de da voor joortje komt hea dan is rowan tog niejj vrij???
of zijn piet en inge der ofzow??
gr. sharon

Marr_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 19:14

heej Sharon! De DA komt voor Joor en dan is Inge er en die zegt dat ie naar Thun moet kijken Hoplijk wil hij dat even

miranda21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 21:38

Hey,
Laat je even weten als je wat meer weet.
Ik had het nog gevraagd aan Ge zaterdagavond maar ze zei niet zoveel en ik vond het al te laat om nog de stallen in te gaan.
Ik hoop dat het meevalt.
Groetjes Miranda.

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 14:16

En?

Marr_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 14:44

miranda, je hoort nog wel van me
CarpeDiem, ik weet het nog niet! Ga zo naar de boerderij en dan hoor ik het wel!! Vanavond vertel ik het

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 14:54

Ik ben benieuwd!
Ik lees het vanaaf wel!

NehnaDagmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 17:11

Veel succes ermee, hoop dat je straks een beetje duidelijkheid krijgt.
Ik wil nog wel even zeggen dat ik het knap van je vind dat je zo goed met de pony bezig bent! En wat is je instructrice eigenwijs zeg.. Sterkte vanavond!

Marr_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 19:09

Dank je NehmaDagmar! Natuurlijk doe ik goed mn best om hem te verzorgen. Ik wil heeeel graag dat ie snel weer beter is.

Helaas is het plan met de DA vanmiddag mislukt. De DA heeft er niet naar gekenen. De preciese reden weet ik niet. ze hebben wel de hele tijd gevraagt of hij het wou, maar niet dus. De istructrice had nogn wel met de DA staan praten over Thunder. Hij zij dat hij veel rust nodig had en dat zn been telkens gekoeld moest worden.

miranda21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 09:41

Dus echte stalrust?
Hopen dat ie genoeg rust krijgt en dat het geneest.
Sterkte.
Groetjes.

Marr_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 13:58

Jep, echte stalrust en goed koelen.

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 14:42

De DA wou niet naar Thunder kijken?

Marr_

Re: Warme dikke bobbel op been, peesblessuren?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 14:48

Nee! Ik was er niet bij, maar de instrucrice had nog wel ff gepraat met hem en hij zei: Veel rust en regelmatig koelen. Hij heeft er niet naar gekenen, volgens mij had ie haast.

Marr_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 22:03

Ow ja, vrijdag ben ik jarig en dan krijg ik een digitale camera, en zaterdag maak ik wel foto's van hoe zn been eruit ziet, hoe dik die is enzo, en dan zet ik ze er zaterdag middag wel op oke??

CouCou

Re: Warme dikke bobbel op been, peesblessuren?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 13:07

Ik heb alleen de laatste bladzijde gelezen van je topic, maar vind het echt idioot van de eigenaresse dat ze er geen DA bijhaalt.
Het is nu echt gissen wat hij heeft.
Stalrust en koelen, ja dat is leuk in het begin, maar als dan het been dus is en je denkt dat hij goed loopt en je gaat weer rijden, dan kan de schade alleen maar groter zijn.

Ik ben wat dat aan gaat helemaal peesminded geworden.
Iris had eerst peesblessure links en vervolgens heb/had ik er nu 1 rechts. Maar daar was ook nog eens een ontsteking overheen gekomen, dus AB was ook nog nodig.

Dmv shock-wave therapie en je geduld om WEER te stappen uit de kast gehaald en nu zijn we ruim 4 maanden onderweg en het been is genezen alleen de peesstructuur moet nog wat sterker worden. Maar zonder scan had ik dit ook niet geweten.

Ik hoop dat de eigenaresse nog wijs wordt en er toch een DA bijhaalt.
(vind het trouwens een beetje raar dat die DA er niet heel even naar ging kijken, maar dat ligt misschien aan mij).

Marr_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-06 14:17

Ik vind het ook heel stom dat ze er geen DA bijhalen!! Maar ik kan er verder ook nix aan doen, ik kan niet zelf een DA bellen ofzo, ik ben 14 en ik heb er het geld niet voor! Hopelijk veranderd ze nog van gedachte.
En ik weet niet waarom de DA er niet ff naar keek, ik was er zelf niet bij. Ik vind dat wel een beetje belachelijk

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 14:22

Het is vrij logisch dat de DA niet heeft gekeken. Ze plannen een consult in en rekenen zo hun dag vol.
Elk ander consult kan er niet zomaar bij.
Je had beter kunnen bellen van tevoren of ze wilden kijken, scheelt voorrijkosten en ze kunnen er rekening mee houden.

Mijn paard is elke 8 weken gescand en aan de hand van de scan langzaan opgebouwd. Heeft 3 mnd op rust gestaan en dan nog eens bijna een jaar stappen....

het duurt echt lang en als het koud en dun is zegt dat niets over de genezing hoor !!!
scannen dus !!

Marr_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-06 14:28

ElCamino, ik wil ook wel een scan, maar het is mijn vzpony, dus ik heb er niets over te zeggen. Ik probeer de eigenaar wel telkens zover te krijgen dat er een scan gemaakt moet worden enzo, maar dat lukt niet zo goed

CouCou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 14:47

ElCamino schreef:
Het is vrij logisch dat de DA niet heeft gekeken. Ze plannen een consult in en rekenen zo hun dag vol.
Elk ander consult kan er niet zomaar bij.
Je had beter kunnen bellen van tevoren of ze wilden kijken, scheelt voorrijkosten en ze kunnen er rekening mee houden.

Ben ik het niet mee eens.
Dat hangt dus beduidend van je DA af.
ik heb tot nu toe nog altijd mee gemaakt dat de DA evt even naar een ander paard keek.

Maargoed ik hoop voor je dat ze gaat scannen.
Blijf er maar op doorhameren.
Zeg desnoods maar dat je adviezen heb gekregen van andere mensen. Misschien helpt het.

Marr_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-06 14:51

eowyn04, ik zeg het echt telkens tegen de eigenaar, en ik blijf net zolang zeuren tot het echt gebeurt!