Thermografie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Squawk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 10:53

Klopt ook, die foto's zijn gemaakt vorig jaar in Juli, toen ik haar pas had en na die tijd is mijn zadel nog opgevuld zodat ie nu wel helemaal goed ligt op haar...

Mijn andere zadel, spring, is ook helemaal aangepast aan haar rug maar ondanks dat heeft ze er dus blijkbaar gewoon nog last van...

lolclub

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 23:10

oke, fijn dat je dat al uitgesloten hebt.

ik las dat je paard aan meerdere benen kreupel is ?
wat vervelend voor je....

heb je het onderzoek al gehad met de thermografie ?

Squawk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 00:15

nee, m'n ouders hadden bij de verkeerde kliniek een afspraak gemaakt, in kootwijk en ja daar wilde ik dus liever niet heen..
dus nu maar afwachten wanneer ik terecht kan bij de vallei..

Vandeweek liep ze al een stuk beter, aan de longe is op 1 kant niets meer te zien maar aan de andere kant af en toe nog wel wat onregelmatig...ik hoop dat ze snel onderzocht kan worden!

Sosha

Re: Thermografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:22

Ik ben vandaag bij Tobias van der Vlerk geweest bij de Vallei in Woudenberg voor een thermografie. Is me goed bevallen daar en weet nu ook wat m'n pony mankeert. Het komt gelukkig allemaal weer goed

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:48

Wat hebben ze gevonden met de thermo?

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:47

Hij heeft een zwaar gekneusd bekken of er zit een scheurtje in. Uiteindelijk geconstateerd met een inwendig onderzoek. De thermografie wijst "slechts" de weg waar de DA het moet zoeken.

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:57

I know. Maar je had dus geen idee waar t vandaan kwam in eerste instantie? Fijn dat ze het gevonden hebben iig. Beterschap voor je beesie!

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:16

Nee, hij had al pijn vanaf oudjaar, in eerste instantie dachten we aan koliek, hij stond met een opgetrokken buik. Was dus al een paar keer bij een andere kliniek geweest, maar nog steeds onduidelijk wat het nu precies was.

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:59

Fijn dat je het nu iig weet! Hopen dat ie snel weer beter is!

mel77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 12:03

Ik ga aanstaande dinsdag met mijn paard naar de vallei voor een thermografie onderzoek. Hij is al hele lange tijd kreupel en eerst werd gezegt dat het kwam ivm een ocd in de knie, ik ben toen naar een kliniek geweest en die vertelde mij dat hij die ocd er wel uit kan halen dat was geen probleem maar dat de kreupelheid daar niet vandaan kwam. Hij loopt op een aparte manier kreupel, hij zet zijn achterbeen iets opzij en hij is iets trager met onderzetten en hij lijkt of hij iets blijft hangen. In galop houd hij zijn kont heel hoog en galopeerd bijna met 2 benen naast elkaar. Het is niet echt duidelijk waar het precies vandaan komt, rug, knie of bekken en ik hoop hier met dit onderzoek erachter te komen.
Ik ben heel erg benieuwd wat er dinsdag uit komt.

ravel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 13:25

SisLeone schreef:
Thermografie kunnen ze idd alleen lokaliseren waar de pijnplekken zitten. Kan handig zijn. En het is een hulpmiddel die ze gebruiken naast het verdoven enz. Tenminste toen mijn paard kreupel was hebben ze ook verdoofd om te lokaliseren waar de kreupelheid zat en daarna hebben ze pas een thermografie gemaakt. Het lost ook verder niets op. Ik vind het een goed hulpmiddel. Ze hebben nu vaker een thermografie gemaakt en die kunnen ze vergelijken met de vorige zodat ze kunnen zien of we vooruit gang boeken met de pijnlijke plekken.

goh, interessant, had nog nooit van thermografie gehoord!!