Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anoniem schreef:Haha dat dacht jij AnyaWeet je wat die fijne meid doet? Die pakt de staart van een soortgenoot gaat daar achterover aanhangen en zuigt zo d'r portie lucht.
Dus dat maakt weinig verschil vrees ik.
DePeperd schreef:Ik heb een vraagje:
Een paard op de manege zuigt erg vaak lucht. En als je aan t rijden bent of als ze loopt laat ze scheten, is hier een verband tussen?
Anya schreef:De ingezogen lucht haalt de maag niet eens DePeperd en Stefstar. Dat is onderzocht op een universiteit in Engeland. Bovendien maken de darmen zelf vele malen meer gas aan dan een paard zou kunnen luchtzuigen.
Desiree schreef:DePeperd schreef:Ik heb een vraagje:
Een paard op de manege zuigt erg vaak lucht. En als je aan t rijden bent of als ze loopt laat ze scheten, is hier een verband tussen?
Nou, beweging is een stimulans voor de darmen. Vandaar dat een paard met koliek ook moet lopen. En ik kan me dus wel voorstellen dat op het moment dat de darmen gestimuleerd worden doordat een paard moet gaan lopen/in beweging komt, dat hij scheten gaat laten. Maar of dat deze scheten speciaal ontstaan door het luchtzuigen weet ik niet. Ik weet namelijk niet waar de luchtbellen die ze opzuigen allemaal terecht komen.Anya schreef:De ingezogen lucht haalt de maag niet eens DePeperd en Stefstar. Dat is onderzocht op een universiteit in Engeland. Bovendien maken de darmen zelf vele malen meer gas aan dan een paard zou kunnen luchtzuigen.
Serieus?!?!?! Dus dan is het echt een bakerpraatje dat paarden die luchtzuigen koliek zouden kunnen krijgen?