Sarcoid behandeld met de Liverpoolcream (AW4-Ludes)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sorayaaaaa

Re: Sarcoid behandeld met de Liverpoolcream (AW4-Ludes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 22:28

GEWELDIG!

ik ga het ook proberen! dank u wel..
maar 1 vraagje als je de vasline er op heb gesmeerd? moet meteen daar achter aan de tandpasta?
en moet je weer vaseline op doen als het weer uitgedroogd is?
of om de zoveel tijd?
ik ga morgen meteen naar de apotheek toe en naar de gezondheidswinkel!

dank u wel!

groetjes Miranda (nou hopen dat het helpt!)
is het bij jou paard weggebleven?

sorayaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 22:39

dank je wel lolclub en aquatje!
ik heb weer heel wat informatie opgesnoven.
allen dat kiezelgur is dat duur?
en hoe kan je het dan bestellen, want ik snap het niet zo goed!

mijn excusses

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 22:41

sorayaaa

even over je eerste bericht van net

heb je mijn bericht hierboven wel goed gelezen ?

ikzelf zou de vaseline met salycilzuur niet durven te gebruiken op zo'n grote onderhuidse sarcoid (kale plek) zoals jouw pony heeft.
het salycilzuur maakt de huid week (wordt bij mensen gebruikt om eelt op te lossen en wratten zacht te maken).

wat je gaat doen met de vaseline is dus de huid verweken, dit lijkt me niet zo'n goed plan (!) gezien de grootte van de plek bij je pony.

ik bedoelde dat je de kiezelgur poeder kunt bestellen en over je voer kunt doen.
dit reinigt de pony van binnenuit, en lost huidproblemen op.
probeer dit eerst eens, wie weet houd de sarcoid op met groeien en wordt hij zelfs kleiner.

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 22:46

waar in Nederland woon je ?

Anya heeft het namelijk in Duitsland opgehaald, dat scheelt een hoop in geld (het is een duits merk)

ikzelf haal het in Appelscha bij de groothandel/importeur.

en je kan het bestellen via internet maar dan ben je wel iets duurder uit maar wordt het thuisgestuurd.

je doet er wel heel lang mee, bij een groot paard ongeveer een maand of drie.
(bij twee keer daags een afgestreken eetlepel)

sorayaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 23:02

lolclub schreef:
sorayaaa

even over je eerste bericht van net

heb je mijn bericht hierboven wel goed gelezen ?

ikzelf zou de vaseline met salycilzuur niet durven te gebruiken op zo'n grote onderhuidse sarcoid (kale plek) zoals jouw pony heeft.
het salycilzuur maakt de huid week (wordt bij mensen gebruikt om eelt op te lossen en wratten zacht te maken).

wat je gaat doen met de vaseline is dus de huid verweken, dit lijkt me niet zo'n goed plan (!) gezien de grootte van de plek bij je pony.

ik bedoelde dat je de kiezelgur poeder kunt bestellen en over je voer kunt doen.
dit reinigt de pony van binnenuit, en lost huidproblemen op.
probeer dit eerst eens, wie weet houd de sarcoid op met groeien en wordt hij zelfs kleiner.

oke sorry verkeerd begrepen!

sorry

groetjes Miranda

sorayaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 11:09

lolclub schreef:
waar in Nederland woon je ?

Anya heeft het namelijk in Duitsland opgehaald, dat scheelt een hoop in geld (het is een duits merk)

ikzelf haal het in Appelscha bij de groothandel/importeur.

en je kan het bestellen via internet maar dan ben je wel iets duurder uit maar wordt het thuisgestuurd.

je doet er wel heel lang mee, bij een groot paard ongeveer een maand of drie.
(bij twee keer daags een afgestreken eetlepel)

oke, ja ik woon in Zaandam dat ligt in Noord-Holland. dat is best een eindje, ik denk dat ik het laat bezorgen.

sorayaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 13:38

aquatje,
gebruik jij dat tandpasta nu nog steeds?
en hoe groot was het bij jou paard en hoe groot is het dan nu ongeveer?
en komt het terug dat sarcoid?

groetjes Miranda

aquatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 14:11

Ik gebruik de tandpasta nu niet meer omdat de sarcoid verdwenen is. Hij had een plek tussen zijn voorbenen net zo groot als mijn wijsvinger en 1 bij de singel Dit was 1 bult zo groot als mijn duimafdruk.. tussen zijn voorbenen is geen haar terug gekomen, maar waarschijnlijk is dit doordat de dierenarts daar eerder de sarcoid had weggesneden en bij zijn singel zit ook gewoon weer haar op.

aquatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 14:16

Miranda heb je een foto van de sarcoid? Ik lees dat het een onderhuidse bult is??? denk niet dat de vaseline en tandpasta kan helpen dan.

sorayaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 18:18

aquatje schreef:
Miranda heb je een foto van de sarcoid? Ik lees dat het een onderhuidse bult is??? denk niet dat de vaseline en tandpasta kan helpen dan.

ik heb wel een foto.
maar het is geen onderhuidse hoor.
alleen eronder zit een bult wat ook open gaat.

Afbeelding

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 16:46

vandaag nieuwe foto's gemaakt.

zoals hierboven omschreven krijgt mijn paard sinds een maand ongeveer kiezelgur over het voer. dit reinigt het lichaam en werkt intensief in op huidproblemen.

daarnaast heb ik de keus gemaakt om de kin eerst te behandelen met Saline tandpasta, dit omdat de Liverpool creme waarschijnlijk minder geschikt is om op de kin te smeren (ivm afvegen aan been en voerbak). en ik op aanraden van Anya niet ga snijden en/of branden.

de eerste foto is van rond kerst 2005, de 2e en 3e foto izijn van vandaag.

ikzelf vindt dat de plek(ken) duidelijk kleiner en er minder "losse" sarcoids zijn te zien, daarnaast (moeilijk te zien op foto) zijn ze kleiner en platter geworden.ook is de huid nu zwart, zoals die bij dit paard zou moeten zijn gezien zijn kleur.

(de ietwat oranjeachtige plek op de 2e en 3e foto is opgedroogde tandpasta, ik heb het voor de foto wel een beetje schoongemaakt, maar niet schoongeboend)

foto december 2005
Afbeelding
foto's 4 februari 2006
Afbeelding
Afbeelding

sorayaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 23:09

ziet er wel beter uit joh!
platter enzo!
nou hopen dat het helemaal weggaat en olok bij mijn paardje!
ik heb het kiezelgur besteld..
en komt ongeveer volgende week binnen.

groetjes Miranda

lolclub

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 23:25

ja, je kunt verschil zien he ?

goed dat je de kiezelgur besteld hebt,

het is een homeopathisch middel, dus verwacht niet direct resultaat zoals bij reguliere medicijnen.
het lichaam gaat in samenwerking met de kiezelgur namelijk proberen om de huidproblemen van binnenuit op te lossen.

het kan dus even duren voor je effect ziet.

mocht je helemaal geen verschil merken na een paar weken, schakel dan toch een DA in, en dan één die wel met je mee wilt denken vwb de Liverpool creme.

sorayaaaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 11:42

ja mijn DA zij heel wat anders wat jullie zeiden enzo.
hij zij van ja je moet oppassen als het groeit. ze kan eerder dood gaan enz.
ik had echt zoiets van naja het zal wel!
dus ik ging me weer zorgen maken. maar ik geloof de DA niet.
ik probeer gewoon dat kiezelgur en die tandpasta en ik hoop voor verbetering

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 13:55

Ik zie dit nu pas: goed hoor!
Ziet er echt veel beter uit. Ik hoop dat het zo doorgaat.

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 14:50

ja he ?

wonderbaarlijk maar waar.

ik heb die tandpasta zelf ook een keer gebruikt om mijn tanden te poetsen, manman wat is dat allemachtig zout.

er zit zeezout in en ik denk dat dat de plekken laat krimpen.
daarnaast werkt zeezout ontsmettend (wordt veel toegepast bij alternatieve geneeswijze om wonden te reinigen)

in het echt ziet het er al super uit, de plekken zijn echt platter en kleiner geworden, en de meeste zijn ook al weg (twee kleintjes zijn er spontaan afgevallen), alleen die grote zit er nog maar is al de helft kleiner.

ik heb overigens de vaseline niet in gebruik. blijkt in dit geval dus waarschijnlijk niet nodig te zijn.

volgens aquatje is de vaseline ook bedoeld om de sarcoids zacht en week te maken, maar onder mijn paard zijn kin zit je natuurlijk al op een heel zacht en dun stuk huid.

ik smeer hem 1x daags in nadat ik het een beetje schoongemaakt heb.
dan laat ik hem even zo staan (tussen de touwen) zodat het een beetje kan indrogen (en hij het niet direct weer afveegt).
na een minuut of 10 is het al een harde korst van tandpasta geworden en mag hij in de box.

met deze vooruitgang ben ik de sarcoid over een paar weken gewoon kwijt.

ik houd jullie op de hoogte en zal foto's maken .

sorayaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 19:07

oke is goed
ik ga dat ook doen hoe het bij mijn paardje over ene tijdje eruit ziet!
ik hoop verschil te zien

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 22:00

Het is overigens niet de bedoeling dat dit topic een slowchat wordt.
Want dan moet ik het verplaatsen naar de HK.

sorayaaaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 09:55

Heeyy..

ik had weer een vraagje,
bij mijn paard zit het op haar nek.
kan ik dan beter wel of niet vaseline gebruiken.
de ene zegt van wel en de ander weer niet,
en ik weet het niet!
ik heb dat kiezelur binnen gekregen.
maar ze heefthet nog niet gekregen.
ik ga vandaag tandpasta halen.
maar ik zat nog steeds met die vraag in me hoofd wel vaseline of nou niet? want het zit in haar nek.

groetjes Miranda

aquatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 21:17

de vaseline gebruik je om de sarcoid zacht en week te maken zodat de tandpasta er doorheen kan dringen.

sorayaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 17:48

lolclub hoe maak jij het schoon?

Tikan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 10:23

Ik lees dat hier meer mensen zijn met ervaringen met equine sarcoiden.
Eigenlijk ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen deze hete zomer (met heel erg veel vliegen) en hoe het met de behandelingen staat.
Ook zou ik graag wat ervaringen horen van paarden die BCG injecties hebben gekregen. Hoe het herstel is verlopen en of er ook echt herstel is geweest. Is het na de behandeling echt helemaal weg of duurt het nog een half jaar voordat alles echt hersteld is.
Heeft iemand ervaring met fibroblastic sarcoiden? Hoor graag wat.

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 23:49

hallo,

dit is wel een oud topic maar gezien de vraag die hierboven gesteld wordt door Tikan wil ik er toch op reageren.

het gaat momenteel heel goed met mijn paard.
na ruim een half jaar met tandpasta van Weleda en vaseline met salicylzuur gesmeerd te hebben, bleek dat de sarcoid op de hals wel indroogde maar niet verder kleiner werd.
ik besloot om de behandeling verder maar te laten voor wat het was.
via de post kreeg ik ongeveer vier maanden geleden een folder thuis van Hilton Herbs.
in de folder werd gesproken over Ditton creme, speciaal voor goedaardige gezwellen en sarcoiden.
tja, na de tandpasta was ik redelijk sceptisch geworden met doe het zelf middelen , maar omdat de sarcoid niet verder groeide en er ook niet meer bijkwamen, heb ik het toch besteld.
het bleek een zachte creme te zijn op basis van goudsbloem, toverhazelaar en thuja.
ik moet eerlijk zeggen, ik durfde het eerst helemaal niet te gebruiken, waarschijnlijk een beetje angstig voor eventuele vererging door deze zalf.
met de gedachte in mijn achterhoofd dat ik dr Knottebelt nog achter de hand had heb ik het toch geprobeerd op een heel kleintje onder de kin.
gek genoeg begon die dus na een dag of wat uit te stulpen en niet te krimpen zoals ik verwacht had. na een paar dagen was het een lelletje geworden en de dag erna was hij weg ! een gaatje met wondvocht achterlatend.
dit gaatje ging heel snel dicht en er kwam geen nieuwe sarcoid voor in de plaats.
dit gaf me vertrouwen om het toch op de sarcoid te gaan smeren op de hals en ook op de kale plek eromheen.

dat dit een taaier geval zou worden had ik verwacht, hij was tenslotte ook een stuk groter.
ook deze begon iets te stulpen en het leek of hij wat ronder werd, een vorm van paddestoeltje zeg maar.
tot mijn grote verbasing was hij twee weken geleden ineens WEG !
ook weer een gat achterlatend met geel en rood wondvocht
wat er gebeurt is ...ik weet het niet, misschien heeft het gejeukt en heeft mijn paard er ergens mee tegenaan geschuurd.
maar ook hier dus een plek met wondvocht maar dan van 1 cm doorsnee. tja en wat toen te doen.
ik besloot om het maar af te gaan wachten, misschien kwam hij terug, mischien groeit hij dicht.
na twee dagen zat er een mooie korst op en vertoonde de plek geen neigingen tot nieuwgroei.

ook nu vandaag zit er nog steeds een korst op maar de plek wordt kleiner. het lijkt echt te gaan dichtgroeien.
het gaat niet snel maar wel mooi van buiten af naar binnen toe.
ik smeer er nu maar niks meer op en wacht rustig af. ik zal foto's maken van hoe het geneest en jullie op de hoogte houden van eventuele vorderingen.

rest me nog te zeggen dat de kale plekken eromheen weer haar hebben, het haar is niet zo mooi glad als de rest van de vacht, maar de plekken zijn zeker niet meer kaal zoals voorheen.
onder de kin zijn alle sarcoiden verdwenen, geen enkel litteken achterlatend, de huid is weer mooi en glad.

in de voeding heb ik overigens wel dingen gewijzigd, mijn paard eet geen biks meer (te veel afval in verwerkt) maar ik maak nu zelf een muesli voor hem klaar bestaande uit lucerne, graan ,Ursonne, en s'morgens een vitamine/mineralen korrel.
hier doet hij het heel goed op en hij glimt je tegemoet, hij is 15 jaar maar heeft daar zelf geen idee van, hij speelt als een jonge hengst en springt bij andere paarden bovenop de rug om er vervolgens bokkend weer vandoor te gaan.

dus misschien is het de creme, misschien de verandering in voeding of toch de combinatie van beiden dat mijn paard zijn weerstand zo groot is geworden dat hij de sarcoiden heeft overwonnen.

ik houd jullie op de hoogte !

en voor Tikan:
mijn paard heeft de hele zomer buiten een exceemdeken opgehad nadat ik ergens gelezen had dat je sarcoiden vliegvrij moest houden, daarbij ....mocht het wel door besmette vliegen verspreid worden wilde ik het risico niet lopen dat een vlieg ook een ander paard zou gaan steken en eventueel besmetten.

Tikan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 09:06

Dank je wel voor je reactie! Ik ga kijken of ik de folder ook te pakken kan krijgen. En wat betreft de deken: wij hebben dit jaar vooral de vliegenspray gehanteerd.

sorayaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 18:48

hallo!

ik gebruikte ook die tandpasta, de wrattjes gingen wel weg. maar wat er onder zat neit, ik ben er een half jaar mee bezig geweest maar i had het gevoel dat het niet hielp!
dus ik zocht naar een andere manier.
bij mij pony zit het achter haar oor in de hals. het groeit nu zeg maar naar de hoofdje toe.
ik ben ook wel benieuwd naar dat blad waar jij het vandaan had Haha!
hoe heet dat blad en hoe kan je zo'n zalfje bestellen?

groetjes Miranda