Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tienus63 schreef:Ik houd jullie op de hoogte net zo lang zij weer helemaal oude is. Ze staat nu weer in de stal te suffen/slapen.
Spanning op de buik is aan het verminderen, haar huid onder de buik bij het uier stond eerst helemaal hard en gespannen, nu zit die huid weer los. De buik begint ook weer normale proporties aan te nemen.
De oorzaak van de koliek is inderdaad vlas geweest. We gaan ervan uit dat het niet weer gebeurd zolang ze maar niet de hele dag op stal komt te staan zonder eten, wat nu dus door een misverstand is gebeurd.
tienus63 schreef:De mest gespoeld die er gisteren en vannacht is afgekomen. VA komt zodadelijk toch nog even, ze is me veel te sloom. Ik bedoel dus niet in de zin van heel erg moe, maar lusteloos. Denk je het ergste gehad te hebben..SH** Hier word ik wel zenuwachtig van, omdat ze de afgelopen dagen verbetering gaf en nu lijkt er wel een terugslag met het één of ander in aantocht te zijn. VA is momenteel bezig met een spoedje, zodra hij vrij is belt hij terug.
paxine schreef:Mijn merrie heeft ook vaak koliek gehad en daarom geef ik haar nu lijnzaad en dat helpt wel.Ook krijgt ze elke dag een scheut maiskiem olie met een paar schepjes opkikker (van de paarde drogist) Sinsdien gaat het prima (even afkloppen)
Ik weet niet of je wat aan m,n tips hebt omdat je paard nu koliek heeft,mijn tips zijn meer preventief.Maargoed ik wilde het in ieder geval even tegen je vertellen.
Succes en beterschap voor je paard en sterkte voor jezelf.
tienus63 schreef:Ze heeft vanavond, 17.15 uur een spuit gehad van de VA die de eetlust een beetje opwekt, ze blijft gelukkig wel drinken en mondjes maat eten. We zullen haar later vanavond nog even temperaturen. Ze moet het helemaal zelf doen met die droes. We smeren trekzalf op de ontstekingen. Tja, we kunnen niets anders doen dan afwachten. Als er drastische veranderingen, zowel positief of negatief zijn, dan laat ik het jullie weten. Tot die tijd geen bericht goed bericht.
Katelijne schreef:Sorry, voor deze stomme vraag maar kan er iemand mij vertellen wat droes is en wat de symptomen zijn?
Wel eens van gehoord maar weet echt niet meer wat het inhoud.
Groetjes,
Kat
phannie schreef:en Katelijne; vragen zijn nooit stom! zeker geen vragen over ziektes! als je vragen hebt, gooi ze eruit