Pony zakt van achter weg tijdens rijden.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jennyk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 15:14

Stennisje: Garoze is inprincipe niet echt verder achteruit gegaan sinds zijn pensioen, hij rent nog vrolijk door de wei en als ik zijn spullen neer leg ( het lijkt wel of hij het verschil kent tussen zijn spullen en die van mijn nieuwe pony) komt hij direct naar het hek. Ik DURF alleen niet intensief meer te rijden ,ook denk ik dat als ik het nu weer op zou pakken, het struikelen alleen maar erger word, omdat hij nu geen conditie meer heeft. Naar mijn idee is het zo dat hoe minder conditie, hoe eerder hij moe is en dus hoe meer hij zal gaan struikelen. Hij tenslotte al 23. 't ja eens komt voor alle paarden toch de tijd dat ze met pensioen zullen moeten. En verder heeft hij ook nog eens artrose voor en spat aan zijn linkerachterbeen, dus naar mijn idee is het tijd voor zijn pensioen!

LBLGypsyCobs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 17:43

Thomas had gister gelukkig 1 van z'n betere dagen en het lijkt dat net of ie dat wil laten merken.

Met alles komt er dan ineens zoveel kracht van achteren.
Met aandraven en met aanspringen in galop leek het wel of we een meter loskwamen, zo overdreven sprong ie aan.

Daardoor moest ik zo lachen, dat Thomas er, om de lol te vergroten, nog wat schrik-moves achteraan deed, waardoor ik helemaal niet meer bijkwam.

Ik hoop nog heel wat lol samen met hem te mogen hebben voor z'n pensioen er aan komt.
En we kunnen altijd nog gaan wandelen.

jennyk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 20:12

precies, geniet van alle goede en leuke dagen en dingen met hem. Ik verwacht dat je hem goed kent en je op je eigen gevoel af kan gaan, wat hij aan kan en wat niet!

LBLGypsyCobs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 07:21

Thomas is een pony met veel werklust.

Als ik iets van hem vraag en hij doet het niet of maar een beetje, dan weet ik dat het die dag even niet lukt of dat ik met minder genoegen moet nemen.

Hij is zelf goudeerlijk, dus het zou oneerlijk zijn om dan door te vragen.

abc

Re: Pony zakt van achter weg tijdens rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 10:56

Misschien denk jij dat het probleem enkel voortkomt van zijn been, maar misschien is dat niet de enige oorzaak. Ik dacht dat ook, mijn pony zakte altijd links achter weg. Dan denk je automatisch dat er aan dat linker been iets mis is. Toch kwam het voort uit een blokkade in de rug. Ondertussen rijd ik hem weer net als vroeger en is hij na de behandeling nog steeds niet weggezakt. Het is niet omdat hij ouder is en andere dingen mankeert, dat er dan niet iets extra bij kan komen wat terug te verhelpen is. Een osteopatische behandeling kost misschien wel 80 euro, maar als je dat bedrag maar 1 keer moet betalen en daarna terug kan rijden zonder dat hij wegzakt, dan zou ik het toch proberen. Ik hoop dat dit niet over komt alsaf ik gelijk wil hebben, want ik bedoel het alleen maar goed hoor. Ik heb de indruk dat Thomas net zo'n fantastische pony is zoals de mijne. Daarom hoop ik voor jou dat je er nog lang plezier mee mag hebben. Ik had nooit durven hopen dat een behandeling mijn pony weer helemaal goed zou krijgen, maar blijkbaar is het toch zo. Ik ben daar zo blij mee, dat ik degene die mogelijk ook geholpen kan worden, dat zeker wil laten weten. In elk geval, wat je ook doet, nog veel succes en plezier met Thomas.