wie heeft er ervaring met een paard met lichte atrose?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Naz

Re: wie heeft er ervaring met een paard met lichte atrose?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 17:23

Tammie schreef:
@ Naz, wat voor beslag heb jij voor je paard?

Buiten de arthrose heeft ze ook nog enorm slechte (ondergeschoven) verzenen. Ze heeft ijzers met 2 lippen en een wig, deze is in het ijzer gelast. Daarbij ook nog een leren zooltje. Ik heb geen duidelijke foto, maak ik vanavond wel ff

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 19:41

Oké, dank je.

Mijn pony heeft gelukkig wel goede hoeven, de hoefsmid loopt altijd te mopperen, zo hard zijn ze.

Als het mogelijk is, wil ik haar graag zonder ijzers houden, maar niet als het voor haar artrose beter is om speciaal beslag te hebben.

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 11:59

Heb het al eerder ergens gepost maar ben voor Easywalker hoefijzers (http://www.easywalkerhorseshoes.com) echt HE-LE-MAAL geweldig!! Mijn merrie met zware artrose galloppeerd weer door de wei!

Tygo2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 09:52

hoe kan je aan die easywalkers komen en hoe duurzijn ze??

jjs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 10:05

Voor artrose is naast het goed afwikkelen ook een goede doorbloeding van belang en aangezien ijzers de hoefdoorbloeding verminderen zou ik niet snel voor ijzers kiezen.

Met bekappen kun je de hoef ook zo afronden zodat ze veel beter afwikkelen, en dan heb je dus geen ijzers nodig.

Butchie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 08:45

Hey mijn paard doet het erg goed op PrimeVal gelatinaat. Hij had erg last van artrose maar hiermee gaat het stukke beter! Loopt veel soepeler en heeft weer plezier in het werk. Ik ben er erg tevreden over!

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 10:58

Ik volg dit topic ook even.
Bij mijn pony van 6 is ook lichte artrose geconstateerd in het SI gewricht. Ik word best positief van de reacties die ik lees, dat hij dus nog best lang mee kan gaan.

Hij krijgt over 2 weken voor een ijzertje, omdat zijn hoeven vrij snel slijten. Dan kan ik wat meer lekker buiten rechtuit gaan rijden. Voorlopig blijf ik nog af en toe een wedstrijdje meepikken (ik start L1).

Mijn pony geeft heel duidelijk zijn grenzen aan. Ik loop al 3 jaar met het feit dat ie elke keer ietswat onzuiver loopt (al voordat hij onder het zadel was, met 4 jaar ben ik hem pas gaan inrijden), dan wordt hij behandeld door de manueel therapeut (Ellen Kral) en is het eigenlijk zo goed als weg.

Ik ben blij dat ik altijd naar hem geluisterd heb in die 3 jaar tijd en nooit gewoon doorgereden heb.