Heeft de smid gelijk??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re: Heeft de smid gelijk??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 12:51

Citaat:
Wat zouden de argumenten van de smid kunnen zijn om hem wél op ijzers te laten?Alleen,de smid zei dat we er niks aan mochten doen én dus ook zelf niet bijhouden,misschien heeft het daarmee te maken??

de smid denkt aan z'n inkomen...... natuurlijk zegt ie dat je er zelf niets aan mag doen en natuurlijk zegt ie dat dat antuurlijk bekappen niet goed is en zo'n cursus niets is, als alle paardeneigenaren op die manier gaan bekappen, is de smid werkeloos...... als ie slim zou zijn, zou hij erop inspelen en zich er zelf in gaan verdiepen en een cursus gaan organiseren, maar helaas, dat doen de meeste smeden niet.

Bij ons loopt zelfs een (al wat oudere) smid rond, die het gewoon een foutje van de natuur vindt dat een paard niet met ijzers onder wordt geboren en die voor mij de dierenbescherming heeft gebeld omdat ik mijn paard op blote voeten laat lopen, dus mijn paard met pijn laat lopen.......

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 12:58

smurf schreef:
Citaat:
Wat zouden de argumenten van de smid kunnen zijn om hem wél op ijzers te laten?Alleen,de smid zei dat we er niks aan mochten doen én dus ook zelf niet bijhouden,misschien heeft het daarmee te maken??

de smid denkt aan z'n inkomen...... natuurlijk zegt ie dat je er zelf niets aan mag doen en natuurlijk zegt ie dat dat antuurlijk bekappen niet goed is en zo'n cursus niets is, als alle paardeneigenaren op die manier gaan bekappen, is de smid werkeloos...... als ie slim zou zijn, zou hij erop inspelen en zich er zelf in gaan verdiepen en een cursus gaan organiseren, maar helaas, dat doen de meeste smeden niet.

Bij ons loopt zelfs een (al wat oudere) smid rond, die het gewoon een foutje van de natuur vindt dat een paard niet met ijzers onder wordt geboren en die voor mij de dierenbescherming heeft gebeld omdat ik mijn paard op blote voeten laat lopen, dus mijn paard met pijn laat lopen.......

Wat kan ik dus hieraan doen?Zelf ben ik voor om het paard ZONDER ijzers te laten lopen,helaas,de smid heeft gezegd en daar focust de eigenaar zich op

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 13:01

een natuurlijk bekappper zoeken en vragen of ie wil komen, eigenaar erbij en het door de nb-er laten uitleggen en hopen dat die meer overredingskracht en betere argumenten heeft dan de smid...... je kan de eigenaar ook vast wat sites geven om door te lezen...... helaas is voor velen de mening van de smid en de DA heilig, die hebben er tenslotte jaren en jaren voor geleerd.....

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 14:11

smurf schreef:
een natuurlijk bekappper zoeken en vragen of ie wil komen, eigenaar erbij en het door de nb-er laten uitleggen en hopen dat die meer overredingskracht en betere argumenten heeft dan de smid...... je kan de eigenaar ook vast wat sites geven om door te lezen...... helaas is voor velen de mening van de smid en de DA heilig, die hebben er tenslotte jaren en jaren voor geleerd.....

Tja,dat laatste is hier vooral van toepassing
Ik ben idd op zoek naar een natuurlijke bekapper,hopen dat er 1 in de regio is
Laatst ook met de DA,vond dat het paard met rotstraal op stal moest blijven
Ik heb express hem buiten laten staan(eigenaar vond het goed,wist niet beter)
Maarja,nadat DA het zei moest ik hem wel binnen laten want de DA is heilig
De smid zei het tegenovergestelde,je had hun gezichten moeten zien

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 14:19

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 14:35

smurf schreef:
op de eerste blz. van het natuurlijk bekap topic en op www.hoefnatuurlijk.nl vind je een lijst met NB-ers.
Ik kan niet zien in welke regio je woont, dus ik kan ook niemand aanbevelen.....

Het paard staat in de regio van tervuren maar zal eens opzoeken