Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
kiana schreef:Ik heb het gevoel dat de merrie gewoon in leven gehouden wordt tot de bevalling, hoe dat gaat en of met keizersnede ?
Keizersnede in de stal is in iedergeval geen optie ivm infecties.
Maar goed, laat maar.................
kiana schreef:Paars, jij schrijft wat ik wou zeggen..............
je lijkt oma wel..........Sorry..........
mmm wat zal ik daar nu eens van vinden op de maandagochtend....

Samsam schreef:je kunt een veulen ook bij een pleegmoeder laten, dat hebben wij vorig jaar op stal ook gehad, en
als de moeder al opgegeven is doen ze echt wel een keizersnee hoor!
nicole1985 schreef:waarom zou een koe wel op stal een keizersnee kunnen ondergaan en een paard niet.veel koeien overleven de keizersnee die op stal gedaan wordt. ik denk dat iedereen zijn eigen mening heeft over dit gebeuren.
miekedar schreef:Waarom willen jullie dit paard dan naar de kliniek??? Het is niet zo dat als je paard in de kliniek is het dan allemaal wel goed komt hoor. Lees de versschillende topics na en hoeveel paarden zijn er ondanks een koliek of andere operatie toch nog dood gegaan. Ik ben helemaal niet tegen een paard naar een kliniek doen want straks denken jullie dat nog maar toch is de kliniek ook niet altijd het wondermiddel!!!!...
pol013 schreef:Voor sommige mensen is een paard laten operreren financieel onmogelijk. Als je toevallig grond bij huis hebt kun je daar een paard een super mooi leven geven zonder veel geld te hoeven uitgeven want veel meer dan een hoefsmid en gras heb je dan niet nodig. Een operatie kan dan wel eens niet in de planning zitten.
Daarbij zijn er ook mensen die niet zo super emotioneel omgaan met hun dieren. Ze zorgen er goed voor maar blijven wel realistisch. Ze kijken naar de werkelijke waarde van het dier en kunnen hun emoties loskoppelen. Ik persoonlijk heb daar ook niets op tegen.

we hebben wel al onze andere merries gemolken zodat we in iedergeval melk in voorraad hebben staan. We hebben zelfs een flesje vol biest klaar staan.