Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ellepel schreef:dat wil wel als ze binnen moeten blijven, wel mider krachtvoer geven dan he?
anders word hij nog veel drukker.
beterschap!

PartTwo schreef:ja je kan best wandelen maar ik zou hm niet los ''longeren'' dan heb je haast geen controle, en dan heb je dus de kans dat hij uit zn tank gaat. kan je beter de longeerlijn eraan doen.

gina2003 schreef:Het lijkt me ook niet echt een slim idee om iemand weg te zien lopen, dan blijft geen enkel paard rustig!
Je moet wel in je hoofd houden, het zijn kudde dieren!
Als er 1 vandoor gaat, gaat de andere natuurlijk mee, en helemaal als hij al een tijdje zijn energie niet kwijt kan!
Let goed op met dat soort dingen, het kan echt gevaarlijk worden, zou het dus niet meer doen als ik jouw was.
PartTwo schreef:nee maar nu doe je ook veel minder met hem en daardoor heeft die veel meer energie.
Hobby schreef:Misschien even een hele rare en hopelijk overbodige vraag, maar wordt dit paard op tijd en goed ontwormd? Heb ooit een verwaarloosd paard gehad van 3 jaar oud. Deze zakte eveneens door haar achterhand en was erg mager. Ze bleek een zeer ernstige worminfectie te hebben, waarbij de wormen bijna de zenuwen van de achterhand door hadden 'gegeten'. Gezien je verhaal van mager naar bolle buik en het door de achterhand zakken, moest ik hier weer aan denken. Bij het verwaarloosde paard waren we er nog net op tijd bij en is het redelijk goed gekomen (erg sterke achterhand heeft ze nooit meer gekregen). Ik ga er vanuit dat iedereen weet hoe belangrijk goed en tijdig ontwormen is, maar ben er uit ervaring achter gekomen dat sommige mensen hier toch erg makkelijk over denken. Zoals ik al zei, ik hoop dat mijn vraag overbodig is.
PartTwo schreef:kan je hem niet beter longeren?
BarbaLala schreef:misschien spierattactie?
Blue_Star schreef:PartTwo schreef:kan je hem niet beter longeren?
Doe ik ook,maar om nou elke dag te gaan longeren?
Ik maak ook weleens buitenritten met hem