dampigheid

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ireen_

Re: dampigheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 17:23

Ik vraag me een beetje af waarom je uberhaupt nog op die pensionstal staat, t klinkt niet zo best allemaal!
Waarom wil je emara niet van het stro af hebben? Zo komt het namelijk over. ik kan me niet voorstellen dat de pensionhouder vlas niet goed vind, het is voor hem juist in zijn voordeel..
Probber het anders gewoon? je hebt niets te verliezen! qua prijs is stro en vlas ongeveer even duur.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 21:45

Ireentjuh schreef:
Ik vraag me een beetje af waarom je uberhaupt nog op die pensionstal staat, t klinkt niet zo best allemaal!
Waarom wil je emara niet van het stro af hebben? Zo komt het namelijk over. ik kan me niet voorstellen dat de pensionhouder vlas niet goed vind, het is voor hem juist in zijn voordeel..
Probber het anders gewoon? je hebt niets te verliezen! qua prijs is stro en vlas ongeveer even duur.

ik ga inderdaad nu vlas proberen,het is gelukt met de pensionhouder!!ben benieuwd of het werkt !!!!gr emaartje Knipoog

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 22:29

wat fijn! ik ben benieuwd of je verandering gaat merken, hou je ons op de hoogte? Lachen

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 00:47

Ireentjuh schreef:
wat fijn! ik ben benieuwd of je verandering gaat merken, hou je ons op de hoogte? Lachen

jazekers laat ik het weten of het werkt!!!!

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 12:59

emara gaat waarschijnlijk nou een tijdje bij mijn schoonouders staan,waar die elke dag veel buiten veel komt..zolang mogelijk..omdat die nou speciale medicijnen heeft wat 2x daags gegeven moet worden in de mond,dit is het laatste wat er nog aangedaan kan worden.dus het is erop of eronder,hoe het erg het is ook.ze mag beslist nou geen schimmel krijgen,vandaar dat ik even eigen voer dan geef..gaat het weer goed met emara gaat die gauw weer terug naar de pensionstal waar we heerlijk dan weer samen in de bossen kunne rijden...ik hoop het echt!!!gr emaartje

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 21:27

succes in ieder geval
Zijn die medicijnen homeopathisch of van de reguliere DA?

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 23:56

Curly85 schreef:
succes in ieder geval
Zijn die medicijnen homeopathisch of van de reguliere DA?

de medicijnen zijn allemaal homeopatisch gelukkig!!!en emara blijft toch gewoon op de stalling...ging niet door bij mijn schoonouders,maar ga wel over op eigen voer ga naar nat hooi,wee tik zekers da tgeen schimmels binnen krijgt.. koop ik morgen,en vlas probeer ik morgen ook te kopen.. Haha!

joss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 13:20

Nat hooi is prima , maar dan moet het hooi wel minstens 4 uur geweekt hebben . Dit kan je bv doen in een badkuip die je helemaal vol met water doet . Je kan er ook voor een hele dag tegelijk in doen ,en dan ,savonds veel vullen met hooi voor de volgende dag .

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 13:37

joss schreef:
Nat hooi is prima , maar dan moet het hooi wel minstens 4 uur geweekt hebben . Dit kan je bv doen in een badkuip die je helemaal vol met water doet . Je kan er ook voor een hele dag tegelijk in doen ,en dan ,savonds veel vullen met hooi voor de volgende dag .

ja dat was ook de bedoeling zo wouden we het ook doen...bedankt voor de tip!!!gr emaartje Knipoog

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 23:06

goed ik denk dat het wel heel zonde is dat ze niet naar buiten gaat. zijn er geen andere opties?
sterkte met het vlas en natte hooi, hopelijk heeft het effect

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 23:43

Curly85 schreef:
goed ik denk dat het wel heel zonde is dat ze niet naar buiten gaat. zijn er geen andere opties?
sterkte met het vlas en natte hooi, hopelijk heeft het effect

emara komt nou elke dag buiten!!!mijn schoonvader ze t hem buiten...dus dat is wle handig..gr emaartje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 10:21

Hooi hoeft niet 4 uur te weken hoor. Wel zorgen dat het door en door nat is geweest. Ik doe het uitpluizen in een hooinet, in een speciekuip met water dompelen even 10minuten laten staan en uit laten lekken.

Haal het daarna uit het net en in de stal of op het nu kale landje. Het gaat er om dat ze geen stof of schimmelsporen in hun neus krijgen en zo in hun longen. Als het hooi nat is, stuift het niet, dat is de bedoeling.

Corine4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 15:59

Het wordt heel slecht voor paarden die brochtitus / dampig zijn.

Ik zou als ik jou was toch maar weer gaan beginnen met Ventipulmin en corticosteroiden.
Anders zal het deze weken niet goed gaan komen met je paardje.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 16:06

Corine4 schreef:
Het wordt heel slecht voor paarden die brochtitus / dampig zijn..
Waarop baseer je dat ??

Corine4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 16:28

De luchtvochtigheid neemt toe, en daarnaast zijn er nu al veel pollen in de lucht maar dat wordt de komende weken nog veel erger.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 18:16

Corine4 schreef:
De luchtvochtigheid neemt toe, en daarnaast zijn er nu al veel pollen in de lucht maar dat wordt de komende weken nog veel erger.

nou emara heeft er helemaal geen last meer van,heb er nou super goed spul voor!!!!!en da tis homeopatisch ze is al zekers 10 dagen niet meer benauwd!!!en het is voor chronische klachten....dus maak me niet zo zorgen meer zolang het goed gaat...gr emaartje