paard dat krijst bij casteratie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hope2012

Re: Vivaldie weer zieker geworden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 17:34

lijkt me tog slimmer als je da ff langskomt .
het is warm en er komt pus uit en hij hoest weer .
vind het vreemd van je dierenarts dat ie niet ff langskomt .
zou in jou geval gewoon eisen dat ie komt zoniet dan bel je ff een andere .

succes iig .
het zit je paardje niet echt mee he Ach gut

avincav

Re: paard dat krijst bij casteratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 19:41

die foto's vreselijk, helemaal vastgebonden Boos! arm dier Huilen heb er eigenlijk geen woorden meer voor.
weet alleen dat die pratijken eens moeten stoppen.

en doe alsjeblieft gewoon aangift alle kleine beetjes helpen, het moet gewoon stoppen

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 19:50

Volgens mij zijn die foto's van een ander paard, en tonen ze aan hoe een paard netjes onder verdoving volgens de regels van de kunst (lege artis, zoals de dokters zeggen) gecastreerd wordt. Niets mis mee dus.

Castreurs mogelijk inderdaad wettelijk gezien geen diergeneeskundige handelingen plegen (dus niet verdoven) en paardencastreurs zijn voor zover ik weet illegaal sinds een jaar of 5.
Biggencastreurs zijn inderdaad niet illegaal, omdat ze zonder verdoving mogen castreren. Vreemd gang van zaken, maar gedoogd, omdat er te weinig dierenartsen zijn om alle biggen in Nederland te castreren. Alle mannelijke vleesvarkens MOETEN nl gecastreerd worden om dat hun vlees anders naar urine gaat smaken.

Wijze les: laat je paard altijd door een dierenarts castreren.

Extra les -off topic-: laat je paard ook door een dierenarts chippen, en niet door een of andere hotemetoot die één middagje les heeft gehad en daarna door het stamboek of de KNHS is aangewezen om paarden te chippen.
Dierenartsen studeren 6 jaar om ingrepen te mogen plegen, dat kan niet vervangen worden door 1 middagje cursus.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 19:52

Is dit hetzelfde paard dat zonder verdoving met niet steriel gereedschap is gecastreerd? DA erbij, als d'n duvel! Als je eigen DA niet wil komen, dan een ander!

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 21:28

Haal er in vredesnaam een VA bij.
Dit gaat echt niet vanzelf over.

dihjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 21:45

Ibbel schreef:
Castreurs mogelijk inderdaad wettelijk gezien geen diergeneeskundige handelingen plegen (dus niet verdoven) en paardencastreurs zijn voor zover ik weet illegaal sinds een jaar of 5.
Biggencastreurs zijn inderdaad niet illegaal, omdat ze zonder verdoving mogen castreren. Vreemd gang van zaken, maar gedoogd, omdat er te weinig dierenartsen zijn om alle biggen in Nederland te castreren. Alle mannelijke vleesvarkens MOETEN nl gecastreerd worden om dat hun vlees anders naar urine gaat smaken.

Wijze les: laat je paard altijd door een dierenarts castreren.

Extra les -off topic-: laat je paard ook door een dierenarts chippen, en niet door een of andere hotemetoot die één middagje les heeft gehad en daarna door het stamboek of de KNHS is aangewezen om paarden te chippen.
Dierenartsen studeren 6 jaar om ingrepen te mogen plegen, dat kan niet vervangen worden door 1 middagje cursus.

Is inderdaad al 7 jaar semi-illegaal, maar inmiddels is de rechter ook zo ver. Uitspraak van de hoge raad van november 2004 in hoger beroep: assistenten mogen vanaf nu geen medische handelingen meer verrichten,ZELFS NIET MEER ENTEN !

Is vervelend voor de DA-assistenten, castreurs, verloskundigen en chippers, maar het mag niet meer. Al deze handelingen zijn uitsluitend voorbehouden aan dierenartsen.
Tot voor kort mochten castreurs en zo nog wel hun gang gaan, zij het in een gedoogregeling. Men verwachtte dat deze beroepen langzaam aan zouden uitsterven.

Als je trouwens weten wilt of de castreur in kwestie geregistreerd was kun je opvragen bij de AID/RVV bij jou in de buurt. Die kunnen ook optreden tegen dit soort mensen.

Auriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 21:49

Ik heb je een pb gestuurd, maar een andere da is een aanrader.

Groetjes Xandra

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 22:28

Okeej,

ik ging dus de update over Vivaldi gewoon achter dit topic plakken, aangezien dat nog steeds loopt, en het daar dus gewoon bij past. Alleen is er blijkbaar iets veranderd in de samenvoeg-functie en zijn de posts nu op plaatsingstijd door de nog lopende discussie in dit topic geplaatst.
Excuses daarvoor, dat was niet de bedoeling (het hele update-topic zou namelijk in z'n geheel achter dit topic aan moeten komen), maar ik kan het niet veranderen.

jeanke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 10:46

avincav schreef:
die foto's vreselijk, helemaal vastgebonden Boos! arm dier Huilen heb er eigenlijk geen woorden meer voor.
weet alleen dat die pratijken eens moeten stoppen.

en doe alsjeblieft gewoon aangift alle kleine beetjes helpen, het moet gewoon stoppen

die foto's zijn wel hoe het hoort hé of heb jij een veearts die liever zijn kop van zijn romp laat kloppen.
het is niet omdat ze slapen dat ze niet kunnen slaan.
Nog nooit geen paard laten castreren zeker

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 11:10

haha, inderdaad die fotos zien er heel gemeen uit. maar het is allemaal veiligheid voor de deirenarts en de omstanders zelf! die mensen die op/bij zijn hoofd zitten zorgen ervoor dat zijn hoofd omlaag blijft en hij dus niet eens kan proberen op te staan. ik snap dat je het er eng en niet diervriendelijk uit vindt zien. maar dat is het dus wel. hij merkt er niets van.. alleen als ie na de castratie opstaat Knipoog.

fijn dat het goed gaat met paardje van TS!! Haha!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:07

EngelAngela schreef:

heb ik iets gemist? Hier is het laatste bericht van haar dat er allemaal pus uitkwam. Ik dacht dat er ergens een update was geplaatst, maar kon die even later niet meer vinden. Heeft iemand de link? Ik wil het graag blijven volgen en hoop dat het paardje hier goed doorheen komt!!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 22:59

Nee, het is niet normaal als een paard staat te krijsen bij castratie! HIj was onvoldoende verdoofd. En als klap op de vuurpijl beginnen ze nog te trappen ook als hij omvalt van de pijn. En waar was jij? Je was naar de kantine. Zoveel onwetendheid, daar kan ik niet over uit. Die vent had het bij mij niet overleefd. Boos!

semjase

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 06:35

de foto's zijn inderdaad van een ander paard wat wel goed verdoofd is en dat nergens meer last vanheeft gehad.
Het ziet er niet zo vriendelijk uit maar het is wel de manier hoe het moet.
Knipoog

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 13:46

paars schreef:
EngelAngela schreef:

heb ik iets gemist? Hier is het laatste bericht van haar dat er allemaal pus uitkwam. Ik dacht dat er ergens een update was geplaatst, maar kon die even later niet meer vinden. Heeft iemand de link? Ik wil het graag blijven volgen en hoop dat het paardje hier goed doorheen komt!!

Ik kan ook hebben zitten slapen! Misschien hoopte ik te hard dat et goed komt Bloos

Vlimmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 15:40

Als er pus uit komt dan heeft hij waarschijnlijk een ontsteking van de zaadstrengstomp. Hier moet je onmiddelijk een dierenarts naar laten kijken!!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 01:22

Desiree schreef:
Nee, het is niet normaal als een paard staat te krijsen bij castratie! HIj was onvoldoende verdoofd. En als klap op de vuurpijl beginnen ze nog te trappen ook als hij omvalt van de pijn. En waar was jij? Je was naar de kantine. Zoveel onwetendheid, daar kan ik niet over uit. Die vent had het bij mij niet overleefd. Boos!

juist!
waarom ga je naar de kantine?zelfs in blinde paniek zou ik zo reageren
ik zou in ieder geval ervoor zorgen of er klanten tevreden zijn van de VA(ja VA)die ook hun hengst hebben laten castreren.
En als er een hengst van mij ooit zou worden gecastreerd,zou ik DA erbij halen,geen castreur.van castreurs heb ik nog nooit gehoord.hier in belgie doet steeds de DA het.
Je had vanaf het moment dat hij begon te krijsen meteen castreur(als het al 1 was) laten stoppen en DA bellen

Hoop dat dit een les voor je was!En je in het vervolg beter laat informeren vooraleer je vreemde mensen blindelings vertrouwt

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 08:33

Dit is al een oud topic, vandaar een slotje.