het is warm en er komt pus uit en hij hoest weer .
vind het vreemd van je dierenarts dat ie niet ff langskomt .
zou in jou geval gewoon eisen dat ie komt zoniet dan bel je ff een andere .
succes iig .
het zit je paardje niet echt mee he
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
arm dier
heb er eigenlijk geen woorden meer voor.Ibbel schreef:Castreurs mogelijk inderdaad wettelijk gezien geen diergeneeskundige handelingen plegen (dus niet verdoven) en paardencastreurs zijn voor zover ik weet illegaal sinds een jaar of 5.
Biggencastreurs zijn inderdaad niet illegaal, omdat ze zonder verdoving mogen castreren. Vreemd gang van zaken, maar gedoogd, omdat er te weinig dierenartsen zijn om alle biggen in Nederland te castreren. Alle mannelijke vleesvarkens MOETEN nl gecastreerd worden om dat hun vlees anders naar urine gaat smaken.
Wijze les: laat je paard altijd door een dierenarts castreren.
Extra les -off topic-: laat je paard ook door een dierenarts chippen, en niet door een of andere hotemetoot die één middagje les heeft gehad en daarna door het stamboek of de KNHS is aangewezen om paarden te chippen.
Dierenartsen studeren 6 jaar om ingrepen te mogen plegen, dat kan niet vervangen worden door 1 middagje cursus.
avincav schreef:die foto's vreselijk, helemaal vastgebondenarm dier
heb er eigenlijk geen woorden meer voor.
weet alleen dat die pratijken eens moeten stoppen.
en doe alsjeblieft gewoon aangift alle kleine beetjes helpen, het moet gewoon stoppen
.
EngelAngela schreef:fijn dat het goed gaat met paardje van TS!!
paars schreef:EngelAngela schreef:fijn dat het goed gaat met paardje van TS!!
heb ik iets gemist? Hier is het laatste bericht van haar dat er allemaal pus uitkwam. Ik dacht dat er ergens een update was geplaatst, maar kon die even later niet meer vinden. Heeft iemand de link? Ik wil het graag blijven volgen en hoop dat het paardje hier goed doorheen komt!!
Desiree schreef:Nee, het is niet normaal als een paard staat te krijsen bij castratie! HIj was onvoldoende verdoofd. En als klap op de vuurpijl beginnen ze nog te trappen ook als hij omvalt van de pijn. En waar was jij? Je was naar de kantine. Zoveel onwetendheid, daar kan ik niet over uit. Die vent had het bij mij niet overleefd.