Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Masculin schreef:Bedankt voor jullie reacties!! zo sta ik er niet helemaal alleen voor.
Navy: is jou paard ook ingespoten met ondst...remmers?
Vaak lees ik ook dat de èèn juist op kort beslag moet,en de ander op lange tenen moet staan???
Ook dat de èèn op harde bodem moet lopen (misschien met een pees probl...?) en de ander juist weer een harde bodem moet vermijden ??
Mijn arts advieseerd lange tenen en geen speciaal beslag.
Welke pijn bestrijders en/of suplementen gebruiken jullie voor je paard?
Thanks!!
Masculin schreef:Maar mijn puzzel is kompleet Dit gaan we doen en daar houd ik me aan vast.
cynthiar schreef:Nog even over een zenuwsnede, ik ken een paard met hoefkatrol 4 ,die 4 jaar geleden een zenuwsnede heeft gehad en weer is aangegroeid. Dit paard is vorige week voor een tweede keer een zenuwsnede gedaan! Dus het kan wel, ze halen er dan wel een groter stuk zenuw weg.

cynthiar schreef:maar dat is eigenlijk meer een uitstel voor jezelf.
Masculin schreef:Ik heb zoveel vertrouwen in erik laarakker,hij is de enige arts aan wie ik blind mijn paarden toe vertrouw.
Ik had al eerder van veel kanten het advies gekregen om te gaan lessen bij antoine de bodt,maar dacht dat het èèn groot commercieel gebeuren was.(ook een slimme manier om je boterham te verdienen).
een week na mijn bezoek aan de klieniek en mijn eigen speur tocht over het probleem h katrol,heb ik erik gebelt en hem gevraagt welke suppl...ik in dit geval kon geven als ondersteuning.Mijn verbazing was groot toen hij direct over a de both begon.![]()
Dus ik ben verkocht (ga het proberen)![]()
![]()
(gek als ik ben) ben ik nu dus alvast bezig zo veel mogelijk info...te verzamelen over deze rij stijl.Ik ben graag goed voorbereid.
Ik ben heel selectief als het om mijn paard gaat,instructie en alles daar omheen.Zelf heb ik orun gedaan en geef ook les.Hopelijk kan ik (als ik overtuigt ben) ook anderen hierdoor weer helpen.
Graag zou ik reacties van anderen met h katrol paarden willen spreken ,mailen,en bellen die bij hem gelest hebben of nog lessen volgen.
We hebben de mazzel dat er op 24 maart een les is uitgevallen in breda,daar gaan we dus zeker naartoe.
Niewsgierig?? als je toevallig in de buurt woont en heb niets te doen?kom dan gerust kijken.Manege de hoge brug bredasebaan om 13:00.
Ook wilde ik zo snel mogelijk een stage week bij hem volgen in belgie.Hij zat helemaal vol t/m eind juli.Weer mazzel dat er een uitvaller was op 4,5,6 april dus die heb ik ook meteen maar ingevuld.
Tja ik laat er geen gras over groeien :
1manier schreef:Hoefkatrol bestaat niet!
Met je paard is er niets aan de hand.
Zorg ervoor dat je dierenarts absolut geen speciaal beslag onder je paard doet, hou je gewone ijzers.
Kijk op de site van Antoine de Bodt
die man kan jou paard redden!!!
Ik vraag me af hoe je dit durft te zeggen? Zijn alle foto's waarop hko aangeduidt wordt dan vals? NaVy! schreef:Geweldig wat die man doet, maar in feite niks bijzonders. Hij geeft leuk les en heeft verstand van de klassieke dressuur, maar in feite hoort IEDEREEN zo les te krijgen en te rijden.
Helaas is het instructieniveau in NL erg laag.