Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

sannie1984 schreef:
Wat hier genoemd wordt over afgewerkte olie of tandpasta, vind ik uit den boze!
Hoe kom je erbij?!!![]()
Smeer het eens op jezelf als je een wondje hebt, en kom daarna maar terug om te vertellen hoe goed het wel niet werkt. }>
Orange schreef:Bij ons op stal hebben we ook wel een s last van mok, wij gebruiken dan HOMEOPATISCHE pilletjes tegen exzeem en ander huidaandoeningen, kan je bij de apotheek bestellen. Het zijn pilletjes van het merk vsm. Gewoon 2x daags 3per keer tot dat het over is, werkte bij ons altijd. (bij het ene paard binnen een week andere deden er tot 1,5 maand over toen was het voorgoed weg nooit meer teruggekomen.) Als je nog wil dat ik de preciese naam opzoek pb me maar ff. (me moeder werk in de apotheek dus moet ik ff aan dr vragen.)

) 
Ninaka schreef:Foei ikke, topic weer omhoog halen.
Maar ik heb toch nog een vraagje. Ik heb nu alles doorgelezen over mok, ook de andere topics op Medisch, maar toch.........
Bij mijn paard zit het verder niet in de kootholtes, maar op de pijp. Ze heeft flinke sokken en het zit dus in het bovenste gedeelte van die sokken op 1 been. Dat zou dan rasp moeten zijn, maar wel reageren op dezelfde middeltjes als voor mok.
Ik was het been (de anderen ook voor de zekerheid) 2 à 3 keer per week met betadine, maak het goed droog en smeer er daarna sudocreme op, maar zie nog geen echte verbetering.
Veel korsten zie ik ook niet. Ze heeft 4 plekjes op haar benen vlakbij elkaar. Het zijn open wondjes, maar eromheen zitten niet echt korsten.
Valt dit nu inderdaad onder mok/rasp of is dit toch wat anders?
Als het overigens nog lang aanhoudt of niet verbetert, haal ik sowieso de DA erbij, maar voor nu ben ik goed bezig?