hoefbevangen (+ foto)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 12:02

Dan is dit wrs gewoon haar wintervacht. Ik begreep (als ik het goed gelezen had) dat de vacht zomers ook uit krullen moet bestaan. Maar weet het niet zeker hoor... Voor de zekerheid gewoon de DA toch maar laten komen. Haar hoeven lijken op deze pagina een bult te hebben... Vandaar dat ik vroeg om een foto van de zijkant van de hoeven.

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 12:15

Ik vind het vooral erg knap dat er vanaf een foto een diagnose gesteld kan worden Lips are sealed
Wanneer je echt wil weten of je paard ergens (bijvoorbeeld Cushing) last van heeft dan zal er toch echt en gewoon een DA bij moeten komen.

fionaenco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 12:23

ik denk dat het hier niet de bedoeling is een diagnose te stellen ( althans niet de mijne) maar ik denk dat de meeste mensen hier er wel de noodzaak van inzien dat verder onderzoek van een DA nodig is, en we proberen de eigenaars daarvan te overtuigen!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 12:29

@ jantien, en dat probeerde ik te zeggen. maar ik kon niet op de juiste woorden komen. ik laat de eigenaars weten, dat ik als verzorgster wil, dat er een Da kan komen.

@ fionaenco: ik ga de eigenaar wel vragen, of er een dierenarts kan komen.

fionaenco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 12:52

ik hoop dat ze naar je willen luisteren!!! en misschien valt het dan allemaal wel mee....

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 19:03

ik hoop het ook

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 19:10

Ik heb ook gezegt dat je er een DA bij moet halen om zeker te weten wat ze nu heeft.
Ik hoop maar dat de eigenaren dat ook doen, dan heb je tenminste zekerheid.

fionaenco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 14:54

hoi, ik ben benieuwd of je al meer weet???

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 15:30

Jantien schreef:
Ik vind het vooral erg knap dat er vanaf een foto een diagnose gesteld kan worden Lips are sealed
Wanneer je echt wil weten of je paard ergens (bijvoorbeeld Cushing) last van heeft dan zal er toch echt en gewoon een DA bij moeten komen.

Ben het helemaal met je eens Jantien. Flink staaltje paniekvoetbal wat mij betreft. De merrie is te dik en er moet eens een hoefsmid langskomen. Verder zie ik op de foto's geen zielig, diep ongelukkig paard.
Paarden met een lange wintervacht krijgen wel vaker een krullerige vacht als deze nat wordt.

Maar vertel eens, merk je ook veranderingen in gedrag of uiterlijk van je paard?? Jij kent het paard beter dan wij en kunt dan ook zeggen of je echt denkt dat er iets aan de hand is.

N.B. als je paard geen ijzers meer onder heeft maar nog wel losse hoefnagels dan moet je die er wel zsm uithalen. Kunnen ze zich lelijk aan openhalen.

EngeltjeS

Re: hoefbevangen (+ foto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 18:17

om weer een up date!

eindelijk komt er morgen een DA bij kijken!
Felicia is 6 weken geleden iets op geknapt, en 2 weken later, ging het weer mis. Ze was tot de dag van vandaag heel erg kreupel.

Ik heb ondertussen nieuwe verzorgpaarden. En die eigenaar is Vee arts. Ik had dus info gevraagd enzovoort.

En dat heb ik verteld aan de eigenaaren van felicia.

morgen komt de DA dus, en hopen dat ie geen slecht nieuws heeft!

(morgen breed verslag, k heb nu geen tijd!)

Ireen_

Re: hoefbevangen (+ foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 21:09

ik ben wel benieuwd naar wat de veearts vindt morgen.. hoop inderdaad dat het meevalt!
ik moet zeggen dat ik bij de eerste foto's ook aan cushing dacht. mijn verzorgpony had ook de ziekte van cushing en een enorm krullerige vacht en last van hoefbevangenheid.. maar hij was juist heel mager.