Laat hem ook eens behandelen door een fysio, daar hebben wij erg goede ervaringen mee.
floortjuh84
Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-04 19:10
met een scheur in de pees? ik had hier ook al aan gedacht, maar mij werd verteld dat een fysio niet veel kan doen bij peesscheur!
Anoniem
Geplaatst: 07-11-04 20:33
Wel aan het probleem dat hij zich elders in het lijf vasthoudt/scheef wordt om dat been met die pees te ontzien.
floortjuh84
Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-04 08:55
owjah dat kan idd wel kloppen, maar heb niet het idee dat ze dat op dit moment ook doet, ik ga het nu eerst proberen met veel rust afspoelen, ijs en gel. als nu blijkt dat het dan nog niet over is of weer een keer terug komt dan ga ik schok therapie en fisio met haar doen. BEDANKT ALLEMAAL!
floortjuh84
Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-04 18:46
owkeej, het word nog weer stuk je moeilijker: rechtsvoor --> scheur in de pees rechtsachter --> dik been van tegen de stal trappen naar buurman linksachter --> kreupel en dik been door ruzie met beste maatje
ze heeft vandaag vet ruzie gemaakt met haar beste maatje ik snap er helemaal niets van! normaal zijn ze niet bij elkaar weg te slaan, nu hebben ze elkaar gewoon helemaal kreupel getrapt. die andere pony is er erger aan toe, die kan amper meer lopen vet sneu. die van mij heeft vet dik been maar kan nog wel goed lopen en wil dat ook nog graag. owjee owjee wat moet je met zon bejaarde dame?
Ik zou heel graag willen weten waar jullie die klei vandaan hebben!?!?!?!? Mijn paar heeft ook een peesblessure. De buitenste 2 pezen zijn zwaar beschadigd... Ze heeft nu 2 maand boxrust, met 2 keer per dag 5/10 minuten stappen op het harde en been koelen met water, daarna moet ik er Tendolin opsmeren.
Je ziet alleen nog dat de pees iets dik is, ik heb gehoord dat het met die klei minder wordt/weg gaat. Vooral als het straks weer helemaal goed is (hoop ik dan tenminste), zit ik niet op een iets dikkere pees te wachten! Ook voor eventuele verkoop ooit.
Ik raad je aan om nu je paard volledige boxrust te geven,zeker als ik hoor wat ze nu allemaal heeft bijgekregen... Mijn verzorgpaard is helaas de dupe van laksheid omtrent zijn peesblessure...Scans worden niet gemaakt,paard zit elke morgen te klieren en weg te springen waardoor dat het steeds verergert... Hopelijk gaat het bij jou beter,ben benieuwd hoe het gaat aflopen