Hoe bevorderen van de hoefgroei?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 10:45

Heb net de site die smurf noemt bekeken, ik ga vanmiddag even bellen en vragen hoe en wat. Vragen kan i.d.d. nooit kwaad.

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 13:58

Ik begin iets verbetering te zien in Hetja's hoeven, ze lijken wel een ietsiepietsie te groeien (of is dit omdat ik het zo graag wil zien??), ze krijgt nu zeewier en om de dag worden haar hoeven ingesmeerd met laurierzalf en verder krijgt ze bijna dagelijks een modderbadje voor haar hoefjes.......

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 12:56

Laat jij de hoeven nu ook natuurlijk bekappen? Ik heb mijn paard 2 weken terug natuurlijk laten bekappen en ben nu ook aan het proberen de hoefconditie te verbeteren. Heb wel een pot hoefvocht staan moet je dat er iedere dag op smeren of is gewoon afspuiten beter?

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 15:55

Ik laat mijn paard niet natuurlijk bekappen, heb me er wel verder in verdiept en het lijkt mij ook gerust wel iets, alleen kan het nu gewoon niet met mijn pony, zolang haar hoefjes niet echt groeien moet ze wel op ijzers blijven lopen, gezien het anders te pijnlijk voor haar is om beweging te krijgen en dat heeft ze nou net weer nodig voor de doorbloeding, maar zodra haar hoefjes weer iets sneller groeien wil ik wel iemand langs laten komen en eventueel laten bekappen op de natuurlijke manier...

Hoefvocht, ik smeerde dat om de dag op haar hoefjes, maar staat dat niet op de pot zelf, hoe vaak...

Succes!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 16:05

Kun je ze niet op hoefschoenen zetten en lekker de eerste tijd in de bermen gaan lopen. Moet toch iets op te verzinnen zijn.

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 16:22

Het probleem is dat ze aan haar achterbenen spat heeft en hiervoor op apart beslag loopt, hoefschoenen heb ik geprobeerd, dan loopt ze twee dagen goed en daarna loopt ze weer onregelmatig...

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 20:28

Hoe gaat het nu met je pony Hetja?

Met Ivanka gaat het nu goed! Ze loopt echt steeds beter en ik zit er zelfs over te denken om haar op blote voeten te laten lopen! Scheelt mij veel geld, voor Ivanka is het beter en als ze volgend jaar een veulen krijgt, dan zouden haar ijzers er sowieso onderuit moeten, dus ik ben opzich wel blij dat haar ijzers er nu onderuit zijn gehaald ipv net voor haar dracht. Dan had ik dit hele probleem dan gehad..

Nu gaat het iig goed, haar hoeven zien er een stuk beter uit, ik kan zien dat er nieuwe hoefwand aankomt. En ze kan ook weer regelmatig lopen op het harde.
Ik ben echt blij dat het weer zo goed gaat iig Party!!

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 10:25

Het gaat beter met Hetja, ik zie zelf al iets verbetering, nu maar hopen dat de hoefsmid het ook ziet en het niet is omdat ik het zo graag wil zien....
Als haar hoefjes wat beter groeien wil ik haar ook proberen van de ijzers af te halen, kan het in ieder geval proberen, maar dan moeten ze wel eerst iets langer worden....

corky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 12:26

mijn fjord gaat in mij gevoel ook wel een beetje vooruit.had het niet meer durven hopen maar gelukkig.ik ben de kuur perfect hoof aan het gebruiken.de hoefsmid vind hem nog steeds veels te kort maar zegt ook dat het nog lang niet bij het leven is.ben benieuwd zal alleen nog erg lang duren voordat het echt goed is.als ie tenminste voor de zoveelste keer geen terug val krijgt.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 21:30

Fijn dat de zeewier zo goed aan lijkt te slaan. Ik ben benieuwd naar verdere resultaten.

@Tinne: wat heb jij veranderd in het voer? Ook zeewier?

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 15:59

Volgende week mag Hetja weer naar de HS, ben benieuwd wat hij gaat zeggen, zie zelf wel iets verbetering....
Meer tips zijn nog altijd welkom.