Ervaringen met zomereczeem-middel

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 23:19

Heb ze ook net gekregen ...zo klein...in 2kleine plastiek zakjes...
Of dit gaat helpen..?..
Wie geeft de bolletjes al en hoelang al ?

ellepel

Berichten: 47559
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 06:30

een kennis van me is homeopaat en werkt ook met hele kleine bolletjes tegen de zomereczeem..
enkele dagen elke dag 1 bolletje en het paard is genezen van zomereczeem...

vandaar dat ik wel nieuwsgierig was, blijkbaar hebben we het hier over dezelfde bolletjes..

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 13:05

geef ze sinds donderdagavond, is denk ik nog te vroeg voor enige conclusie
blijf van mening dat die van mij vergeleken met vorig jaar amper ergens last van heeft

mirtje27

Berichten: 791
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 13:29

Heb net de betaling gedaan voor novobogom en de 2 aparte zakjes. Hoop dat ik het snel binnen krijg, want die van mij heeft er veel last van. Veel erger als vorig jaar.

Ik heb al van alles geprobeert en niks helpt meer dus nu maar dit proberen.

groetjes mirjam

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 20:33

Ivanka heeft er ook veel meer last van dan vorig jaar heb ik het idee...

Ik zit echt in twijfel of ik het moet gaan proberen, vind het zoveel geld voor een middel dat nog maar net bestaat (en het niet 100% zeker is of het echt werkt)...
*zucht*

Elieve
Berichten: 5
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Lede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 10:58

Wij hebben de novabogomkuur gedaan begin van het jaar bij 2 paarden. Eind april zijn die zich weer beginnen schuren 1 aan de staart en 1 aan de manen. We hebben Louis verwittigd en hij zij dat het waarschijnlijk een andere schimmel was. Hij stelde voor om bloed op te sturen. Wij hebben door onze veearts bloed laten trekken en opgestuurd naar Louis. We hebben toen van hem een telefoontje gehad dat het een schimmel was maar dat de zomereczeem uit het bloed was?! We moesten een som storten, want we hadden ook het bloed opgestuurd van onze 3 trekpaarden die zich schuurden aan de benen. Toen hebben we 15 flesjes toegestuurd gekregen voor al de paarden. Nu lezen we overal dat men per novabogomkuur 2 produkten gratis krijgt. Voor 1 kuur hebben we ons geld zijnde 34€ voor 2 flesjes terug gestort gekregen. We hebben nu ook voor ons 2de paard het geld van 2 flesjes terug gevraagd. Dus het heeft ons al veel geld gekost want ook voor onze trekpaarden hebben we deze prijs betaald per flesje. We zijn ondertussen al meer dan 1 week bezig met het geven van de pilletjes, onze trekpaarden staan rustiger maar houden nog niet op met hun benen te schuren (tot kleine wonden toe).
De 2 andere paarden die reeds een kuur novabogom gehad hebben schuren zich nog steeds wanneer we 1 dag stoppen met zelfgemaakte kruidenolie aan staart en manen te doen dus tot hier toe helpen ook die extra pilletjes niet, ze staan wel rustig op stal, maar als ze de kans krijgen wrijven ze zich wel. Ons één paard heeft ook terug een kale plek in de manen. Ik hou jullie op de hoogte van het verdere resultaat, maar ik heb wel heel weinig hoop dat deze kuur zal helpen.

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 23:48

Ik heerlijk gezegd ook ...
Heb novabogom gegeven en heb moeten stoppen want had zogezegd geen zomerexceem maar wel een prob aan de maag (?) da hij daardoor schuurde dus moets ik nog 2 andere producten kopen dit zou helpen !
Nu blijkt dat er veel mensen hun paarden MET novabogom nog schuuren en geeft Louis die bolletjes te geven ...dit zou ook moeten helpen en hij zei van te wachten met die prob met maag...
Dat is toch niet logisch..hij was zeker da het van maag was maar nu moet ik eerst wachten na die bollekes te geven en erna novabogom...moets het dan nog nie lukken , zou ik die pilletjes voor de maag kopen ...?...als hij zeker was da het van de maag was dan deed hij mij nie terug met novabogom en pilletjes starten hé. Ik ben nu TKC aan het opdoen en , van toen nie meer geschuurd...'kruis vingers'..als het nie helpt koop ik een halsdeken !

Elieve
Berichten: 5
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Lede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 08:26

Slecht nieuws gisteravond heeft één van ons paarden de helft van haar manen geschuurd + een wondje veroorzaakt achter het oor door te krabben met haar hoef waar natuurlijk een ijzer op zit. Dus die extra bolletjes helpen totaal niet. Nu ben ik het echt beu en ik heb mijn man verboden nog 1 enkel pilletje te kopen van die mijheer De Vry. Ik werk zelf veel met planten en kruiden voor mijn gezin en ik help ook onze dieren met deze planten. Maar de ene mens is slimmer dan de andere en wanneer je op zo'n grote schaal proeven kunt uitoefenen op dieren en de proefkonijnen dik laten betalen zodat je er nog een potje aan overhoud ja dan!?!
De voedselsuplementen die De Vry aan zijn paarden gegeven heeft zullen in elk geval niet dezelfde geweest zijn als de Novabogom en consorten hetgeen wij gekocht hebben. Dus mensen geef er jullie geld niet aan want het is een grote oplichterij welke eigenlijk strafbaar zou moeten zijn. Wij hebben uit vrije wil deelgenomen aan zijn experiment er dik voor betaald maar jullie zijn vanaf nu gewaarschuwd, wanneer jullie paarden zich nog schuren na deze kuren vindt hij wel een andere oorzaak van dit euvel maar volgens hem zal het geen zomereczeem zijn!
groeten lieve

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 13:01

cinv schreef:
Ik heerlijk gezegd ook ...
Heb novabogom gegeven en heb moeten stoppen want had zogezegd geen zomerexceem maar wel een prob aan de maag (?) da hij daardoor schuurde dus moets ik nog 2 andere producten kopen dit zou helpen !
Nu blijkt dat er veel mensen hun paarden MET novabogom nog schuuren en geeft Louis die bolletjes te geven ...dit zou ook moeten helpen en hij zei van te wachten met die prob met maag...
Dat is toch niet logisch..hij was zeker da het van maag was maar nu moet ik eerst wachten na die bollekes te geven en erna novabogom...moets het dan nog nie lukken , zou ik die pilletjes voor de maag kopen ...?...als hij zeker was da het van de maag was dan deed hij mij nie terug met novabogom en pilletjes starten hé. Ik ben nu TKC aan het opdoen en , van toen nie meer geschuurd...'kruis vingers'..als het nie helpt koop ik een halsdeken !


louis, sorry, dit moet er hier bij mij nu toch even uit hoor Boos! : hoe goed je het (misschien) ook meent, jij bent gewoon bezig met het onwettelijk uitoefenen van de diergeneeskunde als ik dit hier allemaal lees.
hoed je voor een klacht van de orde (nee, die ik NIET zal verwittigen, daar doe ik niet aan). maar boos word ik onderhand wel!

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 13:08

Pieke is inmiddels weer gestopt met schuren
het is onduidelijk of hij stopt omdat ik de kruidenthee geef en smeer, of omdat het koeler weer is en daardoor minder beestjes
ik denk misschien een combinatie van die 2
gelukkig schuurde hij zich niet kapot vorig jaar, maar wel heelwat manen en staart eraf en dat is zonde, nog afgezien van de vervelende jeuk.
ik zie per dag maar hoe het is als ik op stal kom en doe mijn schietgebedjes.....

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 23:28

ik heb de bolletjes ook gekregen en ben ze nu 2 dagen aan het geven. Dit is echt mijn laatste hoop. Ik heb echt al alles geprobeerd Huilen . Ik denk dat als het nu niet helpt dat ik de DA een cortisone spuitje ga laten zetten zodat mijn pony toch nog een leuke zomer heeft zonder al te veel jeuk en pijn. Ik weet het is niet gezond maar ik heb echt alles gedaan. Ik ging hem 3x per dag verzorgen en toch bleef hij maar schuren. Deken helpt dit jaar ook niet
Wat vinden jullie van een spuit?

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 23:37

silleke schreef:
ik heb de bolletjes ook gekregen en ben ze nu 2 dagen aan het geven. Dit is echt mijn laatste hoop. Ik heb echt al alles geprobeerd Huilen . Ik denk dat als het nu niet helpt dat ik de DA een cortisone spuitje ga laten zetten zodat mijn pony toch nog een leuke zomer heeft zonder al te veel jeuk en pijn. Ik weet het is niet gezond maar ik heb echt alles gedaan. Ik ging hem 3x per dag verzorgen en toch bleef hij maar schuren. Deken helpt dit jaar ook niet
Wat vinden jullie van een spuit?

-------
als niets anders helptgewoon doen

jeanneke

Berichten: 596
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 00:40

Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag manen...................

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 09:57

Sorry mensen ..ik heb mij vergist. Louis stuurde mij een mailke om de waarheid te zeggen en..ja ik heb mij vergist... mijn paard had geen last van maag dat Louis zei maar van lever en longen...
Dit schreef hij mij voor alle duidelijkheid en de puntjes op de 'i' te zetten
Maar Louis je brgijpt wel wat ik hiermee bedoelde, da woordje is niet wat de inhoud gaat veranderen hé..je zou voor minder beginnen twijfelen en kwaad worden hé..( en ben blijkbaar nie de enige en denk dat ik nog redelijk cool blijf louis als ik hier boven gelezen heb..)

voilà dit heeft mijn paard...

"Ik heb gemeten en niets meer gevonden van zomereczeem.
Wat ik wel gevonden heb is een kruid dat wijst naar lever toe en dat daar de jeuk nog vandaan komt, je hebt pronoris nodig , 1 flesje bolletjes en die je 2X2 per dag moet geven. Dit heeft met de jeuk te maken en is gratis.
Dan heb ik ook een kruid gevonden dat een longprobleem aangeeft: ripra, 2x1 korrel per dag te betalen aan 20€ gewoon op onze rekening zoals voorheen. "

Iduna
Berichten: 175
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 10:11

Ik vind het allemaal nogal wat.Ik heb een poosje geleden ook al een paar keer gereageerd op Louis,hij noemde als ingredienten heermoes en paardenstaart als verschillend,laat dat nu gewoon hetzelfde zijn !!! Bovendien kwam hij toen weer op de proppen met het feit dat het bij sommige paarden niet hielp omdat ze toen weer reageerden op een kruid tegen wormen en het dus weer daar aan zou liggen,mijn paard heeft absoluut geen wormen,en toen was het weer dat het geen echte wormen zijn ?!!! Verward
Begrijp me niet verkeerd,als het helpt ,prima,dat zou fantastisch zijn,maar nu is het weer dat bepaalde kruiden elkaar tegenwerken?Had hij dat niet van te voren kunnen zien aankomen,hij had het toch zelf ontwikkeld,wat is hij ook al weer, naturoloog?Nu heeft hij het weer niet zelf ontwikkeld? Verward Uitvluchten als je het volgens mij vraagt. Zomereczeem is gewoon een moeilijk probleem,en bij het ene paard werkt het ene product beter dan het andere omdat het verschillende oorzaken heeft.Oerbacterie,leuk nieuw woord,maar volgens mij complete onzin.Mocht hij nu zo te doen hebben met die arme zomereczeem paardjes,dan had hij het product GRATIS moeten verstrekken om te zien of het aansloeg!!! Boos! Dan wist je zeker dat het hem niet om zijn portemonnee ging!!!!! Knipoog

Elieve
Berichten: 5
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Lede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:39

Mijn man heeft gisteren een mail gekregen van Louis. Er stond in dat we zakje 1 en2 reeds ontvangen hadden!? Wij zitten er nog altijd op te wachten!!!! want onze 2 paarden die zogezegd een bijkomende schimmel hadden en die we ondertussen aan het behandelen zijn met zijn nieuw opgestuurde preparaten( die zijn nu ver op, maar er is geen verbetering merkbaar) Dus maar wachten op het gratis zakje 1 en 2. Hij vindt wel dat hij zijn best heeft gedaan. Wat hij daarmee bedoeld weet ik niet hoor!?
Ook bij onze 3 trekpaarden die zich schuren aan de benen(schurft?! volgens Louis een schimmel,dat is toch schurft? dacht ik!) Helpen de preparaten ook nog niet, ze staan weer erg te kloppen van de ongemakken. Ik wil hier ook nog zeggen dat we nog 6 andere paarden hebben die kerngezond lopen,dus het is niet gelegen aan de voeding en verzorging van onze 5 probleempaarden,het zijn gewoon probleempaarden met heel veel werk aan.

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 13:03

oliebol hé..ik wens je sterkte elieve...is nie leuk hé..

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 13:12

ik heb nu dit jaar voor het eerst een halsdeken voor moonlight, het helpt goed, al begint ze nu erger op haar staart te schuren (viel de afgelopen 2 jaar wel mee).
kan dat? dat als je jeuk bij de manen verminderd, dat de jeuk bij de staart dan erger wordt?

aisie

Berichten: 3722
Geregistreerd: 05-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 13:24

missnynke schreef:
ik heb nu dit jaar voor het eerst een halsdeken voor moonlight, het helpt goed, al begint ze nu erger op haar staart te schuren (viel de afgelopen 2 jaar wel mee).
kan dat? dat als je jeuk bij de manen verminderd, dat de jeuk bij de staart dan erger wordt?


Vaak kunnen de vliegjes nog wel onder het staartgedeelte van het dek komen, vandaar die jeuk.
Ik heb voor die van mij zelf een staartkokertje gemaakt van wat stof en klittenband en dat aan het dek vastgenaaid. Nu hebben ze nergens meer last van.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 13:26

ik heb alleen een halsdeken, dus niks om de staart, daar had ze vorig jaar nauwelijks last leek het, maar dit jaar dus wel
wat voor deken gebruik jij?

aisie

Berichten: 3722
Geregistreerd: 05-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 16:15

Bucas Buzz Off. Bevalt mij heel erg goed.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 16:23

ik heb vorig jaar zon wit deken van de divoza gehad, maar vond die niet practisch en ook niet mooi. zit nu te twijfelen tussen een boett, ivanhoe of iets dergelijks

Nieke

Berichten: 641
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 16:56

jeanneke schreef:
Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag manen...................



Inderdaad bye, bye manen. De helft van zijn manenkam is kaal geschuurd plus zijn staart. Ik ben ondertussen ook al een week de nieuwe bolletjes aan het geven maar zie nog geen resultaat. Ben maar terug beginnen smeren met mijn oude middeltjes(beetje beter voor mijn beestje). Een speciaal deken zie ik ni echt zitten aangezien hij graag 'sloopt' ,plus wééral zoveel geld er aan te geven....ze groeien niet op mijn rug..

jeanneke

Berichten: 596
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 17:09

Wat smeer ik het betse op de manen en staart om te verzachten??

Nieke

Berichten: 641
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 17:18

Ik heb wel een goed middeltje, maar kan effe ni op de naam komen. t staat in mijn kast op mijn stalling, kzal vanavond eens zien en tje doorsturen. Tis een witte pot met een groen etiket en tis roos spul dat er in zit. Ruikt heel goed en daarmee zie ik wel verbetering vooral al aan zijn staart. Pfffff kon ik nu maar op die naam komen Verward