Mogelijk Rhino in Houten?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 15:36

Miss_Petit schreef:
En degene die de vorige keer scene trapte meldt zich ook Scheve mond

Nou ja is er iemand op oorlogspad ofzo? Verward

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 15:43

Nerootje, zie pagina 2 van dit topic.

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 15:47

Nerootje"]
[quote="Miss_Petit schreef:

[/quote]

[PP] Wat vinden jullie hier nou van!

Van U hand Nerootje.

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 15:48

Miss_Petit"]
[quote="Nerootje"][quote="Miss_Petit schreef:

[/quote]

[PP] Wat vinden jullie hier nou van!

Van U hand Nerootje.
[/quote]

Ik weet niet hoor vraag alleen wat duidelijkheid hoef je niet gelijk zo vijandig te reageren!

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 15:50

Wat Karin zegt, pagina 2

En vind je het heel raar, gezien de link?

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 15:59

Nerootje ja had ook eerst kunnen lezen en dan kunnen reageren.

Ga verder met Miss_petit mee.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 15:59

Kunnen jullie ophouden ruzie te maken in dit topic? Ik was ervan overtuigd dat mijn informatie uit betrouwbare bronnen kwam, maar na navraag bleek dat er nog niks zeker was. Ik heb mijn excuses aangeboden voor het onrust zaaien en daar hoef ik niet nog 20 keer de les over gelezen te worden. Dit topic in het kort:

Ik dacht zeker te weten dat er rhino heerste, dat is helemaal absoluut niet zeker en de uitslag van de Uithof hoor ik morgenochtend. Als iemand nuttige informatie heeft zie ik die graag hier, maar ge-eikel tegenover elkaar gaarne via PB, zodat we het bos nog wel zien door de boompjes.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 16:03

Bubbels ook al is het zeker wees dan verstandig en ga er voorzichtig mee om het kan veel meer schade en onnodige paniek veroorzaken dan dat je denkt.

Beetje respect voor je oude stal had ik toch wel verwacht van je.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 16:03

Kunnen we weer even bij de feiten blijven? Lachen

Bubbels, jouw excuses heb ik idd gezien en die worden ook gewaardeerd (althans door mij).

En voor iedereen in dit topic geldt: alleen nog nuttige informatie, geen gestook en geen beschuldigingen over en weer. Reacties die niets zinnigs toevoegen worden verwijderd.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 16:35

Wat een ophef allemaal weer....
Niet ieder virusje is automatisch rhino. Er zijn zoveel dingen waardoor een paard wat koorstig en niet lekker kan zijn. De winter loopt op z'n eind, het is ineens heel warm weer, de tijd van het verharen etc., heeft allemaal z'n weerslag op de weerstand. Zeker op een grote stal is er altijd wel eentje niet lekker, alert zijn is goed, maar van paniek en sensatie is er nog nooit iets opgeknapt.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 17:31

daar heb je wel gelijk in, maar de vorige keer dacht ik er ook zo over en toen bleek het ook niet zo te zijn> ik wil nu voorzichtig doen en geen risico lopen

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 17:58

Margreet schreef:
Wat een ophef allemaal weer....
Niet ieder virusje is automatisch rhino. Er zijn zoveel dingen waardoor een paard wat koorstig en niet lekker kan zijn. De winter loopt op z'n eind, het is ineens heel warm weer, de tijd van het verharen etc., heeft allemaal z'n weerslag op de weerstand. Zeker op een grote stal is er altijd wel eentje niet lekker, alert zijn is goed, maar van paniek en sensatie is er nog nooit iets opgeknapt.

volgens iemand die ik ken die daar rijden hebben de paarden alleen een beetje verhoging, maar voor de rest is er niks aan de hand, maar ik weet niet of het waar is

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 17:59

Margreet schreef:
koorstig

Bloos!

Koortsig dus Haha!

En Splash, tuurlijk is het goed om voorzichtig en alert te zijn! Plaatsen waar ik niks te zoeken heb en paarden waar ik niks mee van doen heb vermijd ik ook, dat zou iedereen moeten doen. Altijd, niet alleen als er 'iets' heerst.

Maar meten=weten en van paniek zaaien als er nog niks concreet bekend is, is nog nooit iemand beter geworden. Lachen

Ik ken ook een aantal paarden die niet helemaal lekker zijn, wat koorts, beetje opgelopen benen. Ik aai ze niet, maar verder... Mijn paard is goed gezond en de DA is op de hoogte, dat komt wel goed!
Laatst bijgewerkt door Margreet op 18-03-04 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 18:02

Margreet"]
[quote="Margreet schreef:
koorstig

Bloos!

Koortsig dus Haha!

En Splash, tuurlijk is het goed om voorzichtig en alert te zijn! Plaatsen waar ik niks te zoeken heb en paarden waar ik niks mee van doen heb vermijd ik ook, dat zou iedereen moeten doen. Altijd, niet alleen als er 'iets' heerst.

Maar meten=weten en van paniek zaaien als er nog niks concreet bekend is nog nooit iemand beter geworden. Lachen
[/quote]
weet ik ben ik ook en ik kom ook nergens waar ik niks te zoeken heb met mn pony, maar zou daar wedstrijd hebben dus zit nogal te twijfelen
ik wacht ff de uitslag van de uithof af

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 18:46

Ik begrijp dat er niets aan de hand is, maar;

Prisca schreef:
Bubbels ook al is het zeker wees dan verstandig en ga er voorzichtig mee om het kan veel meer schade en onnodige paniek veroorzaken dan dat je denkt.

Als het zeker is vind ik dat er zoveel mogelijk ruchtbaarheid aan gegeven moet worden, naar mijn mening kan een bedrijf dan zo snel mogelijk een soort mini persberichtje uitgeven.
Zo voorkom je juist paniek.

daniel79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 18:47

SplashIsLief schreef:
volgens iemand die ik ken die daar rijden hebben de paarden alleen een beetje verhoging, maar voor de rest is er niks aan de hand, maar ik weet niet of het waar is

Tsja, 't is ineens hardstikke warm. Als ik om me heen kijk zie ik nog zoveel paarden overdag met hun dikke winterdeken op staan, vind het niet gek dat die het iets warm hebben....

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 18:49

daniel79"]
[quote="SplashIsLief schreef:

Tsja, 't is ineens hardstikke warm. Als ik om me heen kijk zie ik nog zoveel paarden overdag met hun dikke winterdeken op staan, vind het niet gek dat die het iets warm hebben....
[/quote]
i know daarom vond ik dat ook niet raar, maar ik blijf voorzichtig

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 19:07

Sjuimpje"]
Ik begrijp dat er niets aan de hand is, maar;

[quote="Prisca schreef:

Als het zeker is vind ik dat er zoveel mogelijk ruchtbaarheid aan gegeven moet worden, naar mijn mening kan een bedrijf dan zo snel mogelijk een soort mini persberichtje uitgeven.
Zo voorkom je juist paniek.
[/quote]

Ja maar laat dat dan aan de eigenaar over en niet aan iemand die het via via weet. Ik hou er gewoon niet van om het gelijk maar blind op internet te gooien vaak ook omdat de info niet correct of compleet is. Dit veroorzaakt onnodige paniek. Eigenaren bepalen zelf wel in hoeverre het van belang is om het in het wereld te brengen ja of nee.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 19:19

Als er Rhino, droes of een andere besmettelijke ziekte heerst, is het altijd van belang om het de wereld in te brengen.
De reden dat er nu zo'n gevaarlijke variant op Rhino is, komt alleen omdat het virus de kans heeft gekregen zich lange tijd te verspreiden.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 19:25

Sjuimpje schreef:
De reden dat er nu zo'n gevaarlijke variant op Rhino is, komt alleen omdat het virus de kans heeft gekregen zich lange tijd te verspreiden.

Kletskoek en zo help je fabeltjes de wereld in.
Uitroeien kun je het niet en mutaties voorkom je niet.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 19:28

En waarom is de pest in Europa dan wel onder controle?

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 19:35

Ik ga dit keer met Margreet mee. Mutaties kan je niet voorkomen, en zullen altijd voorkomen. De pest is ook totaal wat anders als het Rhino-virus.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 19:59

Sjuimpje schreef:
En waarom is de pest in Europa dan wel onder controle?

Hygiëne. Minder ratten en dus minder rattenvlooien.

Maar ik ga echt geen discussie over immunologie en microbiologie met je voeren... Denk maar eens na over het griepvirus bij mensen, ook een ander soort virus, maar een betere vergelijking.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 20:59

Eigenwijs als ik ben, ik ben van mening dat als iedereen zou enten tegen Rhino, de kans dat het virus zich zou verspreiden vrijwel nihil zou zijn. Daarmee ook de kans om te muteren.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 21:52

heb je die tekst wat rhinopneumoni is van dierennieuws.
ik heb het daar wel vandaan en ik heb er al 8 bladzijdes over gelezen .
niet omdat ik denk dat het ergens is ofzo maar om er gewoon wat van af te weten.
zouden sommige anderen hier ook eens moeten (optimistisch) OK dan!