Mijn pony leunt heel erg naar achteren, waar heeft ze last van?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

YH05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 00:47

senna21 schreef:
Bij mogelijke hoefbevangenheid moet je het paard direct behandelen als potentieel hoefbevangen.
Door belasting gaat de hoef stuk, of misschien zelfs het hoefbeen door de zool heen.
Dat wil je niet meemaken. -O-

Ze staat nu inmiddels al ruim 3 maanden zo, iedereen wil hier een dierenarts bij hebben maar in die 3 extra dagen gaat hier echt geen ramp gebeuren, op stal wordt ze helemaal wild en heeft ze juist extra risico om zichzelf te bezeren. De hoefsmid heeft haar hoeven vorige week ook nog bekeken en er waren verder geen afwijkingen, ze heeft ook geen warme of dikke hoeven wat je normaalgesproken ziet bij hoefbevangenheid

capopjekop
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:58

YH05 schreef:
senna21 schreef:
Bij mogelijke hoefbevangenheid moet je het paard direct behandelen als potentieel hoefbevangen.
Door belasting gaat de hoef stuk, of misschien zelfs het hoefbeen door de zool heen.
Dat wil je niet meemaken. -O-

Ze staat nu inmiddels al ruim 3 maanden zo, iedereen wil hier een dierenarts bij hebben maar in die 3 extra dagen gaat hier echt geen ramp gebeuren, op stal wordt ze helemaal wild en heeft ze juist extra risico om zichzelf te bezeren. De hoefsmid heeft haar hoeven vorige week ook nog bekeken en er waren verder geen afwijkingen, ze heeft ook geen warme of dikke hoeven wat je normaalgesproken ziet bij hoefbevangenheid

Mijn pony was met de koude laatst ook niet helemaal goed. Ze had ongemak, maar op het gras rende en bokte ze vrolijk. Maar ik zag dat ze ongemak had. De smid zag ook niks afwijkends aan de hoeven. Ze reageerde wel op de tang toen ik de dierenarts erbij had. Dus daarna heb ik haar als bevangen behandeld. Vorige week moesten we weer naar de kliniek om naar de smid te gaan en toen heb ik mijn pony voor de zekerheid op de foto gezet. Gewoon een kanteling te zien in beide voorhoeven. Terwijl ze op zachte bodem gewoon rende en er niks aan de hoeven te zien was. Dus dat hoef niet perse iets te zeggen.

Achteraf baal ik dat ik niet eerder aan bevangenheid gedacht heb. En 3 dagen extra zal niet uitmaken qua schade in de hoef idd. Maar je laat het dier wel mogelijk 3 dagen langer met pijn lopen. Dat zou mijn keuze niet zijn. Maar goed. Het is niet mijn pony

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 01:17

Ik vind dit echt een bizar topic, een pony die er zo bij staat en dan nog een beetje lopen zeuren over voorrijkosten en een dierenarts die geen tijd heeft! Werkelijk neem dan geen pony aan als je er niets aan wil uitgeven. Als je een beetje hart voor dit dier hebt dan zorg je dat er hoe dan ook morgen een dierenarts staat, al is het alleen maar om het beestje uit zijn lijden verlossen. Als ik mijn dierenarts bel dat mijn paard hoefbevangen staat en vergaat van de pijn, dan komt hij echt wel met spoed. Je opent een topic, je krijgt veel advies van deskundigen en alsnog wil je er geen dierenarts bij halen. Ik hoop dat er iemand in jouw omgeving is die de dierenpolitie inschakelt en zorgt dat dit beestje snel geholpen wordt. Ik heb geen enkel vertrouwen meer in jouw goede bedoelingen na al jouw antwoorden hier. Je doet niks met al de adviezen, probeert alleen maar een dierenartsbezoek uit te stellen of te voorkomen. Vreselijk!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 02:22

YH05 schreef:
Ze staat nu inmiddels al ruim 3 maanden zo, iedereen wil hier een dierenarts bij hebben maar in die 3 extra dagen gaat hier echt geen ramp gebeuren.

Iedere dag dat dit arme dier met pijn staat is er één teveel.
Ik hoop dat er morgen een dierenarts komt om deze pony te helpen. Desnoods had ik die 's avonds laat nog laten komen.
Dit is spoed en dan komen ze echt wel. Desnoods bel je een ander.
De voorrijkosten zouden echt irrevelant moeten zijn als het gaat om zo snel mogelijk zorg bieden bij zoveel pijn.

Ik denk dat inslapen het meeste diervriendelijk is in dit stadium..

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 03:55

Sorry TS, maar ik snap je niet helemaal. Je geeft aan dat de dierenarts geen tijd zou hebben, naar ik lees alleen maar dat je hebt gemaild voor een afspraak en nog geen reactie hebt. Ik weet niet of het een Gen Z dingetje is met belangst, maar je kan dierenartsen echt beter gewoon bellen voor een afspraak. De mail wordt naar mijn ervaring niet zo snel gelezen. Dit klinkt m.i. echt wel als spoed, ik heb ook echt nog nooit meegemaakt dat de dierenarts dan niet dezelfde dag langs komt. En helaas betaal je dan vaak nog meer vanwege het spoedtarief, maar dat is nu eenmaal helaas soms zo met paarden.

Ik zou dus gewoon morgenochtend gelijk bellen als de praktijk open is en een afspraak maken. Verder heb ik zelf nog nooit meegemaakt dat ze per se de papieren moeten hebben, maar als dat zo is kan je toch ook een andere dierenarts bellen?

Ik snap ook niet helemaal waarom je het paspoort nog niet hebt. Ze had niet vervoerd mogen worden zonder en als er nu controle komt heb je ook een probleem. Ik zou dus echt wel zorgen dat je het paspoort z.s.m. krijgt.

Cioccolato
🏆 Paardenfluisteraar

Re: Mijn pony leunt heel erg naar achteren, waar heeft ze last van?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 04:10

Ik zou zodra het kan ook gelijk bellen deze ochtend en echt actie ondernemen.

MondyJoker
Ruiter 🐴

Re: Mijn pony leunt heel erg naar achteren, waar heeft ze last van?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 05:44

Wat is dit een bizar topic.
Als je dit dier wil helpen en daarom over hebt genomen dan zorg je ook dat het meteen geholpen gaat worden. Niet zeuren over voorrijkosten en zeker niet zo op zn beloop laten want het was al tijden zo dus ach die paar dagen kunnen er ook wel bij.
Je komt alleen maar met smoesjes aan waarom er niet meteen (of meteen sochtends) gebeld kan worden.

YH05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 07:27

Paardenfann4 schreef:
Ik vind dit echt een bizar topic, een pony die er zo bij staat en dan nog een beetje lopen zeuren over voorrijkosten en een dierenarts die geen tijd heeft! Werkelijk neem dan geen pony aan als je er niets aan wil uitgeven. Als je een beetje hart voor dit dier hebt dan zorg je dat er hoe dan ook morgen een dierenarts staat, al is het alleen maar om het beestje uit zijn lijden verlossen. Als ik mijn dierenarts bel dat mijn paard hoefbevangen staat en vergaat van de pijn, dan komt hij echt wel met spoed. Je opent een topic, je krijgt veel advies van deskundigen en alsnog wil je er geen dierenarts bij halen. Ik hoop dat er iemand in jouw omgeving is die de dierenpolitie inschakelt en zorgt dat dit beestje snel geholpen wordt. Ik heb geen enkel vertrouwen meer in jouw goede bedoelingen na al jouw antwoorden hier. Je doet niks met al de adviezen, probeert alleen maar een dierenartsbezoek uit te stellen of te voorkomen. Vreselijk!

Bijzondere reactie. Ik heb echt helemaal nergens uit laten blijken dat ik geen dierenarts wil laten komen. Sterker nog, ik heb zelfs al meerdere malen aangegeven dat er al vaker contact is geweest met de dierenartsenpraktijk maar dat die lang blijven wachten met een reactie. Heel leuk en aardig dat je er "hoe dan ook vandaag een dierenarts bij zou halen" maar dat is hier gewoon niet realistisch. Ik ben volledig afhankelijk van de planning van deze dierenarts dus linksom of rechtsom moet ik gewoon wachten tot ze het hebben uitgezocht en tot die tijd kan ik niets anders doen dan proberen haar te ontlasten, wat ook de reden is dat ik de topic ben gestart.

YH05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 07:33

Kidde schreef:
Sorry TS, maar ik snap je niet helemaal. Je geeft aan dat de dierenarts geen tijd zou hebben, naar ik lees alleen maar dat je hebt gemaild voor een afspraak en nog geen reactie hebt. Ik weet niet of het een Gen Z dingetje is met belangst, maar je kan dierenartsen echt beter gewoon bellen voor een afspraak. De mail wordt naar mijn ervaring niet zo snel gelezen. Dit klinkt m.i. echt wel als spoed, ik heb ook echt nog nooit meegemaakt dat de dierenarts dan niet dezelfde dag langs komt. En helaas betaal je dan vaak nog meer vanwege het spoedtarief, maar dat is nu eenmaal helaas soms zo met paarden.

Ik zou dus gewoon morgenochtend gelijk bellen als de praktijk open is en een afspraak maken. Verder heb ik zelf nog nooit meegemaakt dat ze per se de papieren moeten hebben, maar als dat zo is kan je toch ook een andere dierenarts bellen?

Ik snap ook niet helemaal waarom je het paspoort nog niet hebt. Ze had niet vervoerd mogen worden zonder en als er nu controle komt heb je ook een probleem. Ik zou dus echt wel zorgen dat je het paspoort z.s.m. krijgt.

De eigenaar was het paspoort vergeten bij het afleveren, daarom is die niet op dezelfde locatie als waar zij nu staat. Als je de reacties hebt gelezen zie je duidelijk meerdere keren staan dat ik de dierenarts al heb gebeld maar volgens de assistente had ik haar papieren (paspoort) nodig om een afspraak te kunnen plannen en heeft mij toen net als andere mensen hier aangeraden om een mail te sturen met de informatie, wat ik dus ook heb gedaan maar waar ik nog geen reactie op heb.

Tancreda4
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:33

Als dit paard niet te vervoeren is zul je ze idd aan huis moeten laten komen en ja dat kost geld. Maar een paard er zo bij laten staan met duidelijke ongemak kan echt niet. Ik snap ook niet zo goed waarom er gemailt en uitgesteld moet worden?? Bel een kliniek, leg de situatie uit, en laat ze komen. Veel klinieken hebben tussen 8 en 9 de tijd om afspraken voor dezelfde dag te maken EN OF een uurtje waar je de dierenarts kan spreken. Als ik de ochtend bel met dit verhaal kunnen ze vaak dezelfde dat nog langskomen. Al is het maar voor pijnstillers en niet een volledig onderzoek. Ik vind dat je je paard daartoe verplicht bent.

Een dierenarts is kundig genoeg aan de hand van je verhaal aan de telefoon te bekijken wat voor materiaal hij mee moet nemen. De ene kliniek kan wel thuis foto's maken, de andere niet. Dat is ook een vraag die met een minuut is afgetikt aan de telefoon als je de ochtend belt. Ik snap niet dat hier dagen overheen moet gaan.... Leg de schuld niet bij de klinieken. Maar bel voor een afspraak ipv mail advies op afstand, wat idd langer duurt.

Als je de middelen niet hebt de juiste zorg te bieden had je hier niet aan moeten beginnen.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:35

Ik zou toch een goeie vervoerder vragen om paardje op te laden en naar kliniek te krijgen
Eerlijk, daar zie je gewoon het snelste wat er mis is. Leuk die echo of röntgen apparatuur op locatie maar de omstandigheden bij jou thuis zijn nooit ideaal. En je wilt natuurlijk nu gewoon echt weten wat mis is
De vervoerder kost geld, kliniek ook. Echt respect voor jou dat je dit traject wil aangaan. Voor t beestje zelf. Ah t moppie zou ik waarschijnlijk kiezen voor rust.
Sterkte hoor

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:36

Er zijn toch ook meerdere dierenartsen in de regio. Je hoeft het niet perse via een kliniek te laten doen.

Als deze praktijk vandaag niet kan langskomen dan zou ik gewoon rond gaan bellen naar andere dierenartsen

troi
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:41

Amber_anne schreef:
Er zijn toch ook meerdere dierenartsen in de regio. Je hoeft het niet perse via een kliniek te laten doen.

Als deze praktijk vandaag niet kan langskomen dan zou ik gewoon rond gaan bellen naar andere dierenartsen

Precies!

En dan maar zonder röntgenfoto's. Voor inschatting van pijn en het voorschrijven van pijnstillers etc is dat niet nodig.

YH05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 07:41

MondyJoker schreef:
Wat is dit een bizar topic.
Als je dit dier wil helpen en daarom over hebt genomen dan zorg je ook dat het meteen geholpen gaat worden. Niet zeuren over voorrijkosten en zeker niet zo op zn beloop laten want het was al tijden zo dus ach die paar dagen kunnen er ook wel bij.
Je komt alleen maar met smoesjes aan waarom er niet meteen (of meteen sochtends) gebeld kan worden.

Wat voor smoesjes lees je hier? Er staat toch duidelijk meerdere keren dat er al contact is geweest met de dierenarts en dat die zelf op zich laten wachten, blijkbaar vinden die het geen spoed. Ik zie hier eigenlijk alleen maar moraalridders die hun zegje willen doen, vrijwel geen behulpzame reacties en heel veel verwijten.

Feit is dat ik al contact heb gehad met de Dierenartsenpraktijk en dat mij toen is verteld om een mail te sturen met de informatie omdat ik haar paspoort nog niet heb en niet in het systeem sta waardoor ik dus nog geen afspraak mocht inplannen. Ik heb ook al heel vaak duidelijk aangegeven dat ik er vandaag achteraan zou bellen omdat ik dus nog geen reactie heb. Als je het mij vraagt is jouw reactie pas echt bizar, een hard oordeel vellen zonder de moeite te nemen om alle informatie te lezen.

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:45

In dit topic zie ik veel excuses en weinig actie.
Je zou ook een andere dierenarts kunnen bellen.
Mijn Fjord had complicaties na de castratie, mijn dierenarts heeft alles aan de kant geschoven om te komen kijken.
Dit is niet niks, dat paardje heeft ontzettend veel pijn en moet geholpen worden, en dat kan alleen als jij actie onderneemt.
Door al dagen te praten met mensen ben jij degene die, ondanks je goede intentie, ook ervoor zorgt dat het dier gewoon ontzettend veel pijn houdt.
Een dierenarts komt altijd als er spoed is.

YH05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 07:45

Tancreda4 schreef:
Als dit paard niet te vervoeren is zul je ze idd aan huis moeten laten komen en ja dat kost geld. Maar een paard er zo bij laten staan met duidelijke ongemak kan echt niet. Ik snap ook niet zo goed waarom er gemailt en uitgesteld moet worden?? Bel een kliniek, leg de situatie uit, en laat ze komen. Veel klinieken hebben tussen 8 en 9 de tijd om afspraken voor dezelfde dag te maken EN OF een uurtje waar je de dierenarts kan spreken. Als ik de ochtend bel met dit verhaal kunnen ze vaak dezelfde dat nog langskomen. Al is het maar voor pijnstillers en niet een volledig onderzoek. Ik vind dat je je paard daartoe verplicht bent.

Een dierenarts is kundig genoeg aan de hand van je verhaal aan de telefoon te bekijken wat voor materiaal hij mee moet nemen. De ene kliniek kan wel thuis foto's maken, de andere niet. Dat is ook een vraag die met een minuut is afgetikt aan de telefoon als je de ochtend belt. Ik snap niet dat hier dagen overheen moet gaan.... Leg de schuld niet bij de klinieken. Maar bel voor een afspraak ipv mail advies op afstand, wat idd langer duurt.

Als je de middelen niet hebt de juiste zorg te bieden had je hier niet aan moeten beginnen.

Waar haal je vandaan dat ik de middelen niet heb? Ik heb al gebeld en werd doorverwezen naar de mail omdat ik haar paspoort niet heb. Er is hier maar 1 andere paardenkliniek in de buurt die heel slecht bekend staat en anders kom je meteen in een hele andere regio, de enige spoeddierenarts hier in de buurt behandeld geen paarden. Bijzonder dat iedereen hier uithaalt dat er iets wordt uitgesteld terwijl ik gewoon luister naar de dierenartsassistent. Kunnen mensen niet meer lezen of nemen jullie gewoon niet de moeite?

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:47

Heeft dit paard niet ‘gewoon’ narcolepsie?
Als die stand echt op hoefbevangenheid zou slaan dan zou ze niet meer kunnen lopen of draven.
Sommige paarden durven niet te liggen of slapen, andere paarden kunnen het niet door bijvoorbeeld spierproblemen. Vergis je niet in wat slaaptekort met een lijf doet.
Op deze leeftijd kun je 2 dingen doen: door de molen halen, helemaal uitzoeken, hopen dat je verlichting kunt geven en nog een paar fijne jaren (?) of je besluit dat het genoeg is geweest.

Veel wijsheid en sterkte TS! Fijn dat je haar wil helpen. Heb je niet de mogelijkheid een andere DA in de regio te benaderen? Die misschien wat eerder tijd heeft?

YH05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 07:49

Wonkeydonkey schreef:
In dit topic zie ik veel excuses en weinig actie.
Je zou ook een andere dierenarts kunnen bellen.
Mijn Fjord had complicaties na de castratie, mijn dierenarts heeft alles aan de kant geschoven om te komen kijken.
Dit is niet niks, dat paardje heeft ontzettend veel pijn en moet geholpen worden, en dat kan alleen als jij actie onderneemt.
Door al dagen te praten met mensen ben jij degene die, ondanks je goede intentie, ook ervoor zorgt dat het dier gewoon ontzettend veel pijn houdt.
Een dierenarts komt altijd als er spoed is.

Welke actie is hier nog niet ondernomen volgens jou? Er is hier 1 andere paardenkliniek in de buurt en die staan zeer slecht bekend in zowel hun omgang met paarden als de behandeling van problemen dus die hoef ik niet te bellen. Spoeddierenartsen hier behandelen geen paarden en de paardenkliniek doet niet aan spoeddiensten tenzij een dier echt direct in levensgevaar is. Ik heb gebeld en gemaild en tot zo ver nog geen afspraak kunnen krijgen. "Een dierenarts komt altijd als er spoed is" is gewoon niet waar, daarbij bepalen de assistentes wat een spoedgeval is en die lijken hier gewoon geen haast mee te hebben.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:53

Misschien is er een particulier paardenarts in de buurt die je nog niet kent?
Welke regio zit je,misschien kunnen we meedenken?

Ik dacht in mijn omgeving ook maar een paar te weten,maar blijkt dus dat er best nog veel paardenartsen zitten met een 1 mans praktijk :j
Is wel handig denk ik want als je pony koliek krijgt moet je wel echt zo snel mogelijk er een arts bij hebben.

Verder heb ik ook een hele oude pony,dat in slaap vallen en dan zo naar achter leunen herken ik wel.
En als ik naar je foto kijk staat het dier erg lang op de voorvoeten en zie ik zeer zeker wat artritis inde voorknie wat het waarschijnlijk erg pijnlijk maakt om de benen te buigen en te gaan liggen.

YH05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 07:54

Mallow schreef:
Heeft dit paard niet ‘gewoon’ narcolepsie?
Als die stand echt op hoefbevangenheid zou slaan dan zou ze niet meer kunnen lopen of draven.
Sommige paarden durven niet te liggen of slapen, andere paarden kunnen het niet door bijvoorbeeld spierproblemen. Vergis je niet in wat slaaptekort met een lijf doet.
Op deze leeftijd kun je 2 dingen doen: door de molen halen, helemaal uitzoeken, hopen dat je verlichting kunt geven en nog een paar fijne jaren (?) of je besluit dat het genoeg is geweest.

Veel wijsheid en sterkte TS! Fijn dat je haar wil helpen. Heb je niet de mogelijkheid een andere DA in de regio te benaderen? Die misschien wat eerder tijd heeft?

Deze suggestie heb ik inderdaad een paar keer gezien en daar lijkt het ook wel heel erg op, vooral omdat niemand haar liggend heeft zien slapen en ze de afgelopen tijd heel veel stress heeft gehad. Is er een onderzoek mogelijk om dat vast te stellen of moet je dit zelf bekijken?

Vooral doordat ze vrijwillig loopt en draaft met een normale gang lijkt het mij geen hoefbevangenheid, wat iedereen hier voor de rest wel schijnt te denken. Wij hebben hier heel weinig paardendierenartsen in de regio en de enige andere die ik zou kunnen bellen staat heel slecht bekend vanwege de omgang met paarden en de diagnostisering van aandoening

YH05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 08:00

ellepel schreef:
Misschien is er een particulier paardenarts in de buurt die je nog niet kent?
Welke regio zit je,misschien kunnen we meedenken?

Ik dacht in mijn omgeving ook maar een paar te weten,maar blijkt dus dat er best nog veel paardenartsen zitten met een 1 mans praktijk :j
Is wel handig denk ik want als je pony koliek krijgt moet je wel echt zo snel mogelijk er een arts bij hebben.

Verder heb ik ook een hele oude pony,dat in slaap vallen en dan zo naar achter leunen herken ik wel.
En als ik naar je foto kijk staat het dier erg lang op de voorvoeten en zie ik zeer zeker wat artritis inde voorknie wat het waarschijnlijk erg pijnlijk maakt om de benen te buigen en te gaan liggen.

Daar zat ik gezien haar leeftijd inderdaad ook aan te denken. De suggesties van narcolepsie zouden zeker kunnen kloppen, het lijkt mij in ieder geval niet ondenkbaar dat ze pijn heeft aan haar voorbenen en daardoor niet kan/wil gaan liggen om te slapen. Ik heb nu een paar keer gezien dat ze bijna gaat liggen en vervolgens weer opstaat als ze bijna de grond raakt. Ik zit in de regio Bronckhorst

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:00

Dit dier is van de regen in de drup gekomen, ben ik bang.

Van een bezitter die niet wil handelen naar een bezitter die niet kan handelen. Dat is dit hulpeloze dier dat waarschijnlijk vreselijk aan het afzien is om het even. Intussen komt er voorlopig gewoon geen hulp en verlossing.

Kom op, ts. Goed dat je dit dier overnam. Maar nu begint het pas. Je bent er verantwoordelijk voor. Geen uitvluchten meer, maar handelen. Regel een dierenarts. Maakt niet uit welke. Met spoed. Succes!

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:02

_/-\o_

YH05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 08:09

Boras schreef:
Dit dier is van de regen in de drup gekomen, ben ik bang.

Van een bezitter die niet wil handelen naar een bezitter die niet kan handelen. Dat is dit hulpeloze dier dat waarschijnlijk vreselijk aan het afzien is om het even. Intussen komt er voorlopig gewoon geen hulp en verlossing.

Kom op, ts. Goed dat je dit dier overnam. Maar nu begint het pas. Je bent er verantwoordelijk voor. Geen uitvluchten meer, maar handelen. Regel een dierenarts. Maakt niet uit welke. Met spoed. Succes!

Wat is voorlopig? De dierenartsenpraktijk weet hiervan maar de assistente vind het blijkbaar geen spoedgeval, dat ligt niet aan mijn handelen ben ik bang, anders waren ze er namelijk al lang bij geweest. "Regel een dierenarts met spoed" is niet helemaal realistisch als er geen andere paardenklinieken in de buurt zijn, ik ben afhankelijk van deze dierenarts en hun planning dus moet ik wachten op reactie.

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:09

YH05 schreef:
henshem schreef:
Als ze PPID (cushing) heeft en dat kan heel goed op deze leeftijd, is de kans groot dat de hoefbevangenheid daarvan komt.

Nb er is al meermaals gevraagd of je in Nederland woont of niet, omdat je het over hoge voorrijkosten hebt. Daar heb je volgens mij nog geen reactie op gegeven.

Ah inderdaad ja, ik woon wel gewoon in Nederland (wel aan de grens). Waarom de voorrijkosten zo hoog worden ingeschaald zou ik dus ook niet weten. Van wat ik begrijp hebben paarden met Cushing vaak ook een afwijkende vacht en andere klachten, dat heeft zij verder niet.

Dat hoeft niet zo te zijn maar het maakt ook helemaal niet uit want als dit verhaal en de foto’s kloppen, dan moet er NU een dierenarts bij komen.