Volgtopic: Gat bij de elleboog

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 15:50

Ania schreef:
Ik volg vooral het advies van de dierenarts, deze is nauw betrokken.
Ik waardeer alle tips overigens wel.

Ja tuurlijk, ik zou ook de dierenarts volgen uiteraard, maar het kan handig zijn om bepaalde dingen soms eens in vraag te stellen of te opperen, wie weet komen er zo nieuwe inzichten boven.

Ik vind het er niet slecht uit zien hoor!

Ania

Re: Volgtopic: Gat bij de elleboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-26 18:08

Helaas, nog steeds hoge ontstekingswaarden. Moet alweer medicatie ophalen en nog eens 5 dagen toedienen. Maandag gaan we opnieuw testen

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 18:13

Jeetje het zit je niet mee

De wond ziet er wel beter uit

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 19:24

Zit er niet nog iets in de wond, wat er nog niet uit is gekomen, waardoor de ontstekingswaarden zo hoog blijven. Vind de wond er zelf wel goed uit zien.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 20:42

Als het op een paal was kan er idd makkelijk een splinter hout in achterblijven. Wellicht is dat met een echo oid te zien?

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-26 11:25

Goeie Duhelo. Maandag is de DA er weer, ik zal inderdaad eens vragen of we een echo oid kunnen maken, de eerste DA zei dat als er iets in de wond zit het er zelf uit moet komen. De andere DA vind ik iets toegewijder, misschien heeft hij een idee.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-26 11:46

Mijn merrie had precies zo een gat op haar boeg. Ze was tegen een afgebroken tak van een omgevallen boom aangerend. Dit is echt redelijk snel en makkelijk geheeld. Ik spoot er dagelijks asserderm op toen het nog zo een diep gat was. Toen het gat zich echt had gevuld en de huid nog moest herstellen ben ik met honingzalf gaan smeren.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-26 12:03

Wat een nare wond. Zelf geen ervaring met zulke grote en diepe wonden. Mijn oudste paard kwam alleen een keer uit het land een onderhuidse wond. Had vermoedelijk gerold op een plek waar een verloren hoefijzer lag.
Herinner mij nog wel dat Bokker Nouvel een hele lange tijd geleden een merrie had die op een paal terecht was gekomen wat een hele nare verwonding had veroorzaakt. Volgens mij heeft ze nog niet in dit topic gereageerd, maar mogelijk kan je haar benaderen voor ervaringen met het herstel daarvan.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-26 12:39

DDDara schreef:
Mijn merrie had precies zo een gat op haar boeg. Ze was tegen een afgebroken tak van een omgevallen boom aangerend. Dit is echt redelijk snel en makkelijk geheeld. Ik spoot er dagelijks asserderm op toen het nog zo een diep gat was. Toen het gat zich echt had gevuld en de huid nog moest herstellen ben ik met honingzalf gaan smeren.

Acederm bedoel je denk ik.

@TS, wat een nare wond. De genezing ziet er wel goed uit. Ik denk dat laseren een goede keuze is geweest.

Zelf heb ik met honingzalf ook hele goede resultaten gezien.