Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Elisa2 schreef:Ik lees dat hij als jaarling in een hengstenkudde stond en zijn soortgenoten molesteerde..
Vanaf wanneer heb je hem TS en heeft hij dit gedrag altijd laten zien? Pijn zou ik uitsluiten maar soms kan het natuurlijk ook gewoon een stukje karakter zijn. (om dat zeker te weten is het belangrijk om medische oorzaken uit te sluiten)
scrabbel schreef:Ik zou hier eerst een goede gedragstrainer bij halen. Michael peace heeft op Facebook ook een paard geholpen die soortgelijk gedrag vertoonde. Goede gedragstrainers kunnen vaak ook inschatten of iets pijn gerelateerd is. Lees je wel goed in voordat je iemand laat komen. Gedragstrainer kan iedereen zich helaas noemen.
Snoep zou ik ook mee stoppen. Het maakt hem waarschijnlijk alleen maar gefrustreerder. (Hoe kan ik het snoep bemachtigen) Daarnaast geeft een leider nooit het lekkere eten weg aan een paard lager in rang. Een paard met rang problemen kan dit verkeerd opvatten.
Plaatsen in een dominante kudde kan helpen. Het kan ook zijn dat je paard door de hekken wordt geslagen omdat hij zich niet gedraagt.
Kabayo schreef:Ik zou toch eerst röntgen keuren en daarna doorrijden naar een trainer als foto’s goed zijn
996981 schreef:Dit is waarom je een paard gewoon 3 jaar in een passende kudde moet zetten en röntgen moet keuren voor je ermee aan de slag gaat.
Nu modder je al tijden aan met een 2,5 jarige, die niets dan slecht gedrag leert en waarbij je niet weet of er kans is dat het medisch is, of dat het gewoon een eikel is.
dry schreef:Ik zou hem bij de slager brengen. Als dit gedrag een medische oorzaak heeft is het niet zo waarschijnlijk dat het op te lossen is. Als het gewoon zijn karakter is dan wil je daar ook niks meer mee doen. In beide gevallen kost het je een hoop geld en de kans op een oplossing is niet zo groot.
Veel succes met alle overwegingen!
Rex_Rolfo schreef:996981 schreef:Dit is waarom je een paard gewoon 3 jaar in een passende kudde moet zetten en röntgen moet keuren voor je ermee aan de slag gaat.
Nu modder je al tijden aan met een 2,5 jarige, die niets dan slecht gedrag leert en waarbij je niet weet of er kans is dat het medisch is, of dat het gewoon een eikel is.
Tja, achteraf is mooi wonen.
TS dacht dat het paard in een mooie kudde op kon groeien. En dat was voor 9 vd 10 of zelfs meer paarden echt het geval geweest. Zij kon niet vooraf weten dat zijn gedrag in die kudde dusdanig zou zijn dat hij er niet te handhaven was.
Koper schreef:dry schreef:Ik zou hem bij de slager brengen. Als dit gedrag een medische oorzaak heeft is het niet zo waarschijnlijk dat het op te lossen is. Als het gewoon zijn karakter is dan wil je daar ook niks meer mee doen. In beide gevallen kost het je een hoop geld en de kans op een oplossing is niet zo groot.
Veel succes met alle overwegingen!
Dit is denk ik wel wat heel veel mensen denken. Ik in elk geval wel. Maar wilde het nog niet zeggen.