2,5 -jarige met gebrek aan respect of medisch iets aan de hand?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:21

Ik heb dergelijk gedrag wel eens gezien, bij een draver en een volbloed. Deze stonden in volle training met maar weinig uren buiten. Voor wat ik gezien heb, kwam het mij voor als extreem stress gedrag vanwege het op stal staan.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:22

Benzz schreef:
Gefeliciteerd DP!

Dankjewel!

scrabbel

Re: 2,5 -jarige met gebrek aan respect of medisch iets aan de hand?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:45

Ik zou hier eerst een goede gedragstrainer bij halen. Michael peace heeft op Facebook ook een paard geholpen die soortgelijk gedrag vertoonde. Goede gedragstrainers kunnen vaak ook inschatten of iets pijn gerelateerd is. Lees je wel goed in voordat je iemand laat komen. Gedragstrainer kan iedereen zich helaas noemen.

Snoep zou ik ook mee stoppen. Het maakt hem waarschijnlijk alleen maar gefrustreerder. (Hoe kan ik het snoep bemachtigen) Daarnaast geeft een leider nooit het lekkere eten weg aan een paard lager in rang. Een paard met rang problemen kan dit verkeerd opvatten.

Plaatsen in een dominante kudde kan helpen. Het kan ook zijn dat je paard door de hekken wordt geslagen omdat hij zich niet gedraagt.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:12

Iets wegdrukken, bijten en slaan zijn overigens wel kudde gedragingen.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:50

Qua gedrag naar mensen vind ik het wel op Dak lijken: [HK] ~Opgelicht! Het waargebeurde verhaal van Dak The Musical. . Die bleek vol met artrose te zitten en spat... Bij hem kwam het dus bij enorme pijn vandaan.
Er zijn wel meer topics te vinden van paarden die aan automutilatie doen, maar voor zover ik me herinner mankeerden die ook vrijwel allemaal iets lichamelijks.

Sterkte TS, ik hoop dat je er achter komt waarom je paard zo in de knoop zit en het op deze gevaarlijke manier uit.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:46

Paarden die zichzelf bijten is duidelijk een buitengroep.