OCD vastgesteld

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Re: OCD vastgesteld

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:42

If anything zou ik investeren in een knappe fotoshoot idd, bij een goede fotograaf := Goede foto's maken zo'n groot verschil, dat is toch waar een geïnteresseerde 'verliefd' op moet worden!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:51

En laat dan gelijk een paar filmpjes maken. De meeste mensen stappen niet meer in de auto als ze niet al iets van film hebben gezien.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:53

Fotos van een photoshoot hoeft van mij weer niet.

Maar van beide zijkanten een stand foto, paard op een vlakke achtergrond zonder tuig.
Paar leuke rij foto's.
Niet een foto vanuit je telefoon zo schuin van voren met de teugels nog in de hand oid.

En een filmpje is zeker handig.
En he je niemand die die kan maken dan minsten los in de bak

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:01

Ik zoek helemaal niet in dit type paard (jonge KWPNer) maar wat mij in het algemeen bij alle advertenties afschrikt is als er bij staat "niet voor beginners". Wat doet hij\zij dan wat een beginner niet aankan?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:16

Op dit moment staat er in iedere alinea iets "negatiefs" over het paard. Probeer haar onzekere, snel spanning opbouwende karakter in 1 alinea te beschrijven.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:29

anjali schreef:
Ik zoek helemaal niet in dit type paard (jonge KWPNer) maar wat mij in het algemeen bij alle advertenties afschrikt is als er bij staat "niet voor beginners". Wat doet hij\zij dan wat een beginner niet aankan?

Beginners is een ruim begrip.

Maar als het paard bijvoorbeeld gaat spoken of gespannen wordt bij een bewegend blaadje aan een boom dan moet je daar ook mee om kunnen gaan, het paard moet immers op zijn ruiter kunnen vertrouwen.

Ik rij momenteel een 7 jarige dressuurmerrie en als ik de advertentie lees van TS zou dit zomaar over de merrie die ik rij kunnen gaan. (Muv de ocd) met name ruiter onzeker = merrie gaat spanning opbouwen.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:20

Art_Ificious schreef:
anjali schreef:

Beginners is een ruim begrip.

Maar als het paard bijvoorbeeld gaat spoken of gespannen wordt bij een bewegend blaadje aan een boom dan moet je daar ook mee om kunnen gaan, het paard moet immers op zijn ruiter kunnen vertrouwen.

Ik rij momenteel een 7 jarige dressuurmerrie en als ik de advertentie lees van TS zou dit zomaar over de merrie die ik rij kunnen gaan. (Muv de ocd) met name ruiter onzeker = merrie gaat spanning opbouwen.

Dat zou ik dan omschrijven als bouwt spanning op bij een onzekere ruiter of spiegelt de ruiter.

Dan zeg je niks negatiefs over het paard maar wel over de soort ruiter dat dit dier nodig heeft.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:55

Dat word nu ook benoemd in de adv
En soms moet je het vaker benoemen willen mensen het echt lezen.

Ik bied een e pony aan die stijgert en krijg gewoon berichten of die geschikt is voor kind van 8!! :')

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:07

StalNollie schreef:
Dat word nu ook benoemd in de adv
En soms moet je het vaker benoemen willen mensen het echt lezen.

Ik bied een e pony aan die stijgert en krijg gewoon berichten of die geschikt is voor kind van 8!! :')

Onkunde en zelfoverschatting zijn idd een groot probleem in de paardenwereld.

Anderzijds heb ik soms ook het idee dat men al snel roept dat een paard een zekere ruiter nodig heeft.
Ook onzekerheid bij de ruiter kent gradaties en de rijvaardigheid speelt net zo zeer een rol. Een goede en vooral handige ruiter heeft minder snel last van haar onzekerheid want die voorkomt bepaalde situaties dan een gemiddelde manege ruiter met een eerste paard.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:23

Ik vind dat een paard waar iedereen veilig op kan rijden ,op welk niveau dan ook, veel en veel meer waard is dan een waar alleen een gevorderde of zekere ruiter op kan.Ook zonder bereden te worden braaf en betrouwbaar in de omgang maakt een paard multi-inzetbaar en veel meer waard. Een top-springer die alle hindernissen aankan is een andere categorie, die levert ook veel op, maar dan voor een selecte groep wedstrijdruiters die niet op zoek zijn naar een gezellig dier maar puur voor prestaties gaan. Karakter van een paard is ontzettend belangrijk en dan is men eerder geneigd om een eventuele dure operatie of behandeling voor hem\haar te betalen.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:31

anjali schreef:
Ik vind dat een paard waar iedereen veilig op kan rijden ,op welk niveau dan ook, veel en veel meer waard is dan een waar alleen een gevorderde of zekere ruiter op kan.Ook zonder bereden te worden braaf en betrouwbaar in de omgang maakt een paard multi-inzetbaar en veel meer waard. Een top-springer die alle hindernissen aankan is een andere categorie, die levert ook veel op, maar dan voor een selecte groep wedstrijdruiters die niet op zoek zijn naar een gezellig dier maar puur voor prestaties gaan. Karakter van een paard is ontzettend belangrijk en dan is men eerder geneigd om een eventuele dure operatie of behandeling voor hem\haar te betalen.

Eens anjali, maar ik sta al jaren op maneges met daarnaast pensionstalling en het niveau van de ruiters die door maneges worden afgeleverd is schrikbarend gedaald. Lessen lijken tegenwoordig meer een uurtje entertainment.

Je wilt niet weten wat er tegenwoordig allemaal denkt klaar tenzij voor een paard.
Daarom dat ik aangeef dat de mate van het spiegelen van het paard ook afhankelijk is van de kunde van de ruiter.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:40

SjonnieZ schreef:
anjali schreef:

Eens anjali, maar ik sta al jaren op maneges met daarnaast pensionstalling en het niveau van de ruiters die door maneges worden afgeleverd is schrikbarend gedaald. Lessen lijken tegenwoordig meer een uurtje entertainment.

Je wilt niet weten wat er tegenwoordig allemaal denkt klaar tenzij voor een paard.
Daarom dat ik aangeef dat de mate van het spiegelen van het paard ook afhankelijk is van de kunde van de ruiter.

Ben ik met je eens. Er zijn al vaker topics over geweest dat bij het fokken van paarden er op gelet moet worden dat, voor zover karakter erfelijk is en dat is gedeeltelijk zo, veel ruiters niet kunnen omgaan met moeilijke paarden.Bij hengstenkeuringen krijgen ze, althans vroeger was dat zo, ook een punt voor karakter en daar zou meer waarde aan gehecht moeten worden.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:14

Het grote geld gaat echter niet naar die groep. Dus daar wordt niet zo snel speciaal voor gefokt. Daar haal je geen kosten noch winst uit.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:34

anjali schreef:

Ja alleen zijn dat vaak juist de paarden waar mensen niet voor willen betalen.

Ontopic, dit is een dressuurgefokt paard met dito afstamming, jong..die heeft gewoon een fijne ruiter met ervaring nodig die het verder op kan leiden. Is helemaal niet zo raar..voordat een paard heel fijn en braaf is zit er vaak een heel stuk training in.

Goede foto's en filmpjes en paard is dan vast zo verkocht. :j

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:44

Niet voor beginners voor een jong sportpaard is heel normaal.
En dan krijg je nog reacties van de halve manege die in de gevorderdere les rijden en niet begrijpen dat ze nog steeds beginner zijn.