Oppervlakkig Buigpees blessure

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 12:18

c_alsemgeest schreef:
Bij mijn vorige stal zette de eigenaar een klein stukje van de wei af zodat ze wel bij de anderen konden staan maar op een klein stukje waar ze niet konden rennen, werkte prima

Ik ga dit wel proberen, hoop dat het kan. Anders ga ik er gewoon regelmatig tussen met hem aan een touwtje.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 12:20

Ja zuur hè als een pensioneigenaar niet meedenkt. Het geeft je alleen maar meer zorgen als paardeneigenaar.

Zelf zou ik voorstellen om prikpalen en lint aan te schaffen om zelf wat te mogen afzetten.
Of toch op zoek naar iemand met een stuk land waar 24/7 paarden lopen.

Ik heb mijn merrie die in pension stond gelukkig kunnen verhuizen naar een 24/7 plek waar een paar oudjes stonden.
Ze heeft daar een jaar op de wei gelopen.

Er zijn wel stallen die dit aanbieden, maar waarschijnlijk wel dusdanig ver weg dat je er maar af en toe naar toe kunt

Popstra

Re: Oppervlakkig Buigpees blessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 12:30

Ja die revalidatie stallen zijn booming maar veel te prijzig. Allerhande onzin wellness behandelingen doen ze er bij die vaak niks met de blessure genezen te doen hebben. Komt bij dat klanten vaak hun huidige stalling ook nog aan moeten houden voor terugkeer. Dat is voor het gros niet op te brengen

Clozer199999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-26 12:30

boemel schreef:
Ja zuur hè als een pensioneigenaar niet meedenkt. Het geeft je alleen maar meer zorgen als paardeneigenaar.

Zelf zou ik voorstellen om prikpalen en lint aan te schaffen om zelf wat te mogen afzetten.
Of toch op zoek naar iemand met een stuk land waar 24/7 paarden lopen.

Ik heb mijn merrie die in pension stond gelukkig kunnen verhuizen naar een 24/7 plek waar een paar oudjes stonden.
Ze heeft daar een jaar op de wei gelopen.

Er zijn wel stallen die dit aanbieden, maar waarschijnlijk wel dusdanig ver weg dat je er maar af en toe naar toe kunt

Enorm zuur!

Ze gaan bij ons ook 24/7, maar wel opbouwend. Voor mij is het de eerste paar dagen wanneer ze voor het eerst weer op gaan na de winter. Na een week zijn ze weer prima rustig gelukkig (9 van de 10 keer dan, blijven paarden)

Clozer199999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-26 12:31

Popstra schreef:
Ja die revalidatie stallen zijn booming maar veel te prijzig. Allerhande onzin wellness behandelingen doen ze er bij die vaak niks met de blessure genezen te doen hebben. Komt bij dat klanten vaak hun huidige stalling ook nog aan moeten houden voor terugkeer. Dat is voor het gros niet op te brengen

Dat dus, prijzen zijn al gek hoog en dan moet je je stallig er nog bij op gaan tellen anders ben je je stal kwijt. Gekkigheid!

Marije_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 12:33

Popstra schreef:

Soms kun je jezelf beter goed inlezen over revalidatie om vervolgens zelf het gehele revalidatie traject op je eigen stalling te kunnen doen. Het is in iedergeval een stuk goedkoper

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 13:18

Waar in Zoeterwoude sta je nu TS?

Clozer199999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-26 13:28

BloemBloem schreef:
Waar in Zoeterwoude sta je nu TS?

Vind ik niet fijn om te geven :) Ook voor mezelf, want ja sta er wel _/-\o_

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 13:35

Je kan het ook privé sturen naar haar, misschien heeft ze nog goede tips voor stallen in de regio.

Marije_97

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:50

Ik heb de dierenarts gehad inmiddels. Helaas een gat in de pees, wat de vorige keer niet goed te zien was. Voor nu dus blijven doen wat we deden 10 min stappen led therapy en ice vibe.
En hem pijnvrij houden. Viel de dierenarts wel op dat hij in beweging beter belast dan wanneer hij stil staat.

Omdat er al een oude blessure zat gaf de dierenarts aan dat kans op volledig herstel en terug in het werk wel klein is. Wel gaan we een brace proberen. De dierenarts zou even contact opnemen met deze partij voor kosten etc.

Over 4 a 5 maanden gaan we opnieuw controle doen. Gelukkig mag mijn dochter, die gek op hem is nog wel even een stap rondje op hem doen.

Ik hoop op een wonder. Maar het is ook enigzins een opluchting dat dit de uitkomst heeft. Mijn hoofd had een beetje zoiets word inslapen, maar dat vind de dierenarts helemaal niet nodig. Tenzij zijn pees klapt, dan is het een ander verhaal. Dus hij moet zich gaan gedragen als een oude opa die niet meer hard kan.

Ik was, toen deze blessure onstond, ook niet meer van plan hem weer terug op niveau van waar we waren terug te krijgen. Dat scheelt ook wel. Ik heb gelukkig wel 7 jaar plezier met hem gehad en hoop hem nog 7 jaar met plezier een leuk pensioen te kunnen geven.

stroo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:53

gewoon een half jaar op de wei in de kudde niks aan doen en dan weer kijken

Marije_97

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:20

stroo schreef:
gewoon een half jaar op de wei in de kudde niks aan doen en dan weer kijken

Als hij in de kudde gaat klapt zn pees en is het wel einde verhaal. Hij mag absoluut nog geen verkeerde beweging maken laat staan opgejaagd worden. De dierenarts raadde het zelfs af om hem in de kudde te zetten. Dat advies is dus ook helemaaaaaaal niet nodig.

Clozer199999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 12:31

Marije_97 schreef:
Ik heb de dierenarts gehad inmiddels. Helaas een gat in de pees, wat de vorige keer niet goed te zien was. Voor nu dus blijven doen wat we deden 10 min stappen led therapy en ice vibe.
En hem pijnvrij houden. Viel de dierenarts wel op dat hij in beweging beter belast dan wanneer hij stil staat.

Omdat er al een oude blessure zat gaf de dierenarts aan dat kans op volledig herstel en terug in het werk wel klein is. Wel gaan we een brace proberen. De dierenarts zou even contact opnemen met deze partij voor kosten etc.

Over 4 a 5 maanden gaan we opnieuw controle doen. Gelukkig mag mijn dochter, die gek op hem is nog wel even een stap rondje op hem doen.

Ik hoop op een wonder. Maar het is ook enigzins een opluchting dat dit de uitkomst heeft. Mijn hoofd had een beetje zoiets word inslapen, maar dat vind de dierenarts helemaal niet nodig. Tenzij zijn pees klapt, dan is het een ander verhaal. Dus hij moet zich gaan gedragen als een oude opa die niet meer hard kan.

Ik was, toen deze blessure onstond, ook niet meer van plan hem weer terug op niveau van waar we waren terug te krijgen. Dat scheelt ook wel. Ik heb gelukkig wel 7 jaar plezier met hem gehad en hoop hem nog 7 jaar met plezier een leuk pensioen te kunnen geven.

Jeetje dat is zeker niet wat je wil horen! Hopelijk kan je het een plekje geven maar het is niet makkelijk.
Hoe groot is zijn gat?

Geef het inderdaad zeker niet op, je weet niet wat er kan gebeuren, maar ene kant wel fijn om jezelf erbij neer te leggen, dat afwachten is maar niks.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:50

Dat is balen! Gat in de oppervlakkige of diepe buiger? Kent je dierenarts ook niemand die kan laseren? Dat geeft wel echt mooie resultaten.

Marije_97

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:50

Clozer199999 schreef:
Marije_97 schreef:

Jeetje dat is zeker niet wat je wil horen! Hopelijk kan je het een plekje geven maar het is niet makkelijk.
Hoe groot is zijn gat?

Geef het inderdaad zeker niet op, je weet niet wat er kan gebeuren, maar ene kant wel fijn om jezelf erbij neer te leggen, dat afwachten is maar niks.

Het gat is zo danig, dat wanneer hij weer een stap zet de pees door is. En dus wel einde verhaal is. Kortom hij moet zich gedragen. En wat denk je wat er gebeurt. Hij doet zn box open en naait er tussen uit. Ik ben 10 jaar ouder.

Hij krijgt sws dit jaar nog hoor. En dan kijk ik wat ik doe. Ik zit in een pso traject en mijn therapeut werkt met paarden. Dus wellicht dat ik met haar wat ga bespreken als hij dus weer op het land mag. Voor nu ga ik door met revalideren op stal. Revalidatie stal vind ik te duur en gaan we niet doen. En dus waarschijnlijk de paardenbrace uit Ierland die enorme succesverhalen heeft.

Marije_97

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:51

Kaitlyn schreef:
Dat is balen! Gat in de oppervlakkige of diepe buiger? Kent je dierenarts ook niemand die kan laseren? Dat geeft wel echt mooie resultaten.

Oppervlakkige, ik gebruik die led therapy beenpads van hoofwear al. En laseren is duur, want er zijn veel weinig hier die dat doen.

Clozer199999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 12:58

Het gat is zo danig, dat wanneer hij weer een stap zet de pees door is. En dus wel einde verhaal is. Kortom hij moet zich gedragen. En wat denk je wat er gebeurt. Hij doet zn box open en naait er tussen uit. Ik ben 10 jaar ouder.

Hij krijgt sws dit jaar nog hoor. En dan kijk ik wat ik doe. Ik zit in een pso traject en mijn therapeut werkt met paarden. Dus wellicht dat ik met haar wat ga bespreken als hij dus weer op het land mag. Voor nu ga ik door met revalideren op stal. Revalidatie stal vind ik te duur en gaan we niet doen. En dus waarschijnlijk de paardenbrace uit Ierland die enorme succesverhalen heeft.[/quote]

Wat heftig zeg! Ik zweer paarden hebben het soms echt allemaal niet door lijkt wel.
Ik heb ook echt goede dingen gehoord over de brance in Ierland (Equestride geloof ik), zit ook nog te overwegen om dit te halen voor begin van de weide sezioen.

Ik hoop dat jullie ook zo een succes verhaal worden en leef met je mee!

Marije_97

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:04

Die brace is op huurbasis en moet via je dierenarts omdat dit dus op een bepaalde manier bevestigd moet worden enzo. Als het betaalbaar is (zeggen 50 a 100 euro per maand) dan ga ik dit zeker voor een periode van de 4 a 5 maanden doen. Ik heb een prima betaalde baan en kan sowieso al flink sparen dus dat kan uit.

Maar gezien de prognose wil ik ook niet teveel geld kwijt raken. Pensioen is aannemelijker dan recreatief rijden. Hij krijgt ook pijnstillers in pil vorm die hem kunnen helpen. Dus dan zijn we al aardig opweg.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:06

Dat is flinke schade dan inderdaad.
Wil je hem echt op pijnstillers hebben als hij er al tussenuit naait? In mijn opzicht kunnen ze dan beter de pijn voelen.

Marije_97

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:12

Popstra schreef:

Ik hoef wss niet mijn stal door te betalen als ik dat zou doen omdat het hele fijne lieve mensen zijn. Maar het gaat mij om de kosten en de prognose. Dat is het niet waard. Ik kan het mij veroorloven, maar ga het niet doen. Hij zou toch al binnen nu en 4 jaar met pensioen. Dus dit jaar ga ik een poging wagen hem zo goed mogelijk te krijgen en daarna met pensioen. Aankoop van een veulen stond al op de planning voor volgend jaar. Dat ga ik ook gewoon doen. Ik kan vast hier en daar 1 van hun paarden wel wat bijrijden als ik de behoefte heb.

Clozer199999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 14:49

Marije_97 schreef:
Die brace is op huurbasis en moet via je dierenarts omdat dit dus op een bepaalde manier bevestigd moet worden enzo. Als het betaalbaar is (zeggen 50 a 100 euro per maand) dan ga ik dit zeker voor een periode van de 4 a 5 maanden doen. Ik heb een prima betaalde baan en kan sowieso al flink sparen dus dat kan uit.

Maar gezien de prognose wil ik ook niet teveel geld kwijt raken. Pensioen is aannemelijker dan recreatief rijden. Hij krijgt ook pijnstillers in pil vorm die hem kunnen helpen. Dus dan zijn we al aardig opweg.

Ja klopt, ik heb mail contact met ze, zijn super aardig.
Brace kan je voor €350 per maand huren tot 5 maanden en als je langer dan 5 maanden huurt is het €250 per maand. Dat is als wij het over dezelfde hebben (Equestide). Vind het wel prijzig maar wel heel stuk goedkoper dan revelidatie stal. Huur is ook met consult afspraken begreep ik

Marije_97

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:27

Clozer199999 schreef:
Marije_97 schreef:

Ja klopt, ik heb mail contact met ze, zijn super aardig.
Brace kan je voor €350 per maand huren tot 5 maanden en als je langer dan 5 maanden huurt is het €250 per maand. Dat is als wij het over dezelfde hebben (Equestide). Vind het wel prijzig maar wel heel stuk goedkoper dan revelidatie stal. Huur is ook met consult afspraken begreep ik

Ja ik heb ook gemaild naar het bedrijf waar mn dierenarts mee kwam. Geen reactie niks. Dus de dierenarts gaat even bellen voor mij. Ik hoef opzich geen consult vanuit hun en een app en alles. Puur alleen de brace. Mijn dierenarts is er bekend mee anders bied hij het niet aan.

Marije_97

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:29

Kaitlyn schreef:
Dat is flinke schade dan inderdaad.
Wil je hem echt op pijnstillers hebben als hij er al tussenuit naait? In mijn opzicht kunnen ze dan beter de pijn voelen.

Wat ik nu van de dierenarts zou krijgen zou zeg maar soort van lichte pijnstiller zijn die beter is voor de maag. Normaal word het vooral bij gewrichtspijn gegeven maar blijkt ook voor pezen te helpen. Al verschilt het per paard hoe ze er op reageren. Novacam 150kg deed ie het ook goed op. Alleen dat wil je niet langdurig geven

Marije_97

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:47

Ik heb nog via whatsapp contact gehad met de dierenarts. De brace is 365 per maand. Duur, dus moet even gaan afwegen. Maar kans op beter en sneller herstel is we wel. Dus neig er wel naar om het te doen.

Wel is het natuurlijk ff een flinke deuk in mn financiële situatie die net weer op de rit is (ik heb veel pech, wat me soms best wat geld kost). Gelukkig komt de belasting teruggave en het vakantie geld er aan. Dus daarmee heb ik zoiets het is te betalen.

Wat zouden jullie doen? Paard is wel "volledig" afgekeurd, kan naar alle waarschijnlijkheid niet meer door mij gereden worden. En is in mei 12 jaar oud. Hij hoeft trouwens van mij geen 20 te worden hoor. Maar gun hem zo erg een fijn goed leven (en ik verkoop em nooit).

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:25

Ik zou me, zeker op deze leeftijd, niet neerleggen bij volledig afgekeurd maar ik heb er al meer zien herstellen waar weinig hoop was. Maar daar zit een ander kostenplaatje aan en ik snap helemaal dat dat niet altijd een optie is.

Brace imo altijd doen en dan wel consequent gebruiken ook want anders is de kans op einde oefening denk ik reël aanwezig.