Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sassy4barrel schreef:Even een foto voor wie met dezelfde probleem zit
Deze zelfgemaakte zalf heeft hier echt wonderen gedaan bij rotstraal die maar niet over ging ..
[ Afbeelding ]
en ik gebruik het hier nu nog 2 x per week voor alle paarden preventief omdat ze overdag in de wei / modder staan
Ik heb geen aandelen bij Kruidvat of de tuinen of wietolie puuren kreeg deze tip dankzij Sentir hier op bokt
ben er echt fan van! + extra olies erin is altijd nét wat beter! Ik denk dat tea tree hier een vervanger is als je niet aan wietolie kan geraken
Deze zelfgemaakte zalf heeft hier echt wonderen gedaan bij rotstraal die maar niet over ging ..
[ Afbeelding ]
en ik gebruik het hier nu nog 2 x per week voor alle paarden preventief omdat ze overdag in de wei / modder staan
Ik heb geen aandelen bij Kruidvat of de tuinen of wietolie puuren kreeg deze tip dankzij Sentir hier op bokt
BoktVerlaten schreef:Hoef schoonborstelen
CTC spray bij ernstige diepe ontsteking of pure jodium bij “gewone” rotstraal er op
Afdekken met een laag zinkoliezalf met minimaal 60% zink (hypozin en sudo zitten rond de 15%)
Dit een aantal dagen volhouden.
Daarna om de paar dagen en als het over is, blijven beschermen/voorkomen door intra hoof gel te gebruiken met koper en zink. Is eigenlijk voor schapen maar werkt super en blijft ook in natte omstandigheden erg goed werkzaam.
https://www.btndehaas.nl/intracare-hoof ... gJIePD_BwE
Symke schreef:BoktVerlaten schreef:Hoef schoonborstelen
CTC spray bij ernstige diepe ontsteking of pure jodium bij “gewone” rotstraal er op
Afdekken met een laag zinkoliezalf met minimaal 60% zink (hypozin en sudo zitten rond de 15%)
Dit een aantal dagen volhouden.
Daarna om de paar dagen en als het over is, blijven beschermen/voorkomen door intra hoof gel te gebruiken met koper en zink. Is eigenlijk voor schapen maar werkt super en blijft ook in natte omstandigheden erg goed werkzaam.
https://www.btndehaas.nl/intracare-hoof ... gJIePD_BwE
Waar vind je zalf met zoveel zink percentage?
[ Afbeelding ]
M_arjolein schreef:Sassy4barrel schreef:Even een foto voor wie met dezelfde probleem zit
[ Afbeelding ]
Weet je toevallig ook hoeveel ml die wietolie puur is