het leed wat rotstraal heet ... welk product gebruik jij?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

paars

Re: het leed wat rotstraal heet ... welk product gebruik jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 19:44

Wat goed zeg!

BoktVerlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 21:05

Hoef schoonborstelen
CTC spray bij ernstige diepe ontsteking of pure jodium bij “gewone” rotstraal er op
Afdekken met een laag zinkoliezalf met minimaal 60% zink (hypozin en sudo zitten rond de 15%)

Dit een aantal dagen volhouden.

Daarna om de paar dagen en als het over is, blijven beschermen/voorkomen door intra hoof gel te gebruiken met koper en zink. Is eigenlijk voor schapen maar werkt super en blijft ook in natte omstandigheden erg goed werkzaam.

https://www.btndehaas.nl/intracare-hoof ... gJIePD_BwE

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 21:21

Sassy4barrel schreef:
Even een foto voor wie met dezelfde probleem zit

Deze zelfgemaakte zalf heeft hier echt wonderen gedaan bij rotstraal die maar niet over ging ..

[ Afbeelding ]

en ik gebruik het hier nu nog 2 x per week voor alle paarden preventief omdat ze overdag in de wei / modder staan

Ik heb geen aandelen bij Kruidvat of de tuinen of wietolie puur :D en kreeg deze tip dankzij Sentir hier op bokt :)

Ben echt blij dat dit het middeltje was voor jou! Hoe meer mensen dit weten hoe beter! Heb het zelf zien werken bij een klant van diepe groeves naar mooie stralen zonder rotstraal :o ben er echt fan van! + extra olies erin is altijd nét wat beter! Ik denk dat tea tree hier een vervanger is als je niet aan wietolie kan geraken :j

Copper_Mo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 22:03

Ik ben sinds gisteren begonnen met de cellkick hoefpad vandaag voor de 2de keer omgehad 15 min ik zie wel wat veranderen in de hoef het is nog wat vroeg maar ik ga jullie hiervan op de hoogte houden.

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 10:34

Sassy4barrel schreef:

Deze zelfgemaakte zalf heeft hier echt wonderen gedaan bij rotstraal die maar niet over ging ..

[ Afbeelding ]

en ik gebruik het hier nu nog 2 x per week voor alle paarden preventief omdat ze overdag in de wei / modder staan

Ik heb geen aandelen bij Kruidvat of de tuinen of wietolie puur :D en kreeg deze tip dankzij Sentir hier op bokt :)

Wat is de inhoud van de pot en flesjes?
Even v mijn idee hoeveel ml erbij moet en vgl.mij is mijn pot zalf kleiner maar kan ook zo lijken

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 10:35

BoktVerlaten schreef:
Hoef schoonborstelen
CTC spray bij ernstige diepe ontsteking of pure jodium bij “gewone” rotstraal er op
Afdekken met een laag zinkoliezalf met minimaal 60% zink (hypozin en sudo zitten rond de 15%)

Daarna om de paar dagen en als het over is, blijven beschermen/voorkomen door intra hoof gel te gebruiken met koper en zink. Is eigenlijk voor schapen maar werkt super en blijft ook in natte omstandigheden erg goed werkzaam.

Waar vind je zalf met zoveel zink percentage?

BoktVerlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 18:10

Symke schreef:
BoktVerlaten schreef:
Hoef schoonborstelen

Waar vind je zalf met zoveel zink percentage?

De makkelijkst verkrijgbare is de Dr Swaab Zinkoliezalf. Apotheek heeft vaak eigen merk.
Let er op dat je wel de zinkOLIEzalf neemt en niet zinkzalf of zinkcreme, daar zit veel minder in

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 21:16

Sassy4barrel schreef:

[ Afbeelding ]

Weet je toevallig ook hoeveel ml die wietolie puur is :)

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-25 21:30

M_arjolein schreef:
Sassy4barrel schreef:

[ Afbeelding ]

Weet je toevallig ook hoeveel ml die wietolie puur is :)

2 ml , maar ik kreeg deze gratis toen ik cbd thee bestelde en ik kreeg daar ook gratis huisdierolie bij en daar heb ik nu wondzalf van gemaakt :D

https://wietoliepuur.nl/product/huisdieren-olie/

De propolis en luiercreme moet ik even kijken welke inhoud maar ik zag daar in de winkel maar 1 maat /verpakking van