Onregelmatig maar niet echt kreupel, wat vind bokt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Melzazu

Re: Onregelmatig maar niet echt kreupel, wat vind bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:23

Aan de ene kant fijn maar ook heel naar dat de CPL zo heftig is dat ze er zo stijf van gaat lopen.

In ieder geval nu duidelijk voor je waar je je op kan focussen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:52

Paard verdovend en sokken eraf, had het al vermoed maar die fotos zijn gewoon pijnlijk om te zien.

Voor mijn zit op de videos de kreupelheid toch echt links achter
Zou ook kijken voor pssm daar kunnen ook vaagheden van voort komen.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 18:59

StalNollie schreef:
Paard verdovend en sokken eraf, had het al vermoed maar die fotos zijn gewoon pijnlijk om te zien.

Voor mijn zit op de videos de kreupelheid toch echt links achter
Zou ook kijken voor pssm daar kunnen ook vaagheden van voort komen.

Ik zou niet weten waarom ik zou gaan scheren? De plooien worden er niet minder van. Sinds ze hier is is de cpl onder controle en rustig, maar de plooien gaan gewoon nooit meer weg. Ik controleer zeer regelmatig haar benen, ze is gelukkig heel braaf en laat alles toe wat dat betreft.
Zondag gaan we een klein ritje met de kar in het bos maken, eens kijken hoe dat gaat.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:15

Melzazu schreef:
Aan de ene kant fijn maar ook heel naar dat de CPL zo heftig is dat ze er zo stijf van gaat lopen.

In ieder geval nu duidelijk voor je waar je je op kan focussen.

Dat is op zich niet zo gek, als je bekijkt naar wat CPL precies is. Hoeft ook niet direct te betekenen dat de CPL heel heftig is, maar het hele lymfestelsel is nou eenmaal eerder op de hobbel bij een CPL'er.

@TS, ik zou haar eens goed los laten maken wanneer je haar weer op gaat pakken, je ziet op het filmpje duidelijk dat ze in haar borst, schouder en lage rug + broek vast zit. Wat overigens ook verklaarbaar is vanwege haar CPL maar die grote groepen los maken en houden(wat je deels ook door training in stand kunt houden) gaan denk ik al een heel stuk schelen! Fijn dat de kliniek iig geen grote problemen tegenkwam!

Saga

Re: Onregelmatig maar niet echt kreupel, wat vind bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:30

De plooien kunnen zeker wel verminderen d.m.v lymfedrainage.
Ik stond daar zelf ook erg sceptisch tegenover, maar ik heb het resultaat ervan gezien en het is echt wonderbaarlijk.
Je zou je paard er echt mee kunnen helpen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:55

Ik vind de CPL ook wel heftig op de foto, ik sluit me aan bij de lymfe drainage en wat Wildgirl zegt.

Fijn dat het verder geen artrose oid lijkt te zijn.