Lucy0507 schreef:Het paard is mij verkocht als een gezond paard met klinische keuring. Iedereen (da, fysio en anderen die meer kennis hebben dan mij) is zeker dat het bij de vorige eigenaar bekend was. k kon het niet bewijzen, want particulier...Ninx schreef:Als reden worden vaak kosten gegeven, of ruimtegebrek.
Het is inderdaad de vraag of er ook geld- en/of ruimtegebrek zou zijn wanneer een paard nog ‘heel’ was.
Men wil ook vaak weer een nieuw paard kopen, en dan is dat dus de reden dat er geen ruimte/ geld is voor het kapotte paard.
In alle eerlijkheid komen 9 uit 10 blijvende blessures door ons zelf.
Dat ontstaat niet zomaar.
Dus dan moeten we daar ook verantwoordelijk voor blijven
Ik heb getwijfeld of ik nog ging reageren op alle antwoorden. Ik heb er nl. zelf om gevraagd. Mede door den verkeerde titel te plaatsen met het woord 'verkopen'. In alle haast, omdat ik jullie reacties wilde.
Ik neem juist mijn verantwoordelijkheid door er alles aan te doen een beslissing te nemen. Ik heb al eens een paard moeten laten inslapen, die ook op de wei pijnklachten vertoonde, maar ook pas nadat ik naar een kliniek was geweest om alles door te lichten en er zeker van te zijn, dat het niet anders kon. Ik ben al 2x opgelicht met een paard, dus weet hoe die 'wereld' er uit ziet.
Nu doe ik ook weer alles en ze is al door de beste gezien en beoordeeld. En er is dus een kans met een infuus 1x per jaar dat ze zelfs weer opgepakt kan worden om te rijden. Ik kijk naar het individu als paard en niet naar 'er zijn er al zoveel'.
Ik had het waarschijnlijk ook niet moeten vragen, want hoewel de meeste de situatie begrijpen, sommige niet. Je kent me niet persoonlijk en ik moet het aan mensen vragen, die mij kennen of de medische situatie. Natuurlijk gaat ze niet 'de handel' weer in.
Ha TS. Wat rot dat dit je overkomen is en fijn dat je naar het beste voor haar/hem wil kijken. Dat siert je! Het onderwerp raakt mensen toch keer op keer, wellicht daarom de wat pittigere reacties. En het ligt natuurlijk al gevoelig bij je, maar in het algemeen zie ik voornamelijk mensen in het algemeen praten in plaats van over jou. Dat wilde ik even gezegd hebben
Ik heb zelf ook een veel te dure grasmaaier staan (net zo'n miskoop) en hem heb ik naar Frankrijk gebracht op pensioen bij een bokker. Dat moet maar net in je budget passen, maar voor mij was dit een tussenstap voor het inslapen. Mocht dat niet gelukt zijn, had ik hem ook laten hemelen. Ik denk dat je of zoiets het beste kunt kiezen (eigen beheer, niet verkopen/weggeven) of laten hemelen.
Er zijn altijd nog mensen die denken 'als het met een infuus wel kan, dan wellicht ook wel met goedkopere middelen/ zonder'. Of zelf gaan doktoren et cetera. Voor niets gaat de zon op, dus in principe kun je jezelf altijd afvragen: waarom wil iemand mijn kostenpost overnemen?
Sterkte en succes!

ongeacht de rest van het verhaal.