Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ChelseaAyLee schreef:Het is echt geen paard dat willens en wetens rond loopt om zomaar iedereen te trappen. De dierenarts is 2 jaar terug, mijn buik anderhalf jaar, en nu dan mijn arm. Mijn andere paard heeft ze wel een aantal keer zo uit het niets getrapt, maar geen mensen die in de wei lopen.
En ik was vanaf direct na het ongeluk en nu nog nergens toe ik staat, kan nu net mijn arm een beetje bewegen, draaien is nog zo goed als onmogelijk, dus heb nu ook niks te willen met Asha.
De dames zijn ruim volwassen, goed ingelicht en letten op, meer kan ik op het moment niet doen.
MyChoice schreef:TS, nogmaals: ik bied je mijn hulp aan. Belangeloos. Geen aandelen bij merken van voer etc. De basis is vrij simpel. Meestal met 2 weken al verbetering zichtbaar. Na 3 maanden op het basis dieet kun je verder puzzelen qua supplementen op basis van eventuele symptomen die er nog zijn. Je mag bij mij langskomen om hier onze 3 PSSM-ers te ervaren. Ik wil ook met alle liefde bij jouw paard komen kijken, volgens mij woon je aardig in de buurt
MissyNr1 schreef:Ik denk dat het altijd makkelijk oordelen is, zo van een afstand. Het is gewoon een moeilijke situatie. Als ze de rest van de tijd wel ok is qua gedrag is het ook wel logisch dat dat het extreme gedrag een beetje gaat overschaduwen. Als het alleen maar slecht zou zijn is het makkelijker om knopen door te hakken.
MyChoice schreef:TS, nogmaals: ik bied je mijn hulp aan. Belangeloos. Geen aandelen bij merken van voer etc. De basis is vrij simpel. Meestal met 2 weken al verbetering zichtbaar. Na 3 maanden op het basis dieet kun je verder puzzelen qua supplementen op basis van eventuele symptomen die er nog zijn. Je mag bij mij langskomen om hier onze 3 PSSM-ers te ervaren. Ik wil ook met alle liefde bij jouw paard komen kijken, volgens mij woon je aardig in de buurt
anjali schreef:Volgens wat ik begrijp heeft het paard nu nog ijzers ook. Extra link als ze gaat slaan, naar mens of ander paard. Een vriendin van me had al jaren een hond, een teefje waar ze dol op was en die overal mee naartoe ging.Plotseling werd die hond vals, probeerde haar te grijpen, ze kon de riem bijna niet meer omdoen. Dat bleek een hersentumor te zijn en is geeuthanaseerd.Ik zeg niet dat het paard van ts ook zoiets heeft,maar als een dier (of mens) levensgevaarlijk gedrag gaat vertonen dan zou ik een passende oplossing zoeken en geen gevaar meer willen lopen. Ik althans kan dat niet aan. Ik kocht ook ooit een pony die me gericht raak trapte .Daar werd ik zo bang van dat ik hem niet meer durfde te poetsen etc. Die heb ik teruggestuurd naar de verkoper (een handelaar). Gelukkig ging dat nog...
ChelseaAyLee schreef:Oh en Mychoice, ontzettend lief aanbod, dankjewel! Als ik wat mobieler en fitter ben zou ik er graag gebruik van maken!
ChelseaAyLee schreef:Helaas is Asha niet naar de opfok geweest. De eerste winter heb ik haar thuis gehouden en in het voorjaar wilde ik haar naar de opfok doen, maar toen verloor mijn oudje met ernstig ppid voor de tweede keer een maatje. Omdat die toen erg gehecht was aan Asha heb ik Asha thuis gehouden, in de hoop dat mijn oude merrie en andere paard, dat wat later kwam haar wat zouden opvoeden. Dat ze een dominante donder is geeft niet, dat waren mijn oude paarden ook, en daar kan ik prima mee om, alleen het onbetrouwbare kan ik echt niet mee om.
Ze kreeg tot vorige week onbeperkt onverpakt hooi te eten, nu heel droog voordroog, gras, bekertje marstall force, 2 handjes nutrimash, flinke hand fibermix, magnesium en een flinke hand sportbrok.Luzerne durfde ik al niet meer te voeren, had het idee dat ze daar drukker van werd. Sportbrok voor wat meer eiwitten, maar ook daar durf ik niet teveel van te voeren.
Ik heb best wat paarden opgevoed, gereden, doorgereden en mijn andere 3 eigen paarden, waarvan er 2 helaas overleden zijn ook zelf ingereden en doorgereden en rijd ze met een touwtje om de nek, laad ze alleen, ga alleen met ze naar het bos, liberty en dressuur en wat ik verder nog verzin. Met 1 zelfs klasse 4 endurance geweest. Zijn allen prima opgevoed en respectvol. Staan los met poetsen, zadelen, scheren etc. Natuurlijk kan er altijd wat mis gaan, maar zou raar zijn als dit allemaal door slechte opvoeding komt, zeker omdat ze zich tussendoor wel prima opgevoed gedraagt. Ze heeft echt buien/periodes lijkt het.
Oh en Mychoice, ontzettend lief aanbod, dankjewel! Als ik wat mobieler en fitter ben zou ik er graag gebruik van maken!