Paard met verbranden ogen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Re: Paard met verbranden ogen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 16:16

Niet zo negatief over die mensen, ze heeft nota bene het hondje voor niets gekregen! Als je iets medisch wilt weten is de aangewezen weg toch om een DA te consulteren.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 16:23

Dier kan ook zo lief zijn omdat het nu erg veel pijn heeft en afhankelijk is.
Maar als je het toch een fijn leven wil geven dan moet je het gewoon kopen als het weer beter is.Verliefd is verliefd daar doe je niks aan :o

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 16:26

anjali schreef:
Niet zo negatief over die mensen, ze heeft nota bene het hondje voor niets gekregen! Als je iets medisch wilt weten is de aangewezen weg toch om een DA te consulteren.

Uiteraard... Maar da's niet uit de goedheid van hun hart hoor :') zij wilden er van af en zonder dat het hun geld zou kosten... Dus dumpen ze het dan maar gratis.

Godzijdank voor het hondje bij de juiste persoon maar dus absoluut niet omdat de dumpers goede mensen zijn

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 16:44

office schreef:
Dier kan ook zo lief zijn omdat het nu erg veel pijn heeft en afhankelijk is.
Maar als je het toch een fijn leven wil geven dan moet je het gewoon kopen als het weer beter is.Verliefd is verliefd daar doe je niks aan :o

Die laatste zin ben ik het mee eens. De eerste niet direct want er zijn ook dieren (en mensen) die als ze pijn hebben juist heel chagrijnig worden.

fierefluiter

Re: Paard met verbranden ogen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 16:59

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het hondje. Heb je foto’s? :)

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-25 23:24

soesita schreef:
Uit je verhalen heb ik niet de indruk dat het om een bedrijf gaat dat zorgzaam met dieren omgaat. Alleen al dat verhaal van dat hondje, maar ook bij de paarden loopt de verzorging blijkbaar niet goed. Ik zou er zeker geen zaken mee doen!

Hoe crue ook.. ik vrees ook dat dat een beetje de mentaliteit is hier.. Ze keken gewoon niet naar het hondje om (hondje als voorbeeld) en waren volgens mij ook blij er vanaf te zijn. Wij kijken hier heel anders tegenaan. Ja, ik zal eens een foto naar je sturen.

@office daar heb je een punt, maar moet ook financieel een beetje op blijven letten. We wonen er ook nog maar pas, dus moeten nog het eea opknappen.

@anjali Ja zoals ik al eerder zei.. ik denk dat er niet perse kwade bedoelingen achter zitten, maar ze hadden duidelijk geen behoefte meer aan het hondje. Geeft je uiteraard nog niet het recht om het dan maar soort van te verwaarlozen, maar daarvoor zijn ze hier te nuchter.

@KellyR Klopt, wij hebben ook geen haast. Deze stal zit alleen erg dicht bij huis, vandaar het ook makkelijk is om meerdere keren langs te gaan. Maar we gaan zeker nog eens verder rondkijken, dat is ook de reden dat ik me nu alvast verdiep erin en straks geen overhaaste keuze ga maken.

@Kidde voor nu zijn dit helaas de enige foto's die ik heb. Als ik er de volgende keer weer ben maak ik nieuwe.

Algemeen; het is niet dat ik perse mijn zinnen op dit paard heb gezet, maar meer van.. mocht het allemaal meevallen met zijn ogen dan is hij het mij wel waard. Prachtig dier om te zien en nieuwsgierig en lief van karakter. En voor de duidelijkheid; het dier wordt in deze 'staat' niet verkocht, dus het is niet mogelijk om hun 'ellende' over te kopen. Wanneer we besluiten tot koop is dat wanneer het hij volledig genezen en gekeurd is incl rapport over de eventuele oorzaak. :) Hopelijk is het zo een beetje duidelijk voor iedereen. We wachten nog even af.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 22:08

Maar ben je er ook zeker van dat de dierenarts in deze een neutrale positie heeft? Ik zou er een onafhankelijke eigen dierenarts bijhalen voor je tot een aankoop overgaat.

Dat van die mentaliteit is helaas waar, dat ken ik ook wel. Toch ben ik er zeker van dat er ook bij jou stallen te vinden moeten zijn waar ze hun zaakjes wat betreft dierenwelzijn wel op orde hebben. De mentaliteit in een bepaald land speelt zeker een rol, maar je mag niet alles over één kam scheren of het als excuus zien.