Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Naath86 schreef:Bedankt voor jullie advies.
Ik vond 1 kg al veel, maar dat komt meer omdat ze tot voor kort alleen maar wat een bodempje Speedibeet kreeg voor haar Pergosafe pillen en poedertjes en had ze blijkbaar nog wel genoeg aan hooi. De slobber zal ik dan zeker nog gaan verhogen.
@ellepel, ze krijgt inderdaad een combi van speedibeet en fibrenuggets. Maar dit ga ik dan ophogen.
Doen jullie de Senior Priores er nog door heen? Die vind ze droog niet lekker namelijk.
Ik denk dat ik haar toch het weekend ook maar de wei op ga gooien. Het is allemaal al lastig genoeg met haar hoefbevangenheid. Die hebben we overigens de laatste jaren best goed onder controle. Dan krijgt ze in elk geval nog wel wat gras binnen en de vraag is hoeveel ze er ook nog van binnen krijgt.
marleen_88 schreef:Wat vervelend dat ze zo ingevallen is, gras is niet altijd de oplossing voor aankomen.
Ik heb een voedingsadvies gekregen op maat aangevraagd, bij een adviseur uit de buurt die bij veel paarden komt.
Sakyr krijgt:
Agrobs Myo Proteïne Flakes --> nu nog 5 handjes, maar moeten naar 1kg.
Fibra Complete Body Booster --> een voerschep vol (precieze gewicht weet ik niet meer)
Superfithorse balancer Luzerne --> 150gram
Allemaal laag/geen suikers, hoog eiwit en energie. De hoeveelheden zijn we nog aan het opbouwen.
Naath86 schreef:marleen_88 schreef:Wat vervelend dat ze zo ingevallen is, gras is niet altijd de oplossing voor aankomen.
Ik heb een voedingsadvies gekregen op maat aangevraagd, bij een adviseur uit de buurt die bij veel paarden komt.
Sakyr krijgt:
Agrobs Myo Proteïne Flakes --> nu nog 5 handjes, maar moeten naar 1kg.
Fibra Complete Body Booster --> een voerschep vol (precieze gewicht weet ik niet meer)
Superfithorse balancer Luzerne --> 150gram
Allemaal laag/geen suikers, hoog eiwit en energie. De hoeveelheden zijn we nog aan het opbouwen.
Bedankt! Deze had ik inderdaad gemist. Ga me hier zeker nog in verdiepen, klinkt heel goed.
Het vaker voeren is op zich geen probleem, maar dan moet ik het de avond ervoor klaar zetten voor de volgende dag. Ze staat bij mijn schoonouders, die willen haar heus wel een emmer af en toe voeren. Maar die hebben geen zin om het allemaal nog te moeten klaar maken.
BoRo schreef:Ik zag dit topic voor het eerst. Hier ook een senior, een Fries van 20 jaar. Vorige week zijn al zijn tanden getrokken(EORTH) Heeft iemand ervaring hoe lang het duurt voordat ze weer gras kunnen eten? Hij is flink ingevallen na de ingreep en het was al een dunnetje. Hij krijgt onbeperkt hooi en seniores priores.
BoRo schreef:Ik zag dit topic voor het eerst. Hier ook een senior, een Fries van 20 jaar. Vorige week zijn al zijn tanden getrokken(EORTH) Heeft iemand ervaring hoe lang het duurt voordat ze weer gras kunnen eten? Hij is flink ingevallen na de ingreep en het was al een dunnetje. Hij krijgt onbeperkt hooi en seniores priores.
BoRo schreef:Ik heb niet specifiek gevraagd wanneer hij weer gras zelf kan eten na het verwijderen van alle tanden. Hooi en seniores priores at hij dezelfde dag. Nu na ruim een week kan hij zelf nog geen gras eten. Ik pluk nu voor hem af en toe wat gras, dat eet hij direct op. Ik hoop dat hij ook snel weer zelfstandig kan grazen. Dat het gras lang moest zijn had ik ook begrepen en is natuurlijk ook logisch. Hij heeft 5 dagen pijnstillers gehad. Overdag extra bijvoeren blijft lastig omdat hij samen met mijn andere paard staat. Daarbij eet hij gewoon ontzettend langzaam en in etappes. Hij vindt seniores priores ook niet super lekker.