2-jarige met OCD op diverse plaatsen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 14:02

Mer1980 schreef:
De enige die hier beter van wordt is de rekening van de veearts. Hij heeft op deze jonge onbelaste leeftijd al zoveel problemen en geeft daarin duidelijk pijn signalen af dat zelfs grasmaaien een opgave wordt. Mijn advies zou zijn om hem te laten hemelen en het geld wat je nu niet uitgeeft op een spaarrekening te zetten en over een tijdje een leuk gezond dier terug te kopen. Heel veel sterkte...

Dit is ongeveer wat ik ook wilde typen. Ontzettend heftig en *piep* dit, TS.

Sterkte met je keuze :knuffel:

Popstra

Re: 2-jarige met OCD op diverse plaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 14:56

Ik begrijp de ts haar twijfel wel maar diep van binnen voel je het eigenlijk al dondersgoed hoe het af loopt.
Ik heb het zelf met een jong paard waar de DA ook steeds zegt ooh maar dat kunnen we wel behandelen hoor....maar het paard ondanks dat steeds meer gaat staken. DA zit er nooit op he!?

Ik heb in augustus al gezegd dat het wat mij betreft gedaan was maar mijn man is het er nog niet mee eens.
Het is ook prut als je er al een hoop geld in gestoken hebt.

Het ergste is dat als je dan wel die stap neemt men in ene zegt dat je dat al veel eerder had moeten doen waar ze eerder zeiden het zeker nog een kans te geven.
Duivels dilemma is het!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 15:54

Ik zou ook twijfelen als diagnoses gesteld en weer ingetrokken worden. Ik weet van mezelf dat ik wel duidelijkheid zou willen hebben, maarja, tegen welke prijs? Veel wijsheid en sterkte, TS, want dit is geen eenvoudige beslissing.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 22:08

Ik wil je toch even meegeven, omdat je schrijft je nu toch ergens verplicht te voelen het hele circus weer aan te gaan met trailer laden en naar kliniek, geld uitgeven aan nieuw onderzoek..
terwijl het paard zo jong al mankementen heeft (vergelijk hem eens eerlijk met een gezond jong paard)..

Even naar de dagelijkse realiteit: er gaan gezonde paarden en er gaat gezond ander vee naar de slager. Wegens overschot, te duur, geen markt voor of het vlees. Zet daar tegenover jij die al zoveel kosten hebt gemaakt voor dit paard, en zelfs nog een ander paard op pensioen hebt staan.

Wat mij betreft is er niks om je schuldig over te voelen als je de veearts vraagt hem in te laten slapen, en geen verplichting om nader onderzoek te gaan doen.
Ik denk dat de enige graadmeter is dat je je eigen gevoel hierin volgt.

Sterkte, en wat jammer dat je paarden mankementen hebben. Ik denk bij Spaanse paarden al gauw aan generaties lang ongecontroleerd fokken, slechte omstandigheden en slechte conditie van de merrie tijdens dracht en zogen, en dat soort dingen, ze zien er mooi uit maar zijn niet bewust op sterke punten gefokt zegmaar om van wormen en ziekte preventie nog niet eens te spreken.

julestencate

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:31

Popstra schreef:
Ik begrijp de ts haar twijfel wel maar diep van binnen voel je het eigenlijk al dondersgoed hoe het af loopt.
Ik heb het zelf met een jong paard waar de DA ook steeds zegt ooh maar dat kunnen we wel behandelen hoor....maar het paard ondanks dat steeds meer gaat staken. DA zit er nooit op he!?

Ik heb in augustus al gezegd dat het wat mij betreft gedaan was maar mijn man is het er nog niet mee eens.

Het ergste is dat als je dan wel die stap neemt men in ene zegt dat je dat al veel eerder had moeten doen waar ze eerder zeiden het zeker nog een kans te geven.
Duivels dilemma is het!

Klinkt ook vervelend, zeg! Wat is er jouw paardje aan de hand? (Als je het wilt delen)

julestencate

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:32

Dank allen voor het meedenken! De keuze is - in overleg met de dierenarts - toch gevallen op inslapen. De dierenarts ondersteunt mij en mijn keuze hierin, dus dat is mega fijn.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:48

julestencate schreef:
Popstra schreef:

Duivels dilemma is het!

Klinkt ook vervelend, zeg! Wat is er jouw paardje aan de hand? (Als je het wilt delen)

Spat op 3 jarige leeftijd.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:53

julestencate schreef:
Dank allen voor het meedenken! De keuze is - in overleg met de dierenarts - toch gevallen op inslapen. De dierenarts ondersteunt mij en mijn keuze hierin, dus dat is mega fijn.

Wat ontzettend klote. Fijn dat je dierenarts hierin ondersteunt. Je doet het juiste en bespaart het dier een hoop narigheid. Geniet nog maar even van de tijd samen en heel veel sterkte alvast :knuffel:

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:39

Een verstandige keuze, al is het nog steeds enorm verdrietig.
Sterkte met het afscheid nemen.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:49

julestencate schreef:

Wat een akelige, maar moedige beslissing.

Heel veel sterkte!