Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
rayoow schreef:Little_Gift schreef:Deze hengst liep samen afgelopen jaar met twee merries als ik je verhaal goed lees?
Hij zou ze dus beide (of op zijn minst één ervan) gedekt kunnen hebben of op zijn minst geprobeerd kunnen hebben?
Als daar iets mis gegaan is, kan dat zomaar de oorzaak van zijn neurologische symptomen zijn (stamp op de verkeerde plek gehad van de merries, gevallen bij het springen op of af de merrie of bij het proberen, etc...).
Ik zou dat zeker ook meenemen in het verhaal!
En de merries laten checken op dracht want als dit genetisch is, wil je geen veulen!
Vind het ook bijzonder... We gooien hengst, ruinen en merries samen want natte weide en blijkbaar geen plek genoeg... Als je een hengst houdt, dan weet je toch dat je plek genoeg moet hebben voor zo'n momenten?
Plek genoeg is er... maar als 5 weides overstroomd zijn... dan word het lastig ineens. Het is hier al die jaren nog nooit zo nat geweest. Zelfs nu zijn een deel van de weides nog echt nat
Van de 3 merries loopt er 1 in de kudde, deze zal zich niet zomaar laten dekken heeft hij wel eens geprobeerd maar dat houden we nauwlettend in de gaten.
1 staat op stal, en dan een pas bijgekocht veulen (11 maand) die achter het huis staat om eerst mensen gewoon Te worden ...
De ruinen en hengst staan hun hele leven al samen, waren ooit zelfs 3 hengsten bij elkaar..!
Ik weet gerust hoe en wat ik in mijn kudde indeling doe, en ik hou al geruime tijd hengst(en) en deze is echt waar een pak makkelijker als de merrie van mijn man..
Joltsje schreef:wat is je doel uiteindelijk met het paard ts? ik zou er in ieder geval nooit op gaan zitten voordat ik wist waar dat omvallen vandaan komt.
Joltsje schreef:wat een nare wond inderdaad. het is niet groot, maar wel diep en helemaal niet bij elkaar zeg maar.
ik sluit me aan bij Earth, dit zou je toch gehecht moeten worden? of is het daar te diep voor met ontstekingen en zo? of in dit geval nu te laat.
Ts ik zou de bloeduitslagen even afwachten, maar dan hoe dan ook verder onderzoek laten doen. dat een paard omvalt is niet normaal.
Little_Gift schreef:Je wil toch absoluut zekerheid over wat dit wel of niet is alvorens je nog maar overweegt daarop te gaan zitten?
Als hij zo achteroverklapt met iemand op de rug... Dat mag je niet gedroomd hebben.
Dus zodra hij volgens bloedresultaten vervoerd kan worden, absoluut naar de kliniek!