Bij de vorige afspraak was hij 1/5 kreupel rechtuit en 1/5 op beide voltes, dus de dierenarts vond het al wel heel wat verbeterd. Ik vond het zelf wat lastiger te zien, hij liep wel een stuk minder ongemakkelijk.
Hij mag nu sinds deze week weer op de wei elke dag (eerst rustig opbouwen zodat hij niet te gek doet). En dan houden we het dagelijks stappen ernaast even aan. Over een paar maanden doen we dan weer een controle.
En bij de volgende bekapbeurt krijgt hij ijzers met zooltjes en daartussen siliconen. Dat raadde de dierenarts nu toch wel echt aan voor de laatste loodjes en ook omdat hij echt korte hoeven heeft ondanks de boxrust. De vorige bekapbeurt was 7 weken geleden en mijn hoefsmid zei toen ook al dat hij er weinig af kan halen.
Ergens had ik gehoopt dat die maandenlange box- en paddockrust genoeg zouden zijn. Maar de dierenarts had nog wel hoop, hij haalde wel nog een keer aan dat als dat vocht in het bot niet weg gaat dat het dan wel echt einde verhaal is. Maar gezien de verbetering was hij nog wel positief.
Een andere dierenarts die ik sprak die toevallig op stal was, zei ook dat het wel zichbaar zou moeten zijn op de röntgenfoto als het echt zo erg zou zijn, dus dat geeft me ook wel een beetje hoop. (Aan de andere kant hang ik wel wat minder waarde aan zijn mening aangezien diegene verder niks qua foto's en MRI gezien heeft van hem)