Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ayasha schreef:Benzz schreef:Tip voor de toekomst: Tot 1 jaar oud kunnen ze de kou en de regen echt nog niet handelen. Snachts op stal met dat jonge spul.
Dat kunnen ze wel zo lang ze niet vast liggen in de modder. Zorg gewoon voor schuilmogelijkheid en fatsoenlijke bodem en ze kunnen echt wel buiten.
X2305 schreef:Niet om het een of ander maar een opname in de kliniek is heel wat anders dan thuis behandelen, of de DA nu wel of niet drie keer per dag komt…… nu kunnen ze thuis ook gewoon aan een infuus staan (ik begrijp zelf in deze situatie ook niet waarom dit veulen niet aan een infuus staat, die van mij was er de afgelopen weken veel beter aan toe kwa conditie en heeft continue aan het infuus gestaan) maar ze kunnen continue bloedafnames afnemen en controleren en bijsturen waar nodig, er is heel veel controle, ook in de nachten. Zo is mijn paard elk uur (!!) bekeken door artsen. En daar betaal je in de basis echt niet meer voor als je drie keer per dag voorrijkosten zou moeten betalen. Er is veel meer mogelijk kwa apparatuur, kennis, ondersteuning.
Als je 3x per dag een consult en 3x voorrijkosten betaald zit je hoger dan de gemiddelde €50 per dag en nacht in de kliniek waarbij er elk uur een arts langsloopt. Dus het kosten plaatje is geen reden als je deze kosten nu ook thuis hebt.
Als je echt gaat behandelen loopt het zeker op ja (mijn rekening is in de vijf cijfers), maar in dit geval zou het wel het eerlijkste zijn om als je ermee door wil gaan hem ook de beste kans te geven.
pien_2010 schreef:Al die waarom vragen heeft zo geen zin. Het is gebeurd zoals het ging.
GUSTIxBILL schreef:Opladen en naar kliniek. Dit had die nacht al moeten gebeuren.
Desnoods verdoofd op iemands schoot in een camion/trailer, weet ik veel wat, om bewegen te beperken.
Nood breekt wetten.
Onmogelijk dat je een veulen thuis hierdoor erdoor krijgt. Op een kliniek kunnen ze veel accurater handelen…
pien_2010 schreef:Al die waarom vragen heeft zo geen zin. Het is gebeurd zoals het ging.
MarjanB schreef:Het is ook een stukje machteloosheid van bokkers denk ik.Nou ja het is allemaal wel heel veroordelend. Tenminste zo lees ik het. Je kan moeilijk nuance aanbrengen in geschreven tekst en het lijkt er wel eens op dat mensen dat vergeten.
Vergeet niet dat ts hier ook gewoon veel pijn en zorgen over heeft.
Ts hoop dat het wat beter gaat met hem
Polar schreef:Ik denk dat het herhalen wel nuttig kan zijn.heeft.
Polar schreef:En time will tell? Als dit veulen falende organen heeft, dan wachten we gewoon af tot het vanzelf een langzame dood sterft?
Dan nemen we niet onze verantwoordelijkheid en besparen hem een onnodige lijdensweg?