Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Celebi schreef:Meestal moet dit een maand van te voren gecommuniceerd worden als er tarieven worden aangepast. Zodat je een maand de tijd hebt om iets nieuws te zoeken als de contracts wijziging niet bij je past. Eind december gecommuniceerd betekend dus in principe dat je vanaf februari nieuw tarief zou moeten betalen.
Maar goed uiteindelijk kun je dan daarna nog niks. Hun stal beleid en tarieven. Zeker als je op een paddock paradise staat zul je het echt niet voor niks doen je paard op boxrust zetten.
Misschien kan de dierenarts je helpen bij de zoektocht naar een tijdelijke revalidatieplek? Dan heb je (als je de operatie gaat doen) wat tijd om te zoeken naar een fijne plek voor tijdens of na de revalidatie?
Gowlan schreef:@Elisa2: Het is inmiddels wel bewezen dat de hoornzuil de boosdoener is van het ontstaan van de zweren, ik denk zeker in combinatie met de vochtige ondergrond. Maar het stukje stalrust vind ik ook zeker iets wat ik in gesprek met de dierenarts wil meenemen. Ik wil gewoon echt een goede afweging maken en nu voelt alles heel erg onder druk en gehaast. Helaas spelen er privé ook wat zaken omtrent eigen gezondheid, waardoor het mij wat meer moeite kost om nu rustig na te kunnen denken, te relativeren, uit te vragen en beslissingen te nemen. Zeker door de druk die er nu bovenop zit, vind ik het moeilijk.
@ Hannanas: Dat blijkt nog best moeilijk, enerzijds doordat we in de winterperiode zitten en eigenlijk de meeste stallingen wel volstaan. Anderzijds omdat ik door eigen gezondheid momenteel beperkt ben en eigenlijk hem daarom op een vertrouwd plekje moet hebben waar de zorg (grotendeels) overgenomen wordt (zoals hier voorheen dus ook gebeurde). Hij staat momenteel ook iets meer dan een uur van huis, de plek voelde voor mij vertrouwd omdat ik het al kende en er ook al vaker kwam.
@Jasmijn159 en Smurffie: Ik onderschat het zeer zeker niet. Ik heb hem in 2013 moeten laten opereren (cornage rechts) waarbij hij ook een langere periode boxrust moest houden, hij was toen ook een stuk jonger en ik heb ook gezien wat het met hem deed. Dat neem ik ook mee in de afweging, naast het stukje dat het herstel van deze ingreep echt niet mals zal zijn.
@ Benzz en Senna21: Nee inderdaad. Absoluut niet, ik heb gewoon een gezin thuis te onderhouden en een hypotheek die maandelijks betaald moet worden. Ik weet de tarieven bij 1 kliniek, dat hebben we nu door alle uitgaven die we reeds gehad hebben niet (meer) compleet liggen.
Dus mocht ik besluiten dat we er voor gaan, dan zou ik moeten vragen of het mogelijk is om bv. de helft of 2/3e aan te betalen en de rest in delen er achteraan te kunnen doen.
Alleen kan ik dus niet op de huidige plek blijven staan, omdat ik einde van de rit anders wel dubbel moet liggen om alle kosten te dragen en er dan maar weinig over blijft om een buffer terug op te bouwen.
Dat er geen fatsoenlijk gesprek plaatsgevonden heeft is overigens geen onwil vanuit mijn kant, wel heb ik geanticipeerd op hetgeen wat ik heb ontvangen en aangezien ik met een opzegtermijn zit, stond ik gevoelsmatig met mijn rug tegen de muur en hopend op het beste heb ik daarom opgezegd.
Maar goed, we gaan zien in de komende tijd hoe het zal verlopen. Ik moet echt even wat rust zien te creëren, ben inderdaad alles aan het opsommen en ik wil nog een en ander duidelijk hebben voordat ik een besluit neem.
Verder achter de schermen bezig met de pony comfortabel houden, dat is toch wel het belangrijkste.
Wordt vervolgd.
gomir schreef:De kliniek in Wolvega kan deze operaties ook, mocht het nodig zijn en als je het wil bij een oudere pony.
Vorig jaar zomer had ik een paard met soortgelijk verhaal, die is daar super geholpen.
Twee weken boxrust in het gips en daarna mocht ze met een steunijzer eronder weer mee naar buiten. De revalidatie en hinder die het paard ervan gehad heeft is mij juist heel erg meegevallen, die herhaaldelijke zweren waren veel erger voor haar.
office schreef:Wat lief dat je zo je best doet voor je pony.
Als hij op andere voeten ook gevoelig is voor zoolzweren zou ik zeker niet gaan opereren.Ik hoop echt dat hij nu op mag knappen door de gezonde omgeving!