Euthanasie paard, wat kost het?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 15:27

ChefsSpecial schreef:
Ik heb vorige week vrijdagavond mijn D-pony in moeten laten slapen i.v.m. koliek.
Iets voor 17:00 uur dierenarts gebeld dus ik denk wel spoed, maar weet niet of er avond of weekend tarief is gerekend). Dierenarts is eerst gekomen met darmontspanner, parrafine en een sedatie, uurtje later alsnog in laten slapen. Rekening (moet hem nog krijgen) is bijna € 800,-
Ik schrok hier wel van ja...

Rendac is apart gefactureerd door Rendac zelf (individueel ophalen omdat ze bij mensen thuis stond, en ik wilde haar niet het hele weekend laten liggen, + aan straat leggen was daar wel een ding) € 563,-

Rendac wist ik op voorhand, maar de rekening van de dierenarts deed mij wel even een hartverzakking bezorgen ;(

Ik was in 2012 1100 euro kwijt aan een koliek geval van mijn paard.
400 euro van de DA die op stal kwam.
En zo'n 700 euro van de Kliniek Utrecht. Dat was inclusief inslapen en Rendac.
In die tijd kon je nog niet individueel laten ophalen door de Rendac, dus was achteraf wel blij dat ze op de kliniek ingeslapen was. Was namelijk ook op een vrijdagavond.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 15:51

StalNollie schreef:
[ Afbeelding ]

Heb even de rekening opgezocht
Ging hier om een shet van 84cm. Daar op de kliniek dus achter gelaten.
Hun betalen amper wat aan de rendac dierenarts zal erf nummer hebben
Was een doordeweekse dag we hadden toen heeeeeel veel sneeuw.
Dit is een praktijk die over het algemeen sowieso niet super duur is

Ziet eruit zoals mijn rekeningen.

Komt dus ook overeen met die 185 euro

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 16:00

tenzij het een spoedje was, vind ik het bedrag wel erg hoog.

wij hebben ondanks gepland, een paard en een shetlander laten inslapen. dit was bij elkaar iets van 500 euro 205 voor de shet, 235 voorhet paard, en 50 euro voorijdkosten.

dit was net een maand geleden.

edit:
zie net bij welke DA je zit, die zit aangesloten bij evidensia, en die is over het algemeen ( net als elk groot concern/bedrijf wel duurder dan de gemiddelde veearts...

Roihi

Re: Euthanasie paard, wat kost het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 16:31

wat een hoog bedrag TS
Voor mijn paard was het ongeveer (twee jaar en half geleden op weekdag in April)
Dierenarts voor inslapen: 120 Euro
Rendac: 80 Euro
Dus 200 Euro in totaal en op de stalling waar ze in pension stond.

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 17:37

Hier afgelopen mei een paard laten inslapen aan huis. Wel van te voren als in de week ervoor al de afspraak gemaakt voor die dag. Totaal kwam op 360,- uit. Rendac met de knijper laten ophalen was iets van 65,-

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 17:42

Sabbientje schreef:
ChefsSpecial schreef:
Ik heb vorige week vrijdagavond mijn D-pony in moeten laten slapen i.v.m. koliek.
Iets voor 17:00 uur dierenarts gebeld dus ik denk wel spoed, maar weet niet of er avond of weekend tarief is gerekend). Dierenarts is eerst gekomen met darmontspanner, parrafine en een sedatie, uurtje later alsnog in laten slapen. Rekening (moet hem nog krijgen) is bijna € 800,-
Ik schrok hier wel van ja...

Rendac is apart gefactureerd door Rendac zelf (individueel ophalen omdat ze bij mensen thuis stond, en ik wilde haar niet het hele weekend laten liggen, + aan straat leggen was daar wel een ding) € 563,-

Rendac wist ik op voorhand, maar de rekening van de dierenarts deed mij wel even een hartverzakking bezorgen ;(

Ik was in 2012 1100 euro kwijt aan een koliek geval van mijn paard.
400 euro van de DA die op stal kwam.
En zo'n 700 euro van de Kliniek Utrecht. Dat was inclusief inslapen en Rendac.
In die tijd kon je nog niet individueel laten ophalen door de Rendac, dus was achteraf wel blij dat ze op de kliniek ingeslapen was. Was namelijk ook op een vrijdagavond.

Maar die van mij is niet in de kliniek geweest. Die keuze heb ik jaren geleden al gemaakt. Dierenarts is 2 keer (kort) geweest, waarbij de 2e keer om in te slapen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 18:12

Hier net een stokoude kat in laten slapen. Was ook al 120 euro....

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 07:29

Hier afgelopen juli een merrie in laten slapen, aan huis, in de avonduren, in alle rust.
Dierenarts was €389, Rendac heb ik nog geen factuur van gezien, die heeft de stalhouder ontvangen maar was enkele tientjes gaf hij aan.

Wat een verschil in prijzen zeg, jeetje. Blijf dat bizar vinden....

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 07:37

Krijgen jullie trouwens wel een "sterkte/condoleance"kaartje van de arts / praktijk?

Mijn merrie is op kliniek A ingeslapen nadat ze een ongeluk heeft gehad. Maar voor de dagdagellijkse zaken heb ik praktijk B omdat ik hun arts gewoon echt ontzettend fijn vindt.

Ik heb op de dag van inslapen bij praktijk B aangegeven dat Apache is overleden en of ze haar uit hun systeem wilden halen. Direct reactie vanuit de assistentes en een dag later hing de arts al geschrokken aan de lijn.

Gisteren lag er een kaart van kliniek A in de bus.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 07:57

Dat is netjes Rocamor.

Hier met de kat wel eerst na een week een sterkte kaartje en de week later pas de rekening. Vond ik ook wel netjes.
Ik hoop nog heel lang geen paard te hoeven laten inslapen. Maar zie wel veel prijsverschil hier. Je gaat uiteraard op dat moment geen vergelijkend onderzoek doen met prijsverschillen, maar toch…

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 08:09

Sterkte TS, met het verlies van je paard.

Hier twee weken geleden een Shetlander in laten slapen. Zal zo rond de € 150 zijn, er stonden nog andere zaken op de rekening.
Rendac heeft haar hier van het erf gehaald, wel reguliere ophalen maar die factuur moet ik nog krijgen.
Kaartjes hebben we niet gehad, ook niet toen we onze oudjes drie jaar geleden tegelijk lieten gaan. Maar dat hoeft van mij ook niet. Deze praktijk is ontzettend betrokken bij hun klanten en patiënten en dat is voor mij al genoeg.
Wel erg attent dat je een kaartje kreeg, Rocamor!

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 08:18

Ik heb wel een kaartje gekregen, dat vond ik dan wel weer attent. Maar de zure smaak van de rekening verdwijnt er niet mee.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 08:21

Ik heb de rekening ook nog niet gehad, daar zit ik met angst en beven op te wachten. Is niet enkel euthanasie maar nog veel meer. Deze gaat pijn doen ben ik bang (naast het verdriet om het missen van mijn paard uiteraard)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 08:34

pmarena schreef:
Hier net een stokoude kat in laten slapen. Was ook al 120 euro....

Maar dit is toch geen raar bedrag?
Ze moeten er ook tijd voor inplannen en het is vaak ook geen klus waarbij ze maar vijf minuten aanwezig zijn.
Ik vind dit best een normaal bedrag.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 08:41

Ik zeg ook niet dat het teveel is ofzo? Het is sowieso natuurlijk aardig wat geld dat niet iedereen zal kunnen missen :(:) Maar als een 20 jarige kat van 2 kg op afspraak, in de praktijk, al 120 euro kost..... vergeleken met de meerkosten voor een pony / paard waar de veearts ook nog naartoe moet en wellicht spoed en buiten openingstijd....

Hier doen ze wel kaartjes, dat is wel lief. En op de factuur stond ook een regel "visite" met de prijs.
En volgende regel "Euthanasie pony - sterkte" met daar achter de prijs. Dat vond ik ook wel attent.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 08:46

na het inslapen van onze hond kregen we wel een kaartje. Net 2 weken geleden 1 van mijn paarden in laten slapen, geen kaartje gehad maar dat hoeft ook niet. De rekening verwacht ik morgen, ze factureren altijd einde maand. Gaat een giga rekening worden want de week voor de koliek waren ze al 3x geweest voor het hechten, controleren en verbinden van een beenwond (1x 's avonds) en de week daarna heb ik ze 5 dagen achter elkaar op de stoep gehad. Ze specificeren altijd goed, dus ik verwacht duidelijk te kunnen zien wat het inslapen gekost heeft. (ziet rekening met angst en beven tegemoet, ook nog Evidensia kliniek)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 08:46

na het inslapen van onze hond kregen we wel een kaartje. Net 2 weken geleden 1 van mijn paarden in laten slapen, geen kaartje gehad maar dat hoeft ook niet. De rekening verwacht ik morgen, ze factureren altijd einde maand. Gaat een giga rekening worden want de week voor de koliek waren ze al 3x geweest voor het hechten, controleren en verbinden van een beenwond (1x 's avonds) en de week daarna heb ik ze 5 dagen achter elkaar op de stoep gehad. Ze specificeren altijd goed, dus ik verwacht duidelijk te kunnen zien wat het inslapen gekost heeft. (ziet rekening met angst en beven tegemoet, ook nog Evidensia kliniek)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 08:58

Rocamor schreef:
Krijgen jullie trouwens wel een "sterkte/condoleance"kaartje van de arts / praktijk?

Wij krijgen een bos bloemen thuis met een kaart er bij in.
Van de praktijk waar wij met de honden komen krijgen we een kaart thuis gestuurd.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 09:01

Hier geen kaartje gekregen. Maar wel hele lieve DA'en, die mij enorm goed begeleid en gesteund hebben. Dus dat vond ik héél veel waard.

Ik heb de rekening ook pas achteraf gekregen, de DA had zoiets van "maak je geen zorgen, je hebt andere dingen aan je hoofd. Doen we later wel". Vond ik erg lief, ik had ook meteen kunnen betalen via overschrijving of payconiq maar daar wilde de DA niet van weten.

Heel menselijk allemaal. Ben ik nog steeds dankbaar voor, ik kom daar met mijn katten nog steeds en voel me daar goed bij.

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 09:20

Bij onze kat kwam idd een kaartje wat erg lief was. Bij ons paard verder geen kaartje, maar wel de DA die ik er graag bij wilde hebben voor het inslapen. En die heeft het heel goed begeleid. Ja het kost geld, zeker als je daar net voor ook nog kosten aan behandelingen hebt gehadt die niet hebben mogen baten.

Ik vind de verschillen hier iets meevallen op een paar uitschieters na.

Verschil in kosten Rendac tussen NL en BE is wel duidelijk meer voor BE.
Laatst bijgewerkt door jazzejam op 31-10-24 09:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 09:20

Eind 2020 heb ik met spoed overdag een dierenarts laten komen voor een euthanasie.
En met spoed was ook echt met spoed, een kwartier nadat ik belde stond er een dierenarts op het erf. En dat terwijl de praktijk ruim een half uur rijden is, alle dierenartsen druk waren en/of aan de andere kant van het praktijkgebied. Ze hebben de dierenarts die bij ons om de hoek woont en thuis was (en ik denk vrij, want ze wilde net zelf gaan paardrijden) gebeld en die stond dus een kwartier later bij ons.
Bedrag was 298,- ik weet geen specificaties meer, maar weet wel dat de kosten voor een spoed visite een substantieel onderdeel waren van die factuur. En dat vind ik ook niet erg, ik was al lang blij dat de assistente mijn telefoontje zo serieus nam en ervoor gezorgd heeft dat er ook echt snel een dierenarts ter plaatse was.

De rekening van de Rendac kwam naar de staleigenaar en die was idd een paar tientjes, dat gaat idd per stop en per eenheid, niet per kg.

Ik kreeg idd ook een week ofzo na het overlijden een kaartje van de dierenarts en pas een factuurperiode later de rekening.

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 09:48

Ik heb 2 maanden geleden mijn paard laten inslapen.

Kosten dierenarts 286
Kosten rendac 68

Was wel op een doordeweekse dag

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 09:53

Flinke kosten zeg. Ik heb mijn D pony in moeten laten slapen in november 2022. Wel op de kliniek en op een vrijdagmiddag, dus geen weekend. Dat kostte incl btw 195,- Geloof dat de Rendanc 55 was ongeveer incl.
Maar ik weet dat dat op de kliniek ook al weer duurder geworden tov 2 jaar geleden.

Wij hebben een lief persoonlijk kaartje gekregen. Ik moet zeggen dat de pony pas 6 was en we veel bij de kliniek waren geweest. De hoefsmid daar en de DA hebben vooral mijn dochter super begeleid. Herman (de hoefsmid) heeft echt mijn dochter opgevangen. Hij en Sjoerd hebben echt een speciaal plekje in ons hart daardoor.

Maar ik weet van een stalgenootje die 4 maanden daarvoor haar pony heeft laten inslapen op dezelfde kliniek en zij heeft geen kaartje gekregen. Zijn ze vast een keer vergeten, maar dat was best heel pijnlijk.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 11:37

Ik heb wel eens ooit iets gehad maar weet niet meer bij welk dier. Ik wilde de rekening van mijn pony vooraf betalen omdat ik geen zin had in 4-6 weken na dato nog een rekening te ontvangen met euthanasie Tommy. Toen sputterden ze wel een beetje maar ik stond erop.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 11:42

TS wat een bizar bedrag ik vind het echt mega hoog