Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lianne007 schreef:Gaaf dat Sam bij jou de kans heeft gekregen ! Goed uitgepakt. Een heel brutale vraag en hoef je geen antwoord op te geven als je dat liever niet wilt. Wat kost zo’n compete ingreep nou met het verblijf in de kliniek ? Is hij in Emmeloord of Utrecht opgenomen? Wij hebben hier een witte staan, is laatst een plekje bij weg gehaald en smeren een zalf. Voor nu geen melanomen maar zit wel eens na te denken .
LovesSam schreef:Lianne007 schreef:Gaaf dat Sam bij jou de kans heeft gekregen ! Goed uitgepakt. Een heel brutale vraag en hoef je geen antwoord op te geven als je dat liever niet wilt. Wat kost zo’n compete ingreep nou met het verblijf in de kliniek ? Is hij in Emmeloord of Utrecht opgenomen? Wij hebben hier een witte staan, is laatst een plekje bij weg gehaald en smeren een zalf. Voor nu geen melanomen maar zit wel eens na te denken .
Sam staat op de Universiteit kliniek Utrecht voor paarden. De pakketprijs is €2500 inclusief 1 week nazorg op de kliniek. De meeste paarden moeten minstens 2 weken blijven. Voor Sam staat de prijs nu op €3000 voor het vooronderzoek op de poli, 2 weken stalling inclusief standaard Metacam als pijnstiller. Daarnaast hebben we ervoor gekozen om het weggehaalde weefsel te laten onderzoeken dat was volgensmij €150. Mocht hij langer moeten blijven dan kost elke dag €60 voor de stalling en daar komen dan de medicijnen of zorg bovenop die nodig is.
Al met al duur natuurlijk maar ik vond het een hele nette prijs als je ziet hoe lang ze met de operatie bezig zijn, hoe intensief ze nazorg verzorgen en hoe kundig ze zijn. Dagelijks word ik gebeld met een update.
Mocht je nog meer vragen hebben, let me know! Hopelijk blijft het bij je paardje rustig
Lianne007 schreef:Dat vind ik ook een nette prijs! Mijn andere paard heeft een einschuss been gehad en werden we door de dierenarts mee naar Emmeloord gestuurd. Kreeg het hele paard de trailer niet op en besloten de behandeling aan huis te toen (elke dag kwam de dierenarts langs om 3 antibioticum te injecteren) in totaal heeft dit 7 dagen geduurd en was 2200 euro kwijt (met alle liefde ). Vandaar ik nieuwsgierig was naar jullie verhaal met deze ingreep.
Tot nu toe gaat het goed met de witte, in de gaten houden dat er geen melanomen in de koker ontwikkelen. Hij is 22 en hoop dat hij nog een tijd zo door mag. Dankjewel voor je reactie!