Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Daihyo schreef:Ik heb het een aantal keer bloedzuigers bij mijn paard gehad. Ik had niet het idee dat het iets deed voor de spat. Plus dat ze inderdaad moeite hebben om te bijten, omdat de doorbloeding bij de sprong gewoon veel minder is omdat het bot veel meer aan de oppervlakte zit.
Hier zijn we uitbehandeld. Het bot lost op ipv dat het vastgroeit. Dus hij staat weer op de duivelsklauw naast glucosamine en magnesium en we genieten nog even van de periode die we hebben. Daar hangt geen termijn aan, klinisch beeld is leidend hierin. Dat kan maanden zijn, mogelijk jaren, maar misschien ook nog maar een week. We gaan het zien.
Piekosjj schreef:Interesant Donald, benieuwd of je echt verschil merkt in je paard.
He wat balen Daihyo.. Hopelijk kunnen jullie nog lang samen genieten![]()
Het is voor ons onderhand bijna twee maanden geleden sinds de diagnose van spat voor mijn 5 jarige merrie. Ze is 1x ingespoten in het gewricht met corticosteroiden, maar kreeg daar de dag erna best hoge koorts van, dus op ons tweede bezoek was mijn DA wat sceptisch om dat weer te gebruiken. Ze was toen ook erg lovend over haar vooruitgang. Sindsdien mogen we weer langzaam wat opbouwen en hebben we nu zo'n 4 weken 30-45 min per dag aan de hand gestapt en de laatste week ook ohz. Dat doet ze erg goed en m'n dame is blij om weer aan het 'werk' te mogen. We hebben haar twee weken geleden voorgedraaft op het harde en helaas nog steeds niet zuiver.. Niet echt kreupel, maar ze kan duidelijk haar ene been niet ver genoeg onder het lichaam zetten dus ze neemt daar een kleinere stap. We mogen deze week weer wat beginnen met draven, op de longe vond ik haar niet goed maar ik wou toch even voelen hoe ze ging ohz op een recht stuk in het bos, en dat viel niet tegen. Wel heeft ze erg last van haar hoeven, aangezien ze nu helemaal blootvoets staat. Ik ga dus hoofboots kopen en tot die tijd nog even blijven stappen en dan kijken hoe ze loopt met boots.
Ik vind vooral de onzekerheid echt slopend, of ze echt pijn heeft of simpelweg stijfheid wat ze er uit moet lopen, konden ze het maar vertellen. Ze loopt zeker een stuk beter dan tijdens de vorige check up bij de kliniek en zelfs beter dan twee weken geleden, en dat bevestigt mijn DA ook op de filmpjes die ik haar heb gestuurd, maar ik had eigenlijk wel een soort van gehoopt en verwacht dat ze beter zou lopen na twee behandelingen en rust. Gelukkig is ze blij op de wei en geeft ze elke dag als ze weer het gras op mag een heuse show weg met flinke bokkensprongen, galop en draf dus ik heb niet het idee dat ze echt veel pijn oid heeft. Ik vind het maar lastig!
Ragdollcat schreef:Een spat is pijnlijk en niet te genezen!
En dan heeft jouw paard het aan BEIDE benen.
Dan is het denk ik niet eerlijk om het volop te gaan rijden.
Ook al dat het een half uur moet losstappen voor het MINDER stijf is.
Dus dat klinkt al niet positief.
Eerlijk, ik zou m nog n zomer op het land gunnen mits het mogelijk is en pijnvrij en daarna laten hemelen.
Citaat:Wat een onzin. Het ligt er helemaal aan waar de spat precies zit. Die van mij heb ik 1,5 volledige rust gegeven. Niet ingespoten en ook geen speciaal beslag. Als de spat vergroeid is, is deze niet pijnlijk meer. Mijn paard had het ook aan beide achterbenen. Mensen die haar voor de spat niet kende zagen er niets aan, ze liep hooguit iets korter dan voor de spat. Na 1,5 jaar mocht ik weer rustig opbouwen en hebben we nog een aantal mooie jaren gehad. Uiteindelijk heb ik haar op 20 jarige leeftijd in laten slapen vanwege een blijvende, wel pijnlijke blessure aan haar voorbeen. Spat hoeft dus helemaal niet het einde van de wereld te zijn maar nogmaals het is wel afhankelijk waar in het spronggewricht de spat zit.
Fokker321 schreef:Was dit bij je 9 jarige merrie op jongere leeftijd op RX ook al zichtbaar of komt het nu als een verrassing?
Mag ik vragen wat je (ongeveer) kwijt bent aan zo’n zoledroninezuur infuus?
Popstra schreef:
san4nie schreef:Claucarlien, mijn ruin heeft dit ook gehad. Volgende maand 3 jaar geleden. Hij doet het goed sindsdien. Ik geef daarnaast wel altijd arthro platinum bij sindsdien. Je kunt in mijn berichten hier wel een uitgebreider verhaal teruglezen. Ik hoop voor jou op hetzelfde effect als het bij ons heeft gehad!
claucarlien schreef:san4nie schreef:Claucarlien, mijn ruin heeft dit ook gehad. Volgende maand 3 jaar geleden. Hij doet het goed sindsdien. Ik geef daarnaast wel altijd arthro platinum bij sindsdien. Je kunt in mijn berichten hier wel een uitgebreider verhaal teruglezen. Ik hoop voor jou op hetzelfde effect als het bij ons heeft gehad!
Moet zeggen dat nu ik wat verder ga zoeken over dit infuus wel positieve dingen lees. Dus dat geeft misschien een beetje hoop.
Maar goed we gaan het zien.
Als ik bij jou ook lees dat jou paard daar zo lang alweer op functioneert.
claucarlien schreef:claucarlien schreef:
Moet zeggen dat nu ik wat verder ga zoeken over dit infuus wel positieve dingen lees. Dus dat geeft misschien een beetje hoop.
Maar goed we gaan het zien.
Als ik bij jou ook lees dat jou paard daar zo lang alweer op functioneert.
Had jij nog Arthro Platinum van een bepaald merk?
Zie dat er meerderen zijn.