Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lexje74 schreef:Het spring-gen lijkt hem helaas te hebben overgeslagen ik heb op stal niet echt springmogelijkheden, maar balkjes vindt hij niet echt interessant. We zullen eens gaan kijken om hem anders in de markt te zetten.
Cayenne schreef:TS, ik vind het een leuk paard! Als ik op zoek zou zijn, dan zou ik hem er niet op laten staan.
In je advertentie heb je het over "een afwijking die geen belemmering is voor de sport".
Dat kan afschrikken omdat het hierbij ook over een afwijking in het beenstelsel of iets anders kan gaan. Dat zou mij eerder afschrikken als een afwijking zoals bij jouw paard.
Ik ga dus met mijn voorgangers mee dat het handiger is om de afwijking wat uitgebreider in je advertentie te benoemen.
Eatshay schreef:Lexje74 schreef:Het spring-gen lijkt hem helaas te hebben overgeslagen ik heb op stal niet echt springmogelijkheden, maar balkjes vindt hij niet echt interessant. We zullen eens gaan kijken om hem anders in de markt te zetten.
Is denk ik slim.
En mocht je toch op die sportruiter blijven richten, dan in ieder geval even scheerapparaat er over en een makkelijker rijdende ruiter erop in je verkoopfilmpje, want daar zit ook zeker nog ruimte voor verbetering.
Succes met de verkoop en sterkte met het komende afscheid.
Lexje74 schreef:Dank allen voor de vele reacties. Wat de een hoog vindt, is voor de ander te doen. De prijs is onderhandelbaar uiteraard, maar ik kan hem niet aan de weg zetten met 2 kratten bier, bij wijze van spreken. De maandelijkse kosten zijn ca 45 euro per maand. Ik geef hem goede probiotica (zit in de 45 euro) en daarmee zijn de aanvallen gestopt. Een operatie van 7500 euro??? Dat is in geen geval aan de orde. Dan laat je het oog verwijderen. En de da komt 1x per jaar om te enten, dan checken ze het oog en verder verzorg ik het zelf. Dus bij dit paard is het wel zo simpel als ik het schrijf, het ene paard is het andere niet. Hij is knetter makkelijk te druppelen, mijn kind van 11 kan het. Maar de discussie hier geeft aan dat eenieder andere keuzes maakt, maar ik krijg stapels reacties, zodra het woord oog valt , stopt de conversatie. Ik blijf hopen dat er iemand komt die hetzelfde ziet als ik en de prijs komen we altijd uit.
Padoertje schreef:Sansevieria schreef:@Padoertje, je zegt het zelf, een keer L gestart en gezond.
@Janderegela, nu staat er bij de verkooptekst dressuurpaard.
Kijk ik naar de moederlijn en denk...ok, allemaal Zangersheide paarden, hoe dan, die zou toch ook moeten kunnen springen?
Is lezen nou echt zo moeilijk?! Ik schrijf hierboven dat als dit paard gezond zou zijn hij 2x de vraagprijs van TS kan opbrengen, zeker als hij een keer een proefje heeft gelopen. Dus 7500 x 2 = 15k. Maar dat heeft hij niet en met dit gebrek vind ik 7500 vraagprijs heel niet gek, mits het goede oog geen verhoogd risico is.
Die vanaf 30k gaat over de jonge paarden hier op eigen stal. Maar die zitten in een heel ander segment.
oji schreef:Ben ik de enige die denkt rechtsom een lichte onregelmatigheid te zien op het filmpje?
lina1998 schreef:Ik heb ook een paard met IMMK, in eerste instantie aan een oog maar na een paar jaar bleek toch dat hij het aan twee ogen heeft. Hij is twee keer geopereerd één keer aan beide ogen en één keer een hoornvlies operatie aan het linker oog. Vanwege de ernst van zijn aandoening is hij na de operatie zo goed als blind aan het linkeroog (de operatie is goed gegaan, maar er is veel litteken waar hij dus niet door kan zien). Dat gezegd hebbende is zijn aandoening inmiddels stabiel en krijgt hij momenteel helemaal geen medicatie meer ook niet voor het andere oog (en hij leeft 24/7 buiten in een kudde en dat gaat prima).
De operaties kunnen staan uitgevoerd worden en zijn daarmee iets minder kostbaar en iets minder risicovol. De oogdruppels zijn niet heel duur, maar een aantal wel dopingpositief en mag je dus inderdaad niet mee starten een brief van de dierenarts is daarbij helaas niet voldoende.
Dat gezegd hebbende zou ik mij voor dit paard denk ik inderdaad meer richten op een recreatieve ruiter met misschien voor de leuk af en toe wat wedstrijden. Ik zou zeker de aandoening wel noemen in de advertentie en bij serieuze interesse bijvoorbeeld overwegen of je een brief of verklaring van een (goede!) arts kunt regelen met informatie over de aandoening, ik kan mij ook voorstellen dat het fijn is voor een eventuele nieuwe eigenaar om met de arts te spreken of met vragen bij terecht te kunnen.
Ineke2 schreef:Zonnebloem24 schreef:Waarom verkoop je hem eigenlijk?
Lees de openingspost gewoon nog een keertje.