paard poept niet tijdens rijden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 10:59

Hoe gaat het nu met je paard ts?

floortjeRein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-24 15:54

nikysa90 schreef:
Hoe gaat het nu met je paard ts?

Heel erg goed! ik zal een kleine update geven, mochten er later mensen teruglezen met een paardje met zelfde klachten. Hij bleek een peesblessure te hebben en dus de stijfheid van de achterbeen kwamen voort uit compenseren om voor de pees te ontlasten. Het stil willen staan om te poepen is waarschijnlijk zijn manier geweest om aan mij te vertellen dat hij pijn had/niet wilde lopen, maar had niks te maken met echt moeten mesten. Hij heeft in totaal 5 maanden rust gehad, en daarna rustig gecontroleerd op gaan bouwen en nu zijn we weer lekker aan de slag samen. Inmiddels aantal keer fysio erbij gehad ook voor zijn rug, maar sinds die gestopt is met compenseren is de stijfheid ook helemaal weg achter. Stom dat het voelde als een probleem met mesten en stijfheid vanuit rug en achterhand maar her probleem eigenlijk voor zat, maar dat zijn paarden, meesters in compenseren. Nu dat hij weer rustig aan opgebouwd is, en zijn pees weer helemaal in orde is, zijn de mest probleem eigenlijk ook weg. Mesten onder de man doet hij nog niet graag maar ik ondervind er geen problemen meer van

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 15:57

Jeetje.. Dat heb ik dus ook exact gehad de afgelopen maanden. Elke keer stil staan om te mesten en ik dacht nog aan buikpijn van het eten. PPID kwam nog voorbij qua looplust (werd hij ook positief op getest dus we dachten het gevonden te hebben) en toch pats boem op een dag opeens heel kreupel. Denk dat hij al die weken al ergens mee liep. Arm ding. Blijft lastig als de signalen zo verwarrend zijn.

Wel fijn dat het bij jullie weer in orde is! Wij zijn nog steeds bezig met behandelen en rustig doen na al die maanden.

floortjeRein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-24 16:01

Celebi schreef:
Jeetje.. Dat heb ik dus ook exact gehad de afgelopen maanden. Elke keer stil staan om te mesten en ik dacht nog aan buikpijn van het eten. PPID kwam nog voorbij qua looplust (werd hij ook positief op getest dus we dachten het gevonden te hebben) en toch pats boem op een dag opeens heel kreupel. Denk dat hij al die weken al ergens mee liep. Arm ding. Blijft lastig als de signalen zo verwarrend zijn.

Wel fijn dat het bij jullie weer in orde is! Wij zijn nog steeds bezig met behandelen en rustig doen na al die maanden.

Vervelend PPID, gelukkig tegenwoordig wel beter te behandelen/mee te leven met medicatie heb ik me laten vertellen. Weten ze nu bij jullie wel waar ineens de kreupelheid vandaan kwam? Hopelijk knapt hij toch goed op!

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 16:07

floortjeRein schreef:
Celebi schreef:

Vervelend PPID, gelukkig tegenwoordig wel beter te behandelen/mee te leven met medicatie heb ik me laten vertellen. Weten ze nu bij jullie wel waar ineens de kreupelheid vandaan kwam? Hopelijk knapt hij toch goed op!

Ja de PPID was uiteindelijk niet het probleem. Hij kreeg wel iets meer looplust in de bak, en inmiddels is zijn vacht prachtig geworden, maar daardoor dachten we onterecht dus dat het staken daarvan kwam.

Achteraf blijkt hij een verrekt bandje in zijn knie te hebben die waarschijnlijk instabiliteit en dus pijn in het gewricht gegeven heeft na al die weken daarmee lopen. En ze vonden iets van littekenweefsel in de knie maar daar konden ze weinig over zeggen helaas. Hij is nu een paar keer ingespoten en wel verbeterd maar nog steeds niet goed helaas.

floortjeRein

Re: paard poept niet tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-24 16:16

vervelend dat jullie niet echt een duidelijke prognose hebben, niks is zo vervelend dan onwetendheid :( hopelijk slaan de behandelingen toch goed aan, maar zo te horen doen jullie er alles aan en kan je jezelf niet kwalijk nemen voor het nergens van klachten die je niet hebt herkent. Ik heb me ook schuldig gevoeld dat ik niet eerder heb herkend wat er aan de hand was en hem toch nog heb gereden. Maar we willen altijd het beste voor onze dieren, maar spreken niet dezelfde taal natuurlijk